درب های شیشه ای در طراحی داخلی منزل

درب های شیشه ای در طراحی داخلی منزل

درب های شیشه ای : از پارتیشن‌های شیشه‌ای میتوان برای دکوراسیون داخلی منزل مسکونی نیز استفاده کرد. با به کار بردن درب‌های شیشه‌ای به جای دیوارهای صلب و درب‌های چوبی فضای منزل خود را گسترش دهید و اجازه بدهید نور در خانه شما در گردش باشد.

پلان باز مزایای بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمک به ایجاد حس خوب دلباز بودن فضای منزل است. اگر میخواهید یک تیغه جداکننده را بردارید اما فکر میکنید حریم فضا از بین میرود و یا میخواهید یک نوعی از پارتیشن‌ها را بین دو فضا جایگزین کنید ، درب‌های شیشه‌ای میتواند راه حل مناسب شما باشد. این درب‌ها در انواع و سبک‌های مختلف موجود است که سطوح مختلفی از ایجاد حریم را ارائه میکنند و برای اتاق‌های مختلف در خانه مناسبند. در این مطلب نمونه‌هایی از این درب‌ها و کاربردشان در منزل مسکونی آورده شده است که شما میتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

یک درب شیشه‌ای به سبک فرانسوی بین نشیمن و آشپزخانه در این خانه‌ی ویکتوریایی قرار دارد که برای قطع ارتباط میتواند بسته شود. بسیاری از خانه‌ها در این زمان دارای پلان باز هستند یا تنها یک بازشو بین دو فضا دارند اما درب‌های شیشه‌ای در عین حال که دو بخش را از هم جدا میکند اجازه میدهد نور رد شود و جریان یابد و دسترسی نیز آسان است.

به عنوان یک نمونه در نهایت سادگی یک صفحه شیشه‌ای بزرگ نقش درب را بازی خواهد کرد زمانی که از ریل استیل که مکانیسمی اسلایدی دارد آویزان شده باشد. با این کار شما بدون گذاشتن یک درب صلب دو فضا را از هم جدا کرده‌اید و برای مشکلاتی مثل سر و صدا نیز به سادگی با بستن این صفحه شیشه‌ای این مشکل را برطرف خواهید کرد.

پارتیشن‌های تاشو فقط برای استفاده در محیط‌های بیرونی مثل پاسیو نیست همانطور که در تصویر کاربرد آن در فضای داخلی را میبینید. پانل‌های بلند و باریک به این معناست که وقتی باز باشند خیلی در فضا وارد نمیشوند که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای فضاهای باریک و نقلی تبدیل میکند.

درب‌های نیمه شیشه‌ای حریمی دعوت کننده برای اتاق کار ایجاد میکند و همچنین اجازه میدهد نور طبیعی با ارزش زیادی وارد فضا شود. رنگ کردن چارچوب به رنگ دیوارها کمک میکند تا با کل اتاق ترکیب شود.

درب اسلایدی با شیشه مات برای جدا کردن حمام از اتاق در یک سوئیت یکی دیگر از کاربردهای درب شیشه‌ای است که کمک میکند فضاها با ظرافت از یک اتاق به اتاق دیگر جریان داشته باشند.

برای این پارتیشن‌ها شیشه رنگی انتخابی منحصر به فرد است که یاداور خانه‌های قدیمی ایرانی است که شاید این روزها کمتر مورد توجه قرار بگیرد. پارتیشن شیشه رنگی علاوه بر ایجاد مرز و حریم به منزلتان هویت خواهد داد و رنگ را وارد منزل خواهد کرد. این مدل بیشتر برای درب‌هایی که داخل را به فضای بیرونی مثل تراس و ایوان متصل میکند مناسب است. اما برای بخش‌های دیگر مثل حمام نیز بی تناسب نیست.

درب های شیشه ایاین پارتیشن‌های چوب و شیشه بسیار شیک و کاربردی هستند. میخواهید حمام را به شیوه‌ای منحصر به فرد در یک اتاق جدا کنید؟ این راه حلی مناسب است. به ویژه در اتاق خواب مستر با این شیوه میتوان یک حمام شیک ساخت. ضخامت این پارتیشن‌ها بسیار کمتر از جداره‌های ضخیم آجری است و فضای مفید کمتری را از اتاق اشغال خواهد کرد.

درب کمد و گنجه حتما نباید چوبی صلب باشد همانطور که در همه خانه‌ها میبینیم. اگر همیشه دوست داشته‌اید بخشی یه عنوان رختکن در اتاقتان داشته باشید یک پارتیشن نیمه شیشه‌ای و نیمه چوب میتواند پاسخ شما باشد.

 

 

درب های شیشه ای

تحریریه پویانو|نبیلو

تصاویر: houzz