دکوراسیون اتاق خوابگاه و پانسیون با 10 ایده شیک و کم جا

دکوراسیون اتاق های خوابگاه ها

دکوراسیون اتاق خوابگاه و پانسیون با 10 ایده شیک و کم جا

دکوراسیون اتاق خوابگاه ها از آن جایی که کوچک هستند، چالش های مخصوص به خودش را دارند مخصوصا زمانی که آن جا همزمان محلی برای استراحت، مطالعه و سرگرمی شما باشد. با در نظر گرفتن هم اتاقی این چالش ها شدیدا افزایش پیدا می‌کند.

در گذشته نه چندان دور، ایده دکوراسیون اتاق خوابگاه فقط به چسبانیدن چند پوستر، قرار دادن یک مبل راحتی و اضافه کردن قفسه برای نگهداری کتاب ها(و البته نودل‌ها) محدود می‌شد. اما دانشجویان امروزی کسانی هستند که به دنبال روش‌های مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی در تمام زوایای زندگی خود هستند و طبیعتا می‌خواهند که دکوراسیون اتاق خوابگاه یا پانسیون شان نیز بازتاب دهنده شخصیت و سلیقه شان باشد.

در این جا با 10 ایده دکوراسیون اتاق خوابگاه های دانشجویی آشنا می‌شوید

1. با بالا بردن ارتفاع تخت خود تا نزدیک سقف فضای بیشتری ایجاد کنید

بسیاری از اتاق خوابگاه ها فضای کافی برای قرار دادن تخت خواب های بلند پله دار دارند. پس از سقف بلندها بهره ببرید و ارتفاع تخت تان را بالا ببرید. با انجام این کار فضای قابل توجهی در زیر تخت آزاد می ماند.

ایده دکوراسیون اتاق‌های خوابگاه

امکاناتی که با این فضای جدید برای شما به وجود می‌آید تقریبا بی پایان است. آیا می‌خواهید در این فضا یک مبل برای لم دادن قرار دهید؟ یا یک میز مطالعه و چند دراور و قفسه کتاب؟ اگر شما و هم اتاقی تان هم زمان از تخت خواب پله دار استفاده کنید، فضای اتاق شما دوبرابر بزرگتر از این خواهد شد.

فراموش نکنید چند قفسه در بالا قرار دهید تا مجبور نشوید همیشه برای جواب دادن گوشی یا خوردن یک لیوان آب از تخت تان پایین بیایید.

2.اگر نمی‌توانید تخت تان را پله دار کنید فقط اندکی آن را از زمین بالاتر بیاورید.

اکثر اتاق های خوابگاه سقف بلندی برای نصب تخت های پله دار ندارند. اگر قادر به این کار نبودید می توانید اندکی تخت خود را بالا بیاورید تا از فضای ایجاد شده در زیر آن استفاده کنید. این چند وجب فضای اضافی زیر تخت تان زمانی که در یک اتاق زندگی می کنید می تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند.

اگر نمی‌توانید تخت تان را پله دار کنید فقط اندکی آن را از زمین بالاتر بیاورید.

کاربری دراورها و قفسه‌های قدیمی خود را با اضافه کردن چرخ به پایین آن‌ها و هل دادن در زیر تخت عوض کنید و از آن ها به عنوان کشوهای مخفی استفاده کنید.

مقداری پارچه ارزان قیمت پیدا کنید و دور تخت تان بیندازید تا لوازمی که زیر تخت جای داده اید از نگاه ها پنهان باشند و تخت تان ظاهری مرتب و منظم داشته باشد.

3-سلیقه خود را در دکوراسیون اتاق خوابگاه تان اعمال کنید

زمانی که اتاق خوابگاه تان در تابستان تمیز شود، احتمالا طرح چیدمان آن ها به یک حالت استاندارد برگردانده می‌شود. از چیدمان دوباره آن ها بر طبق سلیقه خود نگرانی نداشته باشید؛ برای مثال دو میز مطالعه را کنار هم بیاورید و به هم بچسبانید، نحوه چیدمان کمدهای لباس را عوض کنید و یا تخت خواب خود را کنار پنجره ببرید.

از یک کاغذ دیواری قابل تعویض استفاده کنید و یکی از دیوارها و یا روی کمدهای لباس خود را با آن بپوشانید.

سلیقه خود را در اتاق تان اعمال کنید زمانی که اتاق خوابگاه تان در تابستان

به همین ترتیب، آینه ها نیز روش خوبی برای اضافه کردن اندکی نور و حس گسترش فضا می باشد، بنابراین می‌توانید یکی از دیوارها را با آینه های قاب گرفته بپوشانید. اگر اجازه سوراخ کردن دیوارها را نداشتید، می توانید از آینه های برچسب دار استفاده کنید.

اگر فضایی در خارج از محوطه خوابگاه دارید که مبلمان خوابگاه را با خیال راحت به آن جا انتقال دهید و مسئول خوابگاه نیز این کار را نادیده می‌گیرند، چند تا از وسایل غیرضروری و ناکارآمد را با مبلمان و اثاثیه مورد نیاز خود تعویض کنید.

فقط حواس تان باشد که اموال خوابگاه را در پایان سال به سر جایش برگردانید.

4-استفاده از مبلمان چندمنظوره

فضاهای کوچک گاهی اوقات چالش‌های بزرگی دارند. اول و مهم تر از همه با خودتان فکر کنید که چطور می‌توانید اتاق تان را برای انجام همه فعالیت ها مناسب کنید؟ یکی از بهترین روش ها برای حل آن چالش این است که از مبلمان و اثاثیه چند منظوره و کم جا استفاده کنید. یک میز کوچک برای سرو چای و قهوه عالی است اما اگر یک پافی داشته باشید که به عنوان میز، صندلی و یا باکس استفاده شود سه برابر بهتر است. پاف هایی که کشوهای مخفی دارند نیز گزینه بهتری هستند.

استفاده از مبلمان چندمنظوره فضاهای کوچک

مبلمان شما باید به گونه‌ای باشند که بتوانید از آن ها بیشتر از یک نوع استفاده را در فضای اتاق تان داشته باشید. حتی با گذاشتن یک آینه بر روی دراور لباس های خود می‌توانید از آن به عنوان میز آرایش نیز استفاده کنید و اتاق تان را پرکاربردتر کنید.

5-با هم اتاقی تان هماهنگ شوید

توجه کنید که ما می‌گوییم هماهنگ نه تطابق 100 درصد. درحالی که برخی از هم اتاقی ها ممکن است علاقه داشته باشند تا دکوراسیون داخلی اتاق خود را شبیه نمونه‌های موجود در سایت پویانو کنند، اما نباید احساس کنید که شما حتما مجبور هستید این طور عمل کنید.

با هم اتاقی تان هماهنگ شوید

برای جلوگیری از زشت شدن دکوراسیون اتاق تان، ابتدا قبل از هر گونه اقدامی با هم اتاقی خود برنامه ریزی کنید. برای مثال یک پالت رنگی انتخاب کنید که رنگ‌های آن در یک اتاق کوچک در کنار هم جلوه زیبایی داشته باشد و از طرف دیگر به هر دوی شما این امکان را بدهد تا بتوانید سلیقه شخصی خود را نیز اعمال کنید. ملاحفه‌های تک رنگ به شما آپشن های زیادی برای هماهنگی دکوراسیون اتاق تان می‌دهد.

اگر برای هر دوی تان مهم است که سبک دکوراسیون اتاق تان به هیچ وجه ناهمگونی و به هم ریختگی نداشته باشد، پس خرید ملاحفه‌ها، بالشت ها، پرده ها و سایر چیزها را فراموش کنید تا زمانی که خوابگاه ها باز شوند و بتوانید هر دو با هم خریدتان را انجام دهید.

6-آثار هنری دیواری موقت نیز عالی هستند

اتاق های خوابگاه ها محدودیت های مخصوص به خودشان را دارند، شما معمولا نمی‌توانید دیوارها را رنگ بزنید یا چیزی را با میخ روی آن نصب کنید. اما این بدان معنا نیست که مجبورید یک سال کامل را با آن دیوارهای سفید خسته کننده سر کنید. روش های گوناگونی برای اضافه کردن آثار و تابلوهای هنری به روی دیوار اتاق خوابگاه هست که در پایان سال به سریعا و به آسانی می‌توانید آن ها را از روی دیوار بدون هیچ گونه آسیب زدن به آن جدا کنید. برچسب ها و استیکرهای دیواری در انواع، اشکال، رنگ ها و تصاویر بسیار متنوعی عرضه می‌شوند.

آثار هنری دیواری موقت نیز عالی هستند اتاق های خوابگاه ها

ولی اگر چیزی پیدا نکردید که برای شما الهام بخش باشد می‌توانید خلاقانه عمل کنید و خودتان با چسب های نواری رنگی آثار هنری خاص درست کنید و یا عکس های اینستاگرام خود را روی یک طناب با گیره های لباس یا گیره های چوبی نصب کنید.

آثار و تابلوهای هنری به روی دیوار اتاق خوابگاه

یا یک قطعه بزرگ پارچه دکوری را بر روی یک میله بازشو آویزان کنید تا یک دیوار تزئینی ایجاد کرده باشید.

7-لوازم و اسباب اثاثیه تان را منظم نگه دارید

هیچ چیز بدتر از بی نظمی دکوراسیون اتاق خوابگاه شما را به هم نمی‌ریزد. دور نگه داشتن وسایل تان از جلوی چشم نه تنها اتاق تان را زیباتر می‌کند بلکه فضای آن را نیز بزرگ تر نشان می‌دهد. پس با استفاده از سبد، سینی، باکس برای نگهداری هر کدام از وسایل تان جای مشخصی در نظر بگیرید؛ دراورها و کشوها زیبا و کاربردی هستند و در عین حال از طراحی اتاق چیزی را کم نمی‌کنند.

لوازم و اسباب اثاثیه تان را منظم نگه دارید هیچ چیز بدتر از بی نظمی دکور اتاق

برای نگهداری و سازماندهی کردن لوازم تان، از فضاهای بلااستفاده بهره ببرید برای مثال از آویزهای کفش درون کمد و یا آویز جالباسی بر روی درب کمد استفاده کنید.

فراموش نکنید که می‌توانید از فضای زیر تخت و میز هم استفاده کنید.

8-نورپردازی اتاق تان را ملایم کنید

احتمال دارد که روشنایی اتاق خوابگاه شما شامل فقط یک لامپ فلورسنت آویزان از سقف باشد. بسیاری از اتاق های خوابگاه ها فقط یک پنجره کوچک دارند و برخی ممکن است لوازم روشنایی لوکس تر نظیر چراغ مطالعه داشته باشند. اگر لامپ سقفی تنها منبع نور اتاق شماست، پس نیاز به تکمیل آن دارید. چرا که زمانی که هم اتاقی تان خواب است نمی‌توانید آن را روشن نگه دارید، حتی اگر بخواهید زمان کمی مطالعه کنید. برای همین یک چراغ مطالعه زیبا و کارآمد برای استفاده در دیروقت و یا صرفا برای زیبا کردن اتاق تان تهیه کنید.

نورپردازی اتاق تان را ملایم کنید احتمال دارد که روشنایی اتاق خوابگاه

و آن چراغ سقفی اتاق تان را با لامپ ولتاژ پایین تر عوض کنید تا اتاق تان را در روشنایی ملایم تر و صمیمی تر ببینید.

9-تخت خود را دلنشین و آرامش بخش کنید

اتاق خوابگاه شما جایی است که باید خود را از خستگی روزانه دانشگاه برهانید و تخت شما بخش مهمی از آن است. دانستن این که چطور آن را در بین آن همه مشغله فکری و کاری به جایی آرامش بخش برای خود تبدیل کنید امری حیاتی است.

تخت خود را دلنشین و آرامش بخش کنید اتاق خوابگاه

در اکثر دانشگاه ها، تشک‌های دوبل بزرگ، اندازه معمولی تخت‌ها هستند. روتشکی یا ملحفه راحت و نرم بگیرید اما هزینه زیادی صرف نکنید چون بعد از دانشگاه احتمالا به این سایز تشک نیاز نخواهید داشت. اما می‌توانید روی روتختی بیشتر خرج کنید چرا که روتختی با کیفیت و نرم برای سال ها دوام می‌آورد و می‌توانید حتی بعد از دوران دانشجویی نیز از آن استفاده کنید.

اگر تخت محل نشستن تان نیز هستد، چند بالشت شیک برای محافظت از روتختی تان روی آن قرار دهید. صحبت از محافظت شد، از یک پد محافظت کننده برای پوشاندن کامل تشک خوشخواب تان نیز استفاده کنید. چند کوسن با رنگ‌های شاد نیز اضافه کنید تا به فضا روح بدهید و این جاست که تخت شما جایی دلپذیر و آرامش بخش برای استراحت خواهد شد.

10-به یاد داشته باشید که چرا در خوابگاه هستید

دانشگاه و خوابگاه می‌تواند سرگرم کننده باشد اما از دلیل واقعی که چرا آن جا هستید غفلت نکنید. اتاق خوابگاه شما باید فضایی راحت و منظم و مرتب داشته باشد که بتوانید در آن به مطالعه و کار بپردازید اما هیچ لزومی ندارد که کسل کننده و خسته کننده باشد. شب بیداری های خود را با اضافه کردن چند میز جالب، دراورهای شیک و یک صندلی راحتی تحمل پذیر کنید. روی میز کار خود را مرتب و منظم نگهدارید تا به شما برای مطالعه انگیزه بدهد.

اتاق خوابگاه شما باید فضایی راحت و منظم و مرتب داشته باشد

زمانی که دارید با این ایده‌ها دکوراسیون اتاق خوابگاه خود را تنظیم می‌کنید، مهم ترین فاکتور این است که به کارکرد هر وسیله و نیز به سلیقه خود توجه کنید. شما فضای محدودی دارید بنابراین انتخاب‌های شما باید هوشمندانه باشد، اما کمی سرگرمی و تنوع را نیز فراموش نکنید.

اتاق خوابگاه شما در واقع خانه جدید شماست پس مطمئن شوید که ذوق و سلیقه تان را در انتخاب های تان اعمال کرده اید.

 

 

 

منبع: freshome