دست سازهای پارچه ای برای دکوراسیون منزل

دست سازهای پارچه ای برای دکوراسیون منزل

دست سازهای پارچه ای : با پارچه میتوانیم چه چیزهایی بسازیم تا در دکوراسیون منزل از آن استفاده کنیم؟ دوست دارید خودتان چیزی بسازید؟ اگر مقداری پارچه دارید و ایده‌ای برای اینکه چه کارهایی میتوانید با آن انجام بدهید ندارید و یا میخواهید دست به کار بشوید و تغییرات کوچک ساده در دکوراسیوت منزل بدهید ما به شما کمک میکنیم تا ببینید چه چیزهای زیادی میشود با پارچه ساخت. پارچه‌ها در دکور و طراحی منزل مهم و کاربردی هستند و بخش‌های کوچک اما تاثیر گذار در منزل هستند که شما خودتان میتوانید در خانه با کمی پارچه آن را تغییر داده یا وسیله‌ای جدید بسازید. در ادامه مطلب با ایده‌های کوچک کاربرد پارچه در دکوراسیون منزل همراه باشید.

 

کوسن

درست کردن کوسن با پارچه بهترین راه حل برای ایجاد تغییری بزرگ اما تکه پارچه‌ای کوچک است. کوسن‌ها عنصری مهم برای تغییر ظاهر مبلمان هستند و از اکسسوری‌هایی است که طراحان برای آوردن طرح و رنگ به دکوراسیون از آن‌ها استفاده میکنند. بنابراین تاثیری که دارند مهم و بزرگ است. شما میتوانید کوسن دلخواه خودتان را با پارچه‌ای کوچک درست کنید. اگر از پارچه‌های موجود در منزل استفاده میکنید مهم نیست که پشت و روی بالشتک یک شکل نباشد. حتی میتوانید با پارچه‌های مختلف رو بالشی را تکه دوزی کنید.

رومیزی

پارچه رومیزی هم از کلیدی ترین قسمت‌های طراحی اتاق غذا خوری منزل شماست. رومیزی با توجه به رنگ غالب دکوراسیون و سبک آن میتواند طرح و رنگ و مدل‌های بسیار مختلفی از قلاب بافی تا ترمه داشته باشد. میتوانید آن را با رنگ مبلمان ست کنید یا پرده اتاق غذا خوری. برای درست کردن رومیزی و رانر با توجه به سایر قسمت‌های دکوراسیون پارچه‌ای را انتخاب کنید و رومیزی دست دوز خودتان را داشته باشید.

پرده

پنجره آشپزخانه معمولا کوچک است و شما میتوانید با مقدار کمی پارچه برای آشپزخانه پرده بدوزید. یک والن ساده برای پنجره مقدار زیادی پارچه نمیخواهد. به علاوه در قسمت غذاخوری و آشپزخانه برای انتخاب پارچه‌های شادتر و طرح‌های درشت تر محدودیت کمتری نسبت به فضاهای رسمی تر مثل پذیرایی دارید.

اگر کابینت آشپزخانه قفسه باز هست  از پارچه میتوانید برای پوشاندن پشت قفسه‌های باز در آشپزخانه استفاده کنید و رنگ و نقش را وارد فضای آشپزخانه کنید.

با پارچه میتوانید کارهای خلاقانه بسیاری انجام دهید. اگر نمیخواهید پنجره‌ای دید داشته باشد شیشه آن را با استفاده از پارچه بپوشانید.

روکش صندلی

برای روکش صندلی میز تحریر اتاق یا صندلی تکی در آشپزخانه و میز بار یا صبحانه میتوانید از پارچه ساده یا طرحدار متناسب با دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

 

آباژور

شما میتوانید پارچه دلخواه خود را برای ساخت آباژور استفاده کنید. میتوانید پارچه‌ی کلاهک آباژورتان را تعویض کنیو آن را به آباژوری جدید در دکوراسیون اتاق یا نشیمن منزلتان تبدیل کنید.

شیشه مربا با دست سازهای پارچه ای

پارچه‌ای را که برای والن پنجره یا صندلی آشپزخانه استفاده کرده‌اید به تکه‌های کوچکتر قسمت کرده و در تزئین شیشه‌های مربا به کار ببرید. میتوانید به این ترتیب حتی شیشه مربای خانگی خود را به کسی هدیه بدهید.

دست سازهای پارچه ایوال آرت

مثل کاغذ دیواری میتوان از پارچه برای پوشش قسمتی از دیوار به ویژه آشپزخانه استفاده کرد و دیوار را طراحی کرد که اصطلاحا به آن وال آرت گفته میشود.

 

کف دراور‌های قدیمی

داخل کشو دراورهای قدیمی چوبی به مرور زمان کهنه و کثیف میشوند و ظاهر نامناسبی پیدا میکنند. پارچه برای پوشاندن کف کشوها انتخاب مناسبی است که با تکه‌های کوچک پارچه میتوانید این کار را انجام دهید ؛ و در زمان دیگر با پارچه جدید آن را تعویض کنید.

زیرانداز

هنگام شستشوی ظروف ممکن است آب روی زمین بریزد و شما را مجبور کند زمین را دستمال بکشید. به جای فرش یا قالیچه که شستشوی مرتب آن سخت است از یک تکه پارچه روی کفپوش استفاده کنید و به راحتی هر زمان که لازم بود آن را تعویض با شستشو کنید.

 

 

 

دست سازهای پارچه ای

تحریریه پویانو|نبیلو