دکوراسیون اتاق غذاخوری ؛ از غذا خوردن لذت ببرید!

دکوراسیون غذا خوری

دکوراسیون اتاق غذاخوری ؛ از غذا خوردن لذت ببرید!

امروزه اتاق غذا خوری به عنوان یک اتاق مجزا در خانه، با توجه به متراژ منازل و شرایط زندگی، شاید مانند گذشته رایج نباشد، اما هنوز هم به عنوان مکانی برای غذاخوردن در کنار اعضای خانواده و مهمان ها به شمار می رود. اتاق غذاخوری را نه تنها به عنوان مکانی برای غذا خوردن، بلکه به عنوان گوشه ای تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی نیز باید در نظر گرفت. به همین دلیل زمانی که می خواهید اتاق غذاخوری را دکوراسیون کنید، می توانید آن را با دکوراسیونی مستقل و منحصر به خود و یا دکوراسیونی هماهنگ با تمام نقاط خانه طراحی کنید. در این مطلب برای افرادی که می خواهند اتاق غذاخوری خود را دکوراسیون کنند ایده هایی ساده و زیبا مطرح شده است. همراه پویانو باشید با دکوراسیون اتاق غذاخوری :

دکوراسیون غذا خوری

معمولا اتاق غذاخوری برای راحتی در پذیرایی و سرو راحت غذا ها در مکانی نزدیک به آشپزخانه انتخاب می شود. اگر متراژ خانه این امکان را به شما می دهد که برای اتاق غذاخوری اتاقی مجزا انتخاب کنید، بهتر است که این اتاق نزدیک به آشپزخانه باشد. اما اگر این امکان را ندارید، گوشه ای از سالن را که به آشپزخانه نزدیک تر است برای اتاق غذاخوری آماده کرده و برای این بخش دکوراسیونی مناسب طراحی کنید. انتخاب مکان مناسب برای غذاخوری قبل از دکوراسیون کردن تمام خانه، کار شما را برای دکوراسیون اتاق غذاخوری آسان تر خواهد کرد.

دکوراسیون غذا خوری

زمانی که اتاق و یا مکان مناسب در سالن را برای اتاق غذاخوری انتخاب کردید، زمان تهیه میز و صندلی فرا می رسد. اگر شما زوج جوان هستید و یا رفت و آمد کمی دارید، انتخاب میز کوچک با تعداد صندلی کمتر برای شما مناسب تر خواهد بود. اما اگر خانواده ای بزرگ، پر جمعیت هستید و یا زیاد مهمان دارید، باید مکانی بزرگ را برای اتاق غذاخوری انتخاب کرده و میزی بزرگ با تعداد زیادی صندلی تهیه کنید. به غیر از این موارد، زمان انتخاب میز و صندلی باید مدلی را انتخاب کنید که برای استفاده روزمره نیز مناسب باشد. با در نظر داشتن تمام این موارد می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دکوراسیون غذا خوری

از لوازم کلاسیکی که در اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار می گیرند، به غیر از میز و صندلی، می توان به کنسول و اشیاء نقره ای اشاره کرد. معمولا در کنار میز و صندلی، این لوازم نیز به صورت هماهنگ با آن ها به فروش می رسند. اما اگر می خواهید که اتاق غذاخوری مدرن تر و با طراحی خاص داشته باشید، ست های آماده مخصوص غذاخوری را فراموش کرده و هر وسیله را بر اساس سلیقه و مناسب با دکوراسیون خود، به صورت جداگانه تهیه کنید. هم چنین با ایجاد کمی تغییر در ست های مدرن آماده برا اتاق غذاخوری نیز می توانید کار خود را ساده تر کنید.

دکوراسیون غذا خوری

یکی از مواردی که در طراحی اتاق غذاخوری باید به آن بسیار توجه داشته باشید، روشنایی است. لوستر های سقفی مخصوص میز غذاخوری از مدل های کلاسیک در طراحی این مکان به شمار می روند، یک لوستر آویز پر نور می تواند روشنایی لازم در دکوراسیون اتاق غذاخوری را ایجاد کند. اما اگر می خواهید مکانی خاص تر ایجاد کنید، استفاده از آباژور در کنار میز و صندلی ها و یا استفاده از شمعدان بر روی میز غذاخوری، می تواند به شما کمک کند. استفاده از شمع های روشن بر روی میز غذاخوری باعث می شود تا زمانی دلنشین تر و صمیم تری برای غذاخوردن داشته باشید.

لوستر های سقفی مخصوص میز غذاخوری از مدل های کلاسیک

اگر در دکوراسیون اتاق غذاخوری از کنسول استفاده می کنید، می توانید با اکسسوار ها و لوازم دکوری متفاوت مانند آینه، تابلو، قاب عکس و … فضای خالی بالای آن را از بین برده و فضایی متناسب با ذوق و سلیقه خود ایجاد کنید.

لوستر های سقفی مخصوص میز غذاخوری از مدل های کلاسیک

در سال های اخیر استفاده از صندلی هایی با مدل های متفاوت در کنار یکدیگر نیز به یکی از مدل های محبوب در دکوراسیون اتاق غذاخوری تبدیل شده است.

مدل های محبوب در دکوراسیون اتاق غذاخوری

فراموش نکنید که با بررسی مدل های متنوع اتاق غذاخوری می توانید اتاقی با سلیقه شخصی و هماهنگ با دکوراسیون خانه ایجاد کرده و از زمان هایی که در کنار عزیزان خود در اتاق غذاخوری سپری می کنید لذت ببرید.

بررسی مدل های متنوع اتاق غذاخوری

بررسی مدل های متنوع اتاق غذاخوری