5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود

درهم ریختگی دکوراسیون منزل

5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود

درهم ریختگی دکوراسیون منزل ؛ از نگه داشتن کتاب‌هایی که تاکنون نخوانده‌اید و احتمالا هیچ وقت هم نمی‌خوانید گرفته تا آویختن انبوهی از هنرها و کاغذهای مربوط به مدرسه که کودکتان به خانه می‌آورد. این‌ها اغلب تصمیمات کوچکی هستند که ما در مورد نگه‎‌داشتن اتخاذ می‌کنیم ولی بزرگترین تاثیر را روی میزان درهم برهم ریختگی اوضاع خانه‌ مان دارند. اما با بررسی روند فکرتان و پیروی از چند راهکار می‌توانید از این دام‌های به هم ریختگی رایج پیش دستی کنید.

5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود
5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود

1-نگه داشتن همه ی کتاب هایی که تاکنون خریده اید، حال چه آن ها را دوست داشته باشید یا نه

روند فکر: من از این کتاب لذت نبردم ولی همه می‌گویند که آن واقعا کتاب خوبی است و من حدس می‌زنم که باید آن را نگه دارم. شاید هم زمانی برسد که بخواهم دوباره آن را بخوانم.

شیوه‌ی فکر درست: ما همگی سلایق متفاوتی داریم و کاملا منطقی است که کسی کتابی را دوست نداشته باشد که همگی طرفدار آن هستند و از آن تعریف و تمجید می‌کنند. اگر از کتابی واقعا لذت نبردید یا هیچ استفاده‌ای از آن نتوانستید ببرید بهتر است که آن را کنار بگذارید یا بفروشید. به علاوه، با بازگرداندن کتاب به کتابخانه عمومی، به کسی که ممکن است واقعا آن را دوست داشته باشد شانس خواندن آن را می‌دهید.

5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود
5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود

راهکار: یک کیسه برای جمع آوری کتاب‌ها و بردن به مراکز کتابفروشی‌های دست دوم بردارید. هر زمان که کتابی را تمام کردید یا ناتمام گذاشتید آن را درون کیسه بگذارید. هنگامی که کیسه پر شد آن را بیرون ببرید و درون ماشین خود بگذارید. این موقع زمان رها کردن است در حالی که به خود یک شانس داده‌اید و آن این است که فضای قبلی را برای کتاب‌‌های جدیدی که واقعا به آن‌ها تعلق خاطر دارید باز کرده‌اید.

 

درهم ریختگی دکوراسیون منزل
درهم ریختگی دکوراسیون منزل

 

2-نگهداری از تمام چیزهایی که کودک تان تاکنون ساخته است

روند فکر: فرزندم این را درست کرده است بنابراین واقعا برای من حائز ارزش است و باید آن را نگه دارم.

شیوه‌ی فکر درست: این درست است که به عنوان پدر و مادر، برخی از با ارزش‌ترین اموال شما چیزهایی هستند که کودکانتان ساخته‌اند. اما آن بدین معنی نیست که هر چیزی که آن‌ها به خانه آوردند باید تا ابد محفوظ بمانند! این چیز خنده‌داری است که هرچه چیزهایی را برای مدت‌های طولانی نگه داریم بیشتر به آن‌ها وابسته می‌شویم و سخت‌تر می توانیم آن‌ها را دور بریزیم.

بنابراین کار راحت‌تر آن است که در وهله‌ی اول در مورد چیزهایی که باید بمانند و چیزهایی که نمانند انتخاب‌گر باشید.

درهم ریختگی دکوراسیون منزل
درهم ریختگی دکوراسیون منزل

راهکار: یک استراتژی خوب این است که سبدی برای کارهای هنری و کاغذهای مدرسه ی کودکتان بردارید. این فضای محدود می تواند به شما در مورد این که کدام را انتخاب کنید یا نکنید کمک کند.

از یک تخته‌ی بولتن یا کلیپ های هنری یا مگنت‌های یخچال برای به نمایش گذاشتن موقت کارهای فرزندتان برای اولین بار استفاده کنید سپس آن‌ها را بردارید و بایگانی کنید.

ساماندهی فضا
ساماندهی فضا

3-ادعای این که بعدا زمان کافی برای کنار گذاشتن وسایل و مرتب کردن آن ها خواهم داشت

روند فکر: من این جا را برای فعلا بدین صورت رها می‌کنم.

شیوه‌ی فکر درست: آیا برای این شیئی که نمی دانید آن را کجا بگذارید جایی وجود دارد که مشخصا به آن تعلق داشته باشد؟ اگر چنین است چند ثانیه به خود زحمت بدهید و آن را سرجایش قرار دهید. قرار دادن چیزها در جای اشتباه تنها کار شما را در آینده یعنی زمانی که سرانجام تصمیم گرفتید به تمیز و مرتب‌کردن آن‌ها اقدام کنید بیشتر می‌کند.

راهکار: از ترفند 10 ثانیه‌ای استفاده کنید: این فرصت خوبی است که می‌توانید همه چیز را در سرجایش در طول 10 ثانیه قرار دهید مگر این که منزل شما واقعا بزرگ باشد. تمرین کنید که با خود بگویید سرجای قرار دادن این وسایل تنها 10 ثانیه وقت می برد و سپس ثانیه‌ها را تا انتهای کار بشمارید. 10 ثانیه واقعا هیچ چیز نیست!

اگر همواره اشیائی را که جایشان مشخص نیست در یک مکان قرار می‌دهید پس برای آن‌ها با قرار دادن چوب لباسی، شلف یا سبد جایی در همان مکان درنظر بگیرید.

ساماندهی فضا
ساماندهی فضا

4-چشم پوشی از اسناد و کاغذبازی‌ها تا زمانی که اخطارها فرا برسند

روند فکر: من دوست ندارم با چیزهایی که روی کاغذها و اسناد می باشند سرو کار داشته باشم بنابراین آن ها را در میان توده‌ای از کاغذها می اندازم.

شیوه‌ی فکر درست: داشتن یک مکان مشخص برای قرار دادن تمام ایمیل‌های دریافتی و اسناد و کاغذها ایده ای فوق العاده کاربردی می‌باشد. اما زمان دسته‌بندی توده‌ی کاغذها مهم است که تمام چیزها را طبقه‌بندی و مرتب کنید چه آن یک چک باشد یا یک دعوت‌نامه یا یک اطلاعیه از مدرسه‌ی کودکان باشد. یک گام اضافی برای رسیدگی به آن بردارید و آن ها را فایل بندی کنید، به تقویم‌تان اضافه کرده و بازیافت کنید. این کارها باعث می شوند که دسته کاغذهای خود را در کنترل داشته باشید و مطمئن باشید که هیچ چیز مهمی مثل حسابی که باید پرداخت شود یا نمایشی که در مدرسه کودک‌تان برپا می شود را فراموش نکرده‌اید.

ساماندهی فضا
ساماندهی فضا

راهکار: اگر پیوسته از دسته‌بندی و فایل بندی کاغذهای‌تان سرباز می زنید نشانه‌ی خوبی است که زمان آن فرا رسیده تا سیستم فایل بندی خود را مجددا ارزیابی کنید.

برای فایل‌بندی سریع و راحت، از این که فایل‌های‌تان برچسب‌های ساده و مشخصی برای دسته‌بندی‌هایی که مورد نظر شماست دارند و در مکان قابل دسترس قرار داده شده‌اند اطمینان یابید. شما حتی ممکن است بخواهید برخی از فایل‌هایی که مکررا استفاده می‌شوند را به دراوری نزدیک ورودی درب منزل‌تان یا جایی که دیگر کاغذهای ورودی‌تان را نگه می‌دارید تغییر مکان دهید.

5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود
5 تصمیمی که می تواند منجر به درهم ریختگی دکوراسیون منزل شما شود

5-بیش از حد پر کردن کمد با وسایل اضافی

روند فکر: این وسایل اضافی ممکن است زمانی سودمند باشند پس من آن‌ها را در پشت کمد جاسازی می‌کنم.

شیوه‌ی فکر درست: مقدار مشخصی از وسایل اضافی واقعا مفید هستند. اما زمانی که از حدی فراتر رفت دیگر اضافی‌ها به معنای به هم ریختگی‌ها تلقی می‌شوند. از محدودیت‌های فیزیکی کمد خود به عنوان راهنما برای این که بدانید چه موقع در حال نگهداری اقلام بیش از اندازه هستید استفاده کنید. اگر آن وسایل و اقلام اضافه به خوبی در آن محدوده قرار گرفتند یعنی به اندازه هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر جا نشدند تعدادی از آن‌ها را بیرون ببرید.

استراتژی: یکی را بیرون بیاورید یکی را داخل بگذارید. زمانی که چیز جدیدی خریدید، حال این چیز می تواند حوله یا کفش کتونی باشد نگاهی سرسری به کمد و طبقه های آن بیندازید و ببینید که آیا می توانید چیزی مشابه با آن را حذف کنید و این جدیدها را به جای آن قرار دهید.

 

منیعhouzz

تحریریه پویانو| سجادی