دکوراسیون آبی رنگ : 10 دلیل برای استفاده از رنگ آبی در طراحی داخلی

استفاده از رنگ آبی در دکور داخلی

دکوراسیون آبی رنگ : 10 دلیل برای استفاده از رنگ آبی در طراحی داخلی

رنگ آبی ، رنگ آرامش و صلح است. تفاوتی ندارد که رنگ آبی آسمانی باشد و یا رنگ آبی تیره، این رنگ در هر مکانی که به کار برده شود آرامش را به ارمغان می آورد. به همین دلیل زمانی که می خواهید برای دکوراسیون داخلی منزل خود رنگ مناسبی را انتخاب کنید، رنگ آبی را که مد آن هرگز نمی گذرد را نیز در نظر داشته باشید. رنگ آبی را می توانید در تنالیته های مختلف آن هم برای سالن پذیرایی و هم برای اتاق خواب به کار ببرید. هم چنین دکوراسیون آبی رنگ برای اتاق کار نیز مناسب بوده و تمرکز را افزایش می دهد. اگر تنالیته مناسب رنگ آبی را انتخاب کنید می توانید آن را در تمام نقاط خانه به کار ببرید. با پویانو همراه باشید تا با دلایل استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید:

دکوراسیون آبی رنگ

چرا باید از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

  1. رنگ آبی به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود:

رنگ آبی یکی از سازگار ترین رنگ ها است. آبی از جمله رنگ هایی است که بسیار راحت با رنگ های دیگر هماهنگ شده و می توان آن را در ترکیب رنگی های متنوعی مورد استفاده قرار داد. رنگ آبی تنالیته های بسیار متنوعی دارد و حتی اگر شما در زمینه رنگ ها حرفه ای نباشید نیز می توانید به راحتی تنالیته های مختلف رنگ آبی را در کنار یکدیگر به کار ببرید. برای مثال رنگ آبی روشن و آبی تیره در کنار یکدیگر بسیار زیبا بوده و به راحتی می توانید از این ترکیب رنگی استفاده کنید.

چرا باید از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

  1. رنگ آبی در تمام دنیا رنگی محبوب و دوست داشتنی است:

به احتمال زیاد تا به حال با فردی مواجه نشده اید که به رنگ آبی علاقه مند نباشد. آبی رنگی است که تقریبا مورد پسند تمام مردم دنیا است. صدها سال است که از رنگ آبی در آثار هنری، لوازم خانه و آشپزخانه و سایر لوازم دکوری استفاده شده و هرگز از دنیای مد دور نمی شود. به هر کجای دنیا که سفر کنید می توانید وسیله ای آبی رنگ برای خانه خود خریداری کنید.

رنگ آبی در تمام دنیا رنگی محبوب و دوست داشتنی است:

  1. رنگ سفید متناسب با دکوراسیون آبی رنگ :

رنگ های آبی و سفید ترکیبی بدون زمان هستند که همیشه در کنار هم فضایی زیبا ایجاد می کنند. به ویژه در اتاق خواب با ترکیب این دو رنگ می توانید مکانی دلباز ایجاد کرده و فضایی آرام و دور از استرس بسازید؛ برای مثال دیوار های سفید با پرده ها و روتختی های آبی… با ترکیب این دو رنگ مکانی شیک و زیبا ایجاد کنید.

رنگ سفید متناسب با دکوراسیون آبی رنگ :

  1. رنگ آبی به هر مکانی ظاهری مجلل می بخشد:

رنگ آبی همیشه از رنگ های خاص به شمار می رود و برای افرادی که می خواهند فضای خانه خود را تغییر دهند انتخاب بسیار مناسبی است. معمولا زمانی که صحبت از رنگ های مجلل می شود، رنگ بنفش از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اما رنگ آبی نیز رنگی است که ظاهری مجلل و شیک رد مکان ایجاد می کند. به ویژه در پارچه های مخمل و جیر، رنگ آبی ظاهری بسیار اصیل و مجلل خواهد داشت.

رنگ آبی به هر مکانی ظاهری مجلل می بخشد:

  1. دکوراسیون آبی رنگ احساس تمیزی ایجاد می کند:

یکی از مهم ترین دلایل برای استفاده از رنگ آبی در محیط زندگی این است که رنگ آبی مانند رنگ سفید احساس پاکیزگی و دلبازی را در مکان ایجاد می کند. استفاده از رنگ آبی در پارچه ها، مبل ها و یا دیوار ها باعث می شود تا مکان از آن چه که هست تمیز تر و پاکیزه تر احساس شود.

دکوراسیون آبی رنگ احساس تمیزی ایجاد می کند:

  1. رنگ آبی دریایی به مکان زندگی می بخشد:

تنالیته های آبی دریایی به ویژه در اتاق کودکان رنگی مناسب و ایده آل هستند. این تنالیته ها باعث می شوند تا مکان زنده و پر انرژی به نظر برسد و کودکان از سپری کردن زمان خود در اتاق لذت ببرند. معمولا اتاق کودکان کوچک ترین اتاق خانه هستند و به همین دلیل ممکن است که کمی تاریک و دلگیر باشند. با استفاده از رنگ آبی دریایی می توانید این مکان را به اتاقی روشن تر و دلباز تر تبدیل کنید. استفاده از رنگ آبی دریایی برای آشپزخانه نیز بسیار مناسب و محبوب است.

رنگ آبی دریایی به مکان زندگی می بخشد:

  1. دکوراسیون آبی رنگ با رنگ چوب هماهنگی بی نظیری ایجاد می کند:

در مکانی که دارای کف پوش چوبی رنگ است با خیال راحت از تنالیته های روشن رنگ آبی استفاده کنید. با استفاده از این ترکیب رنگی در یک لحظه احساس خواهید کرد که در کنار دریا هستید و باعث خواهد شد که خود را در تعطیلات تصور کنید. ترکیب رنگ های آبی و رنگ چوب برای دکوراسیون بهاری ترکیبی زیبا و بی نظیر است. با ترکیب رنگ آبی روشن و رنگ روشن چوب فضایی آرام و زیبا در خانه ایجاد کنید.

دکوراسیون آبی رنگ با رنگ چوب هماهنگی بی نظیری ایجاد می کند:

  1. رنگ آبی به اتاق های کوچک نیز شخصیت می بخشد:

معمولا اتاق های بسیار کوچک در خانه به عنوان انبار و مکانی برای قرار دادن لوازم اضافه مورد استفاده قرار گرفته و همیشه شلوغ و نامرتب هستند. برای این که به چنین مکان های کوچک خانه کمی شخصیت ببخشید باید چند تغییر کوچک ایجاد کنید، یکی از این تغییرات انتخاب رنگ مناسب است و یکی از رنگ های مناسب برای ایجاد تغییر و تحرک در این مکان ها رنگ آبی است. رنگ آبی آسمانی باعث می شود تا این اتاق های کوچک نیز دارای شخصیت و ویژگی منحصر به خود شده و به مکانی دوست داشتنی تبدیل شوند. می توانید تمام دیوار ها را به رنگ آبی تغییر داده و یا از لوازم دکوری آبی رنگ برای این مکان ها استفاده کنید.

رنگ آبی به اتاق های کوچک نیز شخصیت می بخشد:

  1. دکوراسیون آبی رنگ باعث می شود تا روز خود را با نشاط آغاز کنید:

اگر بخواهیم یک لیست برای رنگ های مناسب اتاق خواب آماده کنیم بدون شک رنگ آبی در راس تمام رنگ ها قرار می گیرد. البته اگر شما یک زندگی بدون استرس دارید در انتخاب رنگ آزاد هستید، اما برای افرادی که می خواهند استرس های روز گذشته را فراموش کرده  و روز خود را آرام و با نشاط آغاز کنند رنگ آبی بهترین انتخاب است. دیوار هایی با رنگ آبی روشن و یا تیره، صندلی ای آبی رنگ، پرده های آبی و سفید، تختی سفید و رو تختی ای آبی رنگ… با این روش به اتاق خوابی کلاسیک و آرام دست پیدا خواهید کرد. چند گل ادریسی آبی و یا سفید رنگ را نیز در کنار تخت خواب خود قرار دهید تا بوی مطبوع آن ها در هوای اتاق بپیچد. اکنون برای شروع یک روز فوق العاده دلیل کافی وجود دارد!

دکوراسیون آبی رنگ باعث می شود تا روز خود را با نشاط آغاز کنید:

  1. رنگ آبی الهام بخش است:

انتخاب رنگ آبی و تنالیته های مختلف آن برای دکوراسیون منزل علاوه بر این که فضایی شیک و زیبا ایجاد می کند، تاثیراتی فراتر از آن نیز دارد. برای مثال رنگ آبی رنگی الهام بخش است… زمانی که می خواهید بر روی کاری تمرکز داشته باشید رنگ آبی می تواند تمرکز شما را افزایش داده و با ویژگی الهام بخشی که دارد باعث شود تا فکر ها و ایده های جدیدی به ذهن شما خطور کند. به طور کلی رنگ آبی برای محیط کار شما نیز انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

انتخاب رنگ آبی و تنالیته های مختلف آن برای دکوراسیون منزل

 

 

 

دکوراسیون آبی رنگ

تحریریه پویانو