دکوراسیون اتاق‌های مطالعه رنگی و پر زرق وبرق

اتاق مطالعه رنگی

دکوراسیون اتاق‌های مطالعه رنگی و پر زرق وبرق

دکوراسیون اتاق‌های مطالعه رنگی و پر زرق وبرق ؛ اغلب همه ما تصویری که از کتابخانه‌ها داریم ساختمان‌های چوبی تیره و با فضایی قدیمی و رسمی مربوط به دوران پدربزرگمان است. اما طراحان امروزی با تغییرات بزرگی همچون استفاده از رنگ‌های لاکی براق آبی تیره قرمز آتشین و حتی سبز فسفری در حال سنت شکنی هستند. در اینجا با لیستی از کتابخانه‌های مدرن و غیر سنتی آشنا خواهید شد.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

قرمز نارنجی آتشین

طراح این اتاق مطالعه با الهام از زمستان‌های سفید ورمونت  تصمیم به طراحی اتاق مطالعه‌ای گرما بخش و خیره‌کننده گرفته است. پس از طراحی سفارشی دو بوم نقاشی از پیکره ورمونت و صاحب خانه این طراح رنگ لاکی دیوار را با طرح پارچه مبل‌ها به خوبی مچ کرد.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

آبی فانتزی

این اتاق الگویی است از تاثیر شگرف رنگ روغنی براق در یک اتاق مطالعه. طراح داخلی آن Meredith Heron  این نکته را نیز بیان می‌کند که رنگ های براق و روغنی می‌توانند خیلی متفاوت از چیزی که شما در کتابچه‌شان می‌بینید در بیایند. مثلا این رنگ در کتابچه بیشتر به رنگ طوسی زغالی دیده می‌شد اما ترکیب خاص آن با مواد الکلی-روغنی نهایتا آن را متمایل به آبی در این اتاق مطالعه در آورده است. Heron از همین رنگ برای رنگ‌آمیزی نیمه-براق و برای دیوارها استفاده کرد. در نتیجه توانست سه سطح مجزا از یک رنگ را در کل اتاق به وجود آورد.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

آبی تیره

طراح داخلی  Nikki Dalrymple قصد داشت یک تن احساسی به اتاق مطالعه خانوادگی‌شان بدهد و بسیار مهم بود رنگ آن با کاشی های دکوراسیون اصلی اتاق که در اطراف شومینه قرار داشتند ست باشد. او رنگ سبز بخصوصی از مدل Newburg Green را پیدا کرد که با دکور مورد نظرش مچ بود و آن را همراه با براق کننده رنگ بر روی دیوار و چوب کارها استفاده کرد (البته باید اضافه کرد این رنگ بیشتر به آبی شبیه است تا سبز و اسم مدل آن ممکن است کمی گمراه‌کننده باشد).

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

سبز ملایم

در طول زمستان‌های بسیار سرد (کانکتیکات) Connecticut رنگ سبز کمپانی Benjamin Moore مدل Sherwood Green یک پس زمینه بسیار تابستانی به این خانه روستایی ساخت ۱۷۴۵ می‌دهد. قفسه‌ها نه تنها حاوی کتاب بلکه آلبوم خاطرات و عکس‌ها و کولکسیون صاحبخانه‌اند.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

سبز تیره

طراح آن Eugenie Niven Goodman است و رنگ سبز کمپانی Benjamin Moore مدل Hunter Green را برای ایجاد یک پس زمینه باشکوه و شاداب همراه با قالی بسیار زیبای روشن و صندلی‌های گلدوزی شده در این اتاق مطالعه فراهم کند. همچنین این دکوراسیون به بهتر جلوه کردن کتاب ها اشیا و تابلوهای هنری داخل قفسه کمک بسزایی می‌کند. کار نقاشی این اتاق را نقاش معروف Heidi Holzer انجام داد.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

آلویی خوشرنگ

شروین ویلیامز این رنگ را Chinchilla نامیده است. این اتاق مطالعه در محل زندگی ماری به نام Princess طراحی شد که محل زندگی آن را در گوشه سمت راست شکل می‌بینید. هنگام تعیبیه کردن مکان زندگی این جانور خزنده طراحان شرکت Laura U از رنگ بادمجانی که رنگ محبوب صاحبان خانه است برای نقاشی دیوارهای چوبی خانه مار استفاده کردند.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

فسفری جذاب

این یک رنگ برجسته و جسورانه با نام Artichoke Hearts از کمپانی Benjamin Moore است که اتاق مطالعه را بسیار پر انرژی جلوه می دهد این کتابخانه در خانه طراح داخلی و صاحب سبک Suna Lock طراحی شده است. این رنگ تاثیر بسزایی در به روز کردن این معماری قدیمی دهه ۱۹۷۰ گذاشته است. شومینه و اشیای عتیقه و قدیمی  شما را به کتاب خواندن در این مکان تشویق و ترغیب می‌کنند.

اتاق مطالعه رنگی
اتاق مطالعه رنگی

آبی اقیانوسی

طراح دکوراسیون داخلی Cory Connor برق کشی و نورپردازی اتاق را کاملا تعویض کرد. البته او می‌دانست که این اتاق نور گیر است اما با این حال چراغ های دیواری و یک لوستر بزرگ را به آن اضافه کرد و سقف را سفید کرد تا مانع از غالب شدن بیش از حد رنگ آبی دیوارها بر فضا شود.

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو| نزاکتی