دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب با بکارگیری اصول ساده

دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب با بکارگیری اصول ساده

دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب ؛ یک آشپزخانه هر چقدر هم زیبا، اگر به نظم و پاکیزگی آن اهمیت داده نشود یک فضای نامطلوب خواهد بود. برای این که صاحب یک آشپزخانه ایده آل باشید، باید در کنار طراحی مناسب دکوراسیون به اصول نگهداری آن نیز اهمیت بدهید. این اصول بسیار ساده هستند و اجرای آن ها با این که زمان بسیار کمی از شما می گیرد، تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه خواهد گذاشت.

با پویانو همراه باشید و با بکارگیری این اصول به آشپزخانه زیبای خود جلوه چند برابر بدهید.

۱. ظروف و لوازم را در فضای مخصوص نگهداری کنید

یکی از ساده ترین اصولی که در چیدمان لوازم آشپزخانه باید مد نظر قرار گیرد، نظم و ترتیب ظروف مورد استفاده است. احتمالا شما نیز با این اصل ساده آشنایی دارید، اما خیلی اوقات به خاطر کمبود وقت و حوصله آن را به فراموشی سپرده و یا فضای مورد نیاز برای قرار دادن وسایل خود را در اختیار ندارید. اگر این طور است، همین حالا دست به کار شوید و چند قفسه کوچک در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید. ظروف و وسایلی را که مورد استفاده مداوم قرار می گیرند در این قفسه ها جای دهید و به همین راحتی از شر بی نظمی خلاص شوید. در ضمن با ایجاد داشتن چنین قفسه ای، دیگر وقت خود را صرف گشتن به دنبال آن ها نخواهید کرد.

۲. یخچال، گاز و سینک را همیشه تمیز نگه دارید

اگر با مثلث آشپزخانه آشنایی داشته باشید، مطمئنا می دانید که یخچال، گاز و سینک سه رأس این مثلث را تشکیل می دهند. حال تصور کنید اصلی ترین بخش های آشپزخانه شما که در طول روز به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرند، تا چه حد به تمیز نگه داشته شدن نیاز دارند. بهتر است هر هفته یکبار سطح بیرونی این سه قسمت را تمیز کرده و در صورت نیاز هر از گاهی نیز به پاک کردن محیط داخل آن ها بپردازید.

۳. کابینت آشپزخانه را نظم و ترتیب بدهید

شاید کسی با یک نگاه داخل کابینت های شما را نبیند، اما خود شما با هر بار استفاده از کابینت های شلوغ و آشفته دچار کلافگی خواهید شد. اگر وسایل را در ردیف های منظم داخل کشو و کمدهای کابینت قرار دهید، برای استفاده از آن ها دچار دردسر نخواهید شد.

۴. سطح کانتر را پاکیزه و خلوت نگه دارید

یک کانتر شلوغ و لکه دار، بدترین شکل ممکن را به آشپزخانه می دهد. وسایل اضافه را از سطح کانتر جمع آوری کرده و در فضای مخصوص به خود قرار دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که باید سطح اپن آشپزخانه را هر چند وقت یک بار و در صورت لزوم هر روز تمیز کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد.

۵. پنجره های شفاف و تمیز داشته باشید

اگر آشپزخانه شما دارای پنجره است، یک مورد دیگر نیز به لیست بایدهای این اصول اضافه می شود. پنجره های کثیف ظاهر آشپزخانه را به بدترین شکل در می آورند. سعی کنید هر ماه پنجره ها را با یک اسپری مناسب تمیز کنید.

۶. پرده و کرکره را بعد از چند مدت استفاده عوض کنید

پرده و کرکره نیز باید هر چند وقت یک بار عوض شده یا به خوبی شسته شوند تا به فضا حالت کدر و تاریک ندهند.

۷. دستمال ها را هر چند وقت یک بار جایگزین کنید

شاید به نظرتان عجیب باشد، اما حتی دستمال های کوچکی که در فضای آشپزخانه از آن ها استفاده می کنید نیز در زیبا و مرتب بودن فضا تاثیر دارند. دستمال های کثیف و کهنه خود را عوض کرده و آن ها را با یک سری جدید جایگزین کنید.

۸. از قالیچه های قابل شستشو استفاده کنید

فرش آشپزخانه از آن دسته فرش هایی است که به سرعت کثیف می شود. اگر می خواهید یک فرش کوچک در کف آشپزخانه داشته باشید، بهتر است از انواع قابل شستشو استفاده کنید تا بتوانید به محض کثیف شدن به راحتی آن را بشویید.

۹. سطح کف آشپزخانه را برق بیندازید

سطح کف آشپزخانه به دلیل ماهیت این فضا مدام جرم گرفته و کدر می شود. بهتر است هر از گاهی با یک شوینده مناسب سطح کف را تمیز کرده و آن را براق نگه دارید. یک آشپزخانه با کف تمیز و براق جلوه خاصی پیدا می کند.

۱۰. گردگیری حباب لوستر را فراموش نکنید

حباب لوستر آشپزخانه هم از آن وسایلی است که شاید کمتر به چشم آمده و از دید شما پنهان بماند. سعی کنید در مواقع گردگیری فضای آشپزخانه حباب لوستر خود را نیز پاکسازی کنید تا ظاهر مناسبی داشته باشد.

۱۱. لوازم مورد استفاده را همیشه پاکیزه نگه دارید

مایکروویو، ماشین ظرفشویی و سطل زباله از دیگر وسایلی هستند که در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر این این وسایل را نیز همواره تمیز نموده و به این طریق از جرم گرفتن آن ها جلوگیری نمایید.

دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب
دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب
دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب
دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب

با رعایت این اصول ساده، فضای آشپزخانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید و همواره این موضوع را به یاد داشته باشید که برای داشتن یک محیط مطلوب باید نظم را در اولویت قرار دهید.

دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب
دکوراسیون آشپزخانه تمیز و مرتب

 

 

 

تحریریه پویانو