دکوراسیون اتاق پذیرایی با ایده های دکوری برای ایجاد آرامش!

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

دکوراسیون اتاق پذیرایی با ایده های دکوری برای ایجاد آرامش!

سالن پذیرایی یکی از مکان های موجود در خانه است که زمان زیادی در آن سپری می شود. سالن پذیرایی مانند اتاق نشیمن از نقاط عمومی خانه به شمار می رود و باید هم برای ما و هم برای مهمان هایی که در این مکان از آن ها پذیرایی می کنیم، همیشه ظاهری شیک و بدون نقص داشته باشد. به همین دلیل هنگام دکوراسیون کردن خانه باید به دکوراسیون اتاق پذیرایی توجه بیشتری داشته باشیم. برای این که سالن پذیرایی فضایی آرام و ظاهری شیک داشته باشد باید به تمام جزئیات موجود در آن دقت فراوانی شود. این مکان علاوه بر زیبایی، باید امکان راحت حرکت کردن را نیز در اختیار شما و مهمان هایتان قرار دهد. برای این که بدانید چگونه می توانید فضایی روشن، آرام، راحت و زیبا در سالن پذیرایی ایجاد کنید با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

  • سالن پذیرایی روشن و دلباز

یکی از مهم ترین ویژگی های سالن پذیرایی بدون شک روشنایی و دلبازی آن است. وجود این ویژگی ها در ایجاد فضایی آرامش بخش نیز تاثیر مستقیم دارند. با انتخاب مبلمان و لوازم دکوری صحیح به راحتی می توانید به این ویژگی ها در دکوراسیون اتاق پذیرایی دست پیدا کنید. برای ایجاد روشنایی و فضایی دلباز در سالن اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای رنگ دیوار ها و کفپوش از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ سفید برای دیوار ها و رنگ طوسی روشن برای کفپوش ها انتخاب مناسبی خواهند بود. با استفاده از یک میز بزرگ نیز می توانید دلبازی و روشنایی فضا را افزایش دهید؛ البته این موضوع بستگی به متراژ سالن پذیرایی دارد، زیرا در مکان های کوچک استفاده از میز بزرگ ظاهر مناسبی ایجاد نخواهد کرد. استفاده از یک چراغ با نور ملایم نیز در ایجاد آرامش در سالن پذیرایی تاثیر به سزایی خواهد داشت. امروزه استفاده از نور ملایم در لوازم روشنایی بسیار پر طرفدار بوده و به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

سالن پذیرایی روشن و دلباز

  • ترکیب های رنگی مناسب برای دکوراسیون اتاق پذیرایی

یکی از مواردی که در دکوراسیون اتاق پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید، هماهنگی رنگ های موجود با یکدیگر است. اگر می خواهید سالنی آرامش بخش در اختیار داشته باشید در این مورد بسیار با دقت عمل کنید. با استفاده از رنگ های متضاد به شکل صحیح نیز می توانید فضایی مدرن و شیک ایجاد کنید. اگر به دنبال سالنی دلباز هستید، بهتر است که از رنگ های روشن به عنوان رنگ اصلی مکان استفاده کنید. برای مثال ترکیب مبل های سفید و یا کرم با جزئیاتی به رنگ بنفش ترکیب رنگی زیبایی در مکان ایجاد خواهد کرد. با وجود این که رنگ های سفید و بنفش رنگ های متضاد هستند، اما ترکیب زیبایی با یکدیگر ایجاد می کنند. یکی دیگر از رنگ هایی که برای ایجاد سالن پذیرایی آرامش بخش می توانید از آن استفاده کنید رنگ آبی است. از ترکیب رنگ های کرم و آبی استفاده کرده و فضایی بسیار شیک و زیبا ایجاد کنید. رنگ آبی زمانی که در کنار چوب به کار برده شود نیز ترکیبی بسیار هماهنگ ایجاد کرده و به شما کمک می کند تا به فضایی آرام و زیبا دست پیدا کنید.

ترکیب های رنگی مناسب برای سالن پذیرایی

  • دکوراسیون آرامش بخش برای سالن پذیرایی کوچک

برای دکوراسیون سالنی با اندازه کوچک نیز باید به ویژگی های روشنی و دلبازی آن توجه داشته باشید. وجود دیوار ها و کفپوش روشن در سالن های کوچک اهمیت بیشتری می یابد. اگر دارای سالن پذیرایی با ابعاد کوچک هستید، در این مکان تمام جزئیات باید دارای رنگ روشن باشند. دیوار هایی با رنگ های تیره و یا کفپوشی به رنگ قهوه ای سالن کوچک شما را از آن چه که هست کوچک تر نشان خواهد داد. فراموش نکنید که رنگ تیره برای سالن های پذیرایی بزرگ انتخاب مناسب تری خواهد بود. اگر می خواهید در مبل های خود از رنگ تیره استفاده کنید حتما برای دیوار ها رنگ سفید به کار برده و یا از کاغذ دیواری ای به رنگ سفید، کرم و رنگ های این چنینی استفاده کنید.

دکوراسیون آرامش بخش برای سالن پذیرایی کوچک

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک باید به آن توجه داشته باشید، کفپوش سالن است. در سال های اخیر کفپوش هایی با بافت طبیعی چوب بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند. این نوع کفپوش ها برای ایجاد مکانی آرامش بخش و گرم بسیار مناسب  هستند، اما از آن جایی که در سالنی با ابعاد کوچک رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است، کفپوشی به رنگ قهوه ای روشن و یا طوسی روشن انتخاب  بهتری خواهد بود. برای این که فضایی دلباز ایجاد کنید، به جای مبلمانی با ابعاد بزرگ، از مبل هایی با طرح های ظریف و کوچک استفاده کنید. مبلمانی کوچک با روکش چرمی فضایی بسیار مدرن و تاثیرگذار ایجاد خواهند کرد. برای ایجاد فضایی دلباز، آرام، دور از شلوغی، مرتب و روشن در سالن پذیرایی کوچک، مبلمانی ظریف با رنگ های سفید و کرم انتخاب مناسبی خواهند بود.

دکوراسیون آرامش بخش برای سالن پذیرایی کوچک

  • برای ایجاد فضایی آرامش بخش کدام رنگ ها با یکدیگر هماهنگ هستند؟

انتخاب رنگ های خاکی برای مبلمان در ایجاد فضایی روشن و آرام بسیار موثر خواهد بود. اگر می خواهید سالن پذیرایی خود را دلباز تر از آن چه که جلوه دهید، بهتر است که از رنگ های خاکی روشن استفاده کنید. رنگ شنی برای این موضوع انتخاب مناسبی خواهد بود. قرار دادن فرشی به رنگ شنی بر روی کفپوشی با رنگ روشن فضایی بسیار شیک و مدرن ایجاد خواهد کرد. در سال های اخیر استفاده از فرشی هم رنگ با کفپوش به شکلی که فرش و کفپوش یکی دیده شوند به یکی از ترند های مطرح در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. فرش هایی که رنگ و طرحی مشابه با کفپوش سالن دارند مکان را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهند.

ترند های مطرح در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. فرش

انتخاب رنگ طوسی روشن برای مبلمان نیز برای ایجاد فضایی آرام و دلباز مناسب خواهد بود. این رنگ نه تنها باعث تاریک شدن فضا نمی شود بلکه مکانی مدرن و دلباز نیز ایجاد می کند. در روکش مبلمان می توانید از رنگ های طوسی روشن و کرم در کنار یکدیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ طوسی برای مبلمان برای ایجاد فضایی آرام مناسب نخواهد بود، زیرا رنگ طوسی در کنار رنگ سفید شدت بیشتری می یابد، اما زمانی که در کنار رنگ کرم و یا رنگ های پاستلی مورد استفاده قرار بگیرد به رنگی لطیف و آرام تبدیل می شود. در انتخاب اکسسوار ها نیز به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید تا بتوانید فضایی هماهنگ، آرام و دلباز در سالن پذیرایی ایجاد کنید.

ترند های مطرح در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. فرش

روکش مبلمان می توانید از رنگ های طوسی روشن و کرم

سالن پذیرایی کوچک، مبلمانی ظریف با رنگ های سفید و کرم