دکوراسیون اتاق خواب مهمان : اصول طراحی داخلی یک فضای ایده آل

دکوراسیون اتاق خواب مهمان : اصول طراحی داخلی یک فضای ایده آل

دکوراسیون اتاق خواب مهمان ؛ اتاق خواب مهمان یکی از فضاهایی می باشد که در طراحی برخی منازل در نظر گرفته می شود. این اتاق خواب با توجه به موقتی بودن عملکردش به طراحی خاصی نیازمند است که البته از لحاظ اهمیت با دیگر فضاهای منزل تفاوتی ندارد. طراحی داخلی اتاق خواب مهمان بر مبنای راحتی هر چه بیشتر مهمان و احتیاجات او در طول زمان استفاده اش از اتاق صورت می گیرد. اتاق خوابی که برای مهمان طراحی می شود، تا حدود زیادی در عملکرد، شبیه به اتاق خواب های دیگر طراحی می شود و تنها در موارد خاصی متفاوت است.

اگر فضایی به عنوان اتاق خواب مهمان در منزل شما وجود داشته باشد بهتر است طراحی آن را اصولی و طبق استانداردها انجام دهید. این استانداردها نکاتی کلی و چه بسا ساده هستند که شاید با برخی از آن ها کاملا آشنایی داشته باشید، اما خالی از لطف نیست که برای طراحی یک فضای ایده ال جهت اقامت مهمانان خود، آن ها را یک بار دیگر از نظر بگذرانید. در این مطلب، شما را با تعدادی از مهم ترین نکات و اصول در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان مناسب برای اتاق مهمان آشنا خواهیم کرد. امیدواریم تا انتهای این مطلب با پویانو همراه باشید.

رنگ

پیش از آن که به سراغ مبلمان و وسایل برویم، باید در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ در اتاق مهمان از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید مهمان های شما از اقامت در منزلتان لذت برده و راضی و خشنود باشند، بهتر است در انتخاب رنگ دیوارها و وسایل داخل اتاق دقت و وسواس به خرج دهید و طوری عمل نکنید که انگار این اتاق به اندازه دیگر فضاهای دیگر اهمیت ندارد. سعی کنید از رنگ های روشن و آرامش بخش در طراحی بهره بگیرید. این رنگ ها فضای مناسب تری برای استراحت مهمان فراهم می آورند.

تخت

تخت یکی از اولین چیزهایی است که باید در اتاق مهمان وجود داشته باشد. تصور کنید مهمان شما پس از گذراندن یک شب طولانی در منزلتان یا بعد از سپری کردن یک سفر خسته کننده مایل به استراحت باشد و شما در تنها اتاق خالی خانه خود جای مناسبی برای خواب نداشته باشید. این دقیقا بدترین چیزی است که یک مهمان می تواند با آن رو به رو شود. به همین خاطر است که باید حتما برای اتاق مهمان منزل خود تخت راحت و مناسبی تدارک ببینید.

پاتختی

پاتختی از دیگر وسایلی است که بهتر است در اتاق مهمان داشته باشید. پاتختی جایی برای قرار دادن وسایل کوچک است و معمولا وسایلی را در خود جای می دهد که بیشتر مورد استفاده هستند یا باید همیشه در دسترس باشند. میز پاتختی خصوصا در مواقع قبل و بعد از خواب به کار می آید و معمولا فضایی برای قرار دادن آباژور، ساعت و لوازم شخصی مهمان است. سعی کنید حداقل یک میز پاتختی در کنار تخت خواب در نظر بگیرید.

کمد

کمد مورد مهم دیگری است که وجودش در اتاق مهمان ضرورت دارد. برای مهمان هایی که می خواهند مدتی بیش از یک شب در منزل شما ساکن باشند، وجود داشتن فضای کافی برای قرار دادن وسایلشان بسیار اهمیت دارد. حتی اگر یک نفر تنها یک شب مهمان شما باشد، باز هم باید قسمت کوچکی برای قرار دادن وسایل او در نظر گرفته باشید. سعی کنید حتما یک کمد در اتاق مهمان داشته باشید. این که به راحتی مهمانان برای قرار دادن وسایلشان اهمیت دهید، میزان توجه شما به آن ها را نشان می دهد.

میز

اتاق مهمان باید حتما دارای میز باشد. شما می توانید میزهای مختلفی را با توجه به فضای موجود تهیه کرده و در اتاق قرار دهید که شامل دراور، میز کار و یا حتی میز قهوه خوری و مطالعه می شود. در اتاق هایی که کوچک ترند و فضای کافی برای قرار دادن بیش از یک میز را ندارند، می توان از یک میز چند منظوره استفاده کرد. توجه داشته باشید که وجود یک میز کوچک و جمع و جور از نبود آن بهتر است؛ پس میز را فراموش نکنید.

پرده

این که نور اتاق مهمان تنظیم شده و مناسب باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این که مهمان شما در طول مدت سکونت خود در اتاق آسایش داشته باشد، بهتر است برای پنجره های اتاق پرده در نظر بگیرید. سعی کنید پرده ها را روشن در نظر بگیرید تا اتاق تاریک و دلگیر نشود. همچنین توجه داشته باشید که پرده ها قابل کنار زده شدن باشند تا فرد در صورت تمایل بتواند از نور خورشید استفاده کند.

قالیچه

وجود قالیچه در اتاق می تواند به فضا حس دعوت کنندگی دهد. در واقع، اگر می خواهید مهمان شما اتاق را از آن خود بداند و در فضای آن همان احساسی را داشته باشد که در منزل خود دارد، می توانید از پهن کردن یک قالیچه کوچک استفاده کنید. قالیچه ها نماد فضاهای گرم و دعوت کننده هستند و می توانند یک فضا را بسیار خودمانی تر نشان دهند. لازم نیست همه ی فضای اتاق را با قالیچه پر کنید. تنها یک فرش کوچک در میانه ی اتاق کفایت می کند.

چوب لباسی

چوب لباسی هم از دیگر مواردی است که بهتر است در اتاق مهمان قرار دهید. شما می توانید از یک چوب لباسی ایستاده یا انواع دیواری آن استفاده کنید. برخی مدل ها هم هستند که به پشت در آویخته شده و فضای بسیار کمی اشغال می کنند. به هر حال، بهتر است یک چوب لباسی در اتاق باشد تا مهمان بتواند لباس های دم دستی خود را به آن آویزان نماید. اگر در اتاق مهمان کمد در نظر نگرفته اید حتما از یک چوب لباسی بزرگ استفاده کنید تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن لباس ها فراهم شود.

آینه

وجود آینه در اتاق مهمان از دیگر نکاتی است که باید در چیدمان آن مد نظر قرار دهید. معمولا آینه روی میز توالت و به عنوان جزئی از آن قرار دارد، اما در صورتی که در اتاق میز آرایش یا مشابه آن وجود نداشته باشد، بهتر است حتما یک آینه ی تک و مجزا در گوشه ای از فضا در نظر گرفته شود. آینه بهتر است در فضایی قرار داده شود که به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشد. اگر آینه روی میز قرار داشته باشد، مسلما کوچک خواهد بود، اما در صورتی که آینه را جدا نصب می کنید، بهتر است از یک نوع بزرگ و کشیده استفاده کنید که علاوه بر داشتن کاربرد بهتر، می تواند فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهد.

دکوراسیون اتاق خواب مهمانآباژور

آباژور هم از وسایلی است که اگر در اتاق مهمان داشته باشید مطلوب تر خواهد بود؛ خصوصا اگر از چراغ خواب دیواری استفاده نکرده باشید. می توانید از یک آباژور کوچک روی میز پاتختی و درست در کنار تخت خواب استفاده نمایید. این آباژور ها به این دلیل مناسب تر هستند که زمانی که در تخت خواب باشید، می توانید به راحتی با فشردن کلیدشان آن ها را خاموش یا روشن کنید. اگر از چراغ خواب استفاده می کنید، دیگر احتیاجی به آباژور نیست و گذاشتن آن بیشتر جنبه ی دکوراتیو خواهد داشت.

کوسن

این مورد را می توانید جزو آخرین اولویت ها قرار دهید. با این حال، اگر می خواهید مهمان شما در زمانی که در اتاق می گذراند، احساس راحتی داشته باشد، بهتر است از چند کوسن نرم و راحت استفاده کنید. کوسن ها را می توانید روی تخت خواب و مبل قرار دهید. کوسن ها علاوه بر این که می توانند در عمل فضای راحت تری ایجاد کنند، از لحاظ بصری نیز محیط را خودمانی تر جلوه می دهند. بهتر است طرح و رنگ کوسن ها را متناسب با رو تختی، پرده ها و یا دیگر الگو های به کار رفته در طراحی اتاق انتخاب کنید.

 

 

 

دکوراسیون اتاق خواب مهمان

تحریریه پویانو