دستگاه تصفیه آب : طعم سلامتی را با نصب دستگاه تصفیه آب در منزل امتحان کنید

دستگاه تصفیه آب : طعم سلامتی را با نصب دستگاه تصفیه آب در منزل امتحان کنید

دستگاه تصفیه آب : آبی که شما در طول روز مصرف می کنید، بر سلامتی تان تاثیر بسیار زیادی می گذارد. این نکته به خودی خود بازگو کننده ی اهمیت بهره مند بودن از آب تمیز و گواراست. اگرچه امروزه دسترسی به آب سالم به راحتی انجام می شود، اما باز هم نمی توان این نکته را نادیده گرفت که آب برای رسیدن به بهترین وضعیت خود نیاز به تصفیه دارد. مواد مضر بسیاری در آب وجود دارد که می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. به همین خاطر است که امروزه بسیاری از مردم برای بهره مند شدن از آب سالم به استفاده از دستگاه های تصفیه روی آورده اند. این مطلب نیز به بررسی اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب و چگونگی انتخاب بهترین نوع آن برای مصارف خانگی می پردازد. همراه پویانو باشید.

عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی در محل مصرف آب آشامیدنی مثل آشپزخانه ، آب سردکن و یخچال نصب می شود. استفاده از این دستگاه توسط یک شیر جداگانه صورت می گیرد. هر یک از دستگاه های تصفیه، دارای خصوصیات منحصر به فردی بوده و طی فرآیندهای مختلفی به تصفیه ی آب می پردازند.

دستگاه تصفیه آبروش های به کارگیری دستگاه تصفیه

این دستگاه با توجه به نیاز، به یکی از چند روش زیر به کار گرفته می شود:

  • روشی که طی آن کل آب ورودی ساختمان تصفیه می شود.
  • روشی که طی آن تصفیه ی آب هر بخش توسط دستگاهی جداگانه صورت می گیرد.
  • روشی که طی آن از یک دستگاه تصفیه اولیه برای آب ورودی ساختمان و چندین دستگاه ثانویه جهت تصفیه آب هر بخش استفاده می شود.

به طور کلی، از آن جا که آب آشامیدنی نسبت به دیگر موارد مصرفی از اهمیت بیش تری برخوردار است، بهتر است تصفیه این بخش در اولویت قرار گرفته و با دقت بیش تری نسبت به سایر قسمت ها انجام شود.

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

یکی از سوال های متداول در رابطه با خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، معیارهای تعیین کننده ی کیفیت این دستگاه هاست. زمانی که می خواهید یک دستگاه تصفیه آب برای آشپزخانه منزل خود تهیه کنید، باید کیفیت آن را در نظر داشته باشید تا مجبور به تعویض آن در بازه های کوتاه مدت و متوالی نباشید. یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید بتواند تمامی نیازهای شما را در رابطه با استفاده از آب سالم تامین کند. در این رابطه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • دستگاه تصویه ی خود را از میان انواعی انتخاب کنید که دارای گارانتی و گواهی تضمین کیفیت می باشند، چرا که در غیر این صورت هر گونه عدم رضایت از عملکرد دستگاه شامل تعویض نخواهد بود.
  • یک سیستم تصفیه آب مناسب باید قادر باشد انواع آلاینده ها از جمله کلر، سرب، جیوه و سایر مواد شیمیایی را از بین ببرد.
  • دستگاهی مناسب است که بتواند آب را در هر دو حالت سرد و گرم تصفیه نماید.
  • از جمله دیگر ملاک های کیفیت دستگاه، قابلیت از بین بردن طعم و بوی بد آب می باشد.
  • فشار آبی که از دستگاه عبور می کند، باید استاندارد باشد.
  • در هنگام خرید شاخص های مربوط به تعویض فیلتر دستگاه را در نظر داشته باشید.

 

 

تحریریه پویانو