دکوراسیون اتاق نوزاد با 6 ایده ی کاربردی

دکوراسیون اتاق نوزاد با 6 ایده ی کاربردی

دکوراسیون اتاق نوزاد : قبل از این که وسایل و لوازم مورد نیاز اتاق نوزاد را خریداری کنید باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشید. بسیاری از مادر ها دوست دارند که اتاقی شبیه به اتاق شاهزاده ها برای نوزاد خود فراهم کنند، اما زمانی که نوزاد شروع به ماندن در اتاق خود کند متوجه خواهند شد که عملی کردن این رویا اصلا فکر درستی نبوده است.

در این مطلب نکاتی را مطرح خواهیم کرد که قبل از به دنیا آمدن نوزاد خود باید به آن ها توجه کنید. با پویانو همراه باشید:

اتاقی را آماده کنید که کودک شما بتواند تمام سنین کودکی خود را در آن سپری کند

هرچه قدر هم که زیبا و دوست داشتنی به نظر برسد، اما نباید اتاق نوزاد را مملو از لوازم بسیار کودکانه و رنگی  کنید. زمانی که کودک شما مدرسه رفتن را آغاز کند، اتاق با رنگ صورتی و یا آبی رنگ ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. تلاش کنید تا رنگ دیوار ها، کمد ها، تخت خواب و تزئینات اتاق نوزاد را به گونه ای انتخاب کنید که برای هر سنی مناسب باشد. می توانید به جای صورتی کردن رنگ دیوار از لوازم کودکانه ای با این رنگ استفاده کنید.

به نوع نورگیری اتاق توجه کنید

قبل از دکور کردن اتاق نوزاد دقت کنید که نور از کدام طرف وارد اتاق می شود و در طول روز نور اتاق چگونه و به چه اندازه است. با این کار تخت کودک را در جایی قرار نخواهید داد که صبح زود نور خورشید بر روی صورت کودک شما بیفتد. فراموش نکنید که نه تنها نور خورشید، بلکه نور چراغ های خیابان نیز نباید چشمان نوزاد را آزار بدهد.

وسایلی که قابلیت کاربرد دوباره دارند را انتخاب کنید!

از طبقه زیرین میز تعویض پوشک می توانید هم زمان برای نگه داشتن لباس های خانگی کودک نیز استفاده کنید. این گونه زمانی که دیگر نیازی به استفاده از پوشک نباشد وسیله ی اضافی ای در اتاق باقی نخواهد ماند.

از خرید فرش بزرگی که تمام کف اتاق را بپوشاند اجتناب کنید.

سعی کنید تا کف اتاق نوزاد را با پارکت و یا لمینیت بپوشانید و از یک تکه فرش کوچک استفاده کنید. تمیز کردن زمین خالی بسیار آسان تر خواهد بود، هم چنین این گونه از بروز آلرژی در کودک به دلیل وجود گرد و خاک پنهان در فرش نیز جلوگیری خواهید کرد. زمانی که نوزاد شما بزرگ شده و سلیقه او تغییر کند به راحتی می توانید فرش کوچک برداشته و فرش جدیدی خریداری کنید.

دکوراسیون اتاق نوزاد : تا جای ممکن کمد تهیه کنید.

هر چه قدر هم که لوازم نوزادان کوچک به نظر برسد ، اما خیلی بیشتر از آن چه که تصور می کنید فضا اشغال می کنند. فراموش نکنید که تمام لباس ها و کفش های کودک شما با گذر زمان باید بزرگ تر شوند و لوازم بیشتری به اتاق اضافه خواهد شد. به اسباب بازی هایی فکر کنید که در آینده تمام فضای اتاق را اشغال خواهند کرد!

فراموش نکنید که در اتاق نوزاد برای خود یک صندلی قرار دهید.

یک صندلی راحت انتخاب کنید؛ فراموش نکنید که زمان هایی که می خواهید به نوزاد خود شیر دهید ، او را بخوابانید و یا برای او کتاب بخوانید باید روی آن صندلی بنشینید. حتی اگر فضای کافی داشته باشید یک مبل تاشو نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.