درب های شیشه ای حمام با قاب مشکی و 10 روش بکارگیری آنها

درب های شیشه ای حمام با قاب مشکی و 10 روش بکارگیری آنها

درب های شیشه ای حمام : گرایش به درب‌های شیشه‌ای برای قسمت دوش حمام با قاب فلزی مشکی با سرعت رو به افزایش است و دلیل واضحی هم دارد. با نگاه زیباشناسانه صنعتی‌ای که علاقه ما به هر چیزی متعلق به نیمه قرن بیستم را برمی‌انگیزد، گزینه‌ای شیک و ظریف به ما پیشنهاد می‌شود تا درب‌های بدون قاب یا با قاب کرومی قسمت دوش را تغییر دهیم. پنجره‌هایی با قاب‌های مربعی، باریک و فولادی که توسط «کریتال» (تاسیس شده در 1849 در انگلیس) تولید شده‌اند و هنوز هم به طرفدارانش افزوده می‌شود، نشانی از خانه‌های آرت دکو و مدرنیست دارد. در ادامه خواهیم دید که چگونه می‌توان از درب‌هایی با این سبک استفاده نمود.

  1. یک اتاق سفید را پوشش دهید.

استفاده از درب‌های دارای قاب مشکی برای قسمت دوش می‌تواند راهی عالی برای نگه‌داشتن لوله‌کشی سفیدرنگ و آوردن اندکی رویکرد صنعتی به حمام است.

 

در این فضای هوشمندانه، کفسازی مشکی و قاب مشکی درب‌ها، آینه‌ها و تابلوی هنری در کنار هم طرحی خاص به فضا می‌بخشند و به بهتر نشستن دیوارهای سفید، سینک سفید و دوش سفیدرنگ در فضای حمام کمک کرده‌اند.

  1. ویژگی بیفزایید.

این روزها گزینه‌های متعددی برای مجموعه استاندارد سه‌بخشی حمام وجود دارد، و هیج دلیلی وجود ندارد که قسمت روشویی مانند یک حمام معمولی بنظر برسد.

 

در این بازسازی شیک و زیبا، دو پنل شیشه‌ای با قاب‌های مشکی دو درب L شکل را بوجود می‌آورند. این نوع قاب -در کنار این کاشی‌های عسلی‌رنگ بکار رفته، شومینه، وان مستقل و پرده‌ها- این حمام را به یک نمونه منحصربفرد تبدیل می‌کند.

  1. روی یک ضلع اجرا نمایید.

لزومی ندارد درب‌های دوش از تمام جهات آن را دربربگیرند. یک پنل، با یک درب ادغام شده در آن، همچنان خیره‌کننده بنظر می‌رسد. به یاد داشته‌باشید که ممکن است لازم باشد چیزی اختصاصی برای فضایتان سفارش دهید، بنابراین این یک انتخاب ارزانقیمت نیست. در هر حال، اختصاص درب‌های قاب‌دار به یک وجه از این بخش کوچک می‌تواند راهی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها باشد.

 

هنگامی که برای طرح این درب‌ها برنامه‌ریزی می‌نمایید، طراحی تمام اتاق را در نظر بگیرید. در اینجا، یک پایه مشکی فولادی برای روشویی ظاهر فضا را منسجم‌تر می‌کند.

  1. به خالی گذاشتن یک فاصله فکر کنید.

درب قاب‌دار دوش لزومی ندارد که در بالا به سقف برسد. در اینجا قراردادن یک فاصله در بالای پنل تاثیری ملایم ایجاد کرده‌است.

یک ویژگی عالی این تیپ درب‌ها این است که توجه را به سمت دوش زیبایی که احتمالا وقت زیادی را برای پیداکردنش صرف کرده‌اید جلب می‌کند.

  1. با رنگ ترکیب کنید.

اگرچه هیچ شکی نیست که درب‌ دوش با قاب مشکی در یک طراحی تک‌رنگ بینظیر عمل می‌کند، اما در کنار رنگ نیز می‌تواند ترکیب خوبی را شکل دهد.

 

در این حمام، کاشی‌های آبی‌رنگ و نیمکت قرمزرنگ با قاب باریک و مشکی ترکیب موفقی را شکل داده‌اند. و قاب‌های مستطیلی به اندازه نوع مربعی، فضا را شلوغ نمی‌کنند.

  1. مصالح مختلف را ترکیب نمایید.

دلیلی بر اینکه نمی‌توان از مصالح مختلف در درب دوش استفاده نمود وجود ندارد. یک نکته مثبت در مورد درب‌های قاب‌دار مشکی این است که محدود به زمان نیستند، زیبایی مینیمالی دارند و به همین دلیل می‌توانند در فضاهایی با سبک‌های مختلف قرار گیرند و با آن به خوبی ترکیب شوند.

 

در این نمونه، درب با قاب مشکی با یک پنل شیشه‌ای بدون قاب رایج‌تر ترکیب شده‌است. این راهی برای استفاده از درب‌های قاب‌دار بدون غلبه کامل آن‌ها بر فضا است.

  1. از یک پنجره خارجی استفاده نمایید.

در این فضا، یک پنجره (و درب) با قاب مشکی رو به فضای خارجی، چشم‌اندازی به بیرون و احساس یک چشمه آبگرم طبیعی را برای فردداخل حمام مهیا می‌کند. اگر شما امکان مشابه دارید و حریم خصوصی فضایتان تامین است، این طراحی می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد.

  1. اتاق‌ خواب را از حمام متصل به آن تفکیک نمایید.

این یک اتاق دوش نیست، اما اگر قصد دارید نقشه اتاقتان تفکیک مشخص‌تری داشته‌باشد، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای-فولادی بعنوان راه حلی برای تفکیک اتاق‌های متصل به هم، راه حلی پرطرفدار است. نتیجه آن در این نمونه دست کمی از یک هتل شیک ندارد.

 

استفاده از درب‌های داخلی شیشه‌ای باعث می‌شود در عین تفکیک ضروری حمام و اتاق‌ خواب ، هر دو اتاق نور زیادی دریافت نمایند و فضایشان بزرگ‌تر بنظر برسد.

درب های شیشه ای حمام

  1. از شیشه‌های مات در درب های شیشه ای حمام استفاده نمایید.

ممکن است با زندگی در میان شیشه‌های شفاف در چنین خانه‌ای احساس راحتی نداشته‌باشید. در اینجا، قاب‌های مشکی شیشه‌های ماتی را پوشش می‌دهند که باعث حفظ درجه‌ای از حریم خصوصی می‌شود. علاوه بر این، ابعاد شیشه‌های بکار رفته و اندازه قاب‌ها بزرگتر از طرح‌های معمول است.

  1. پنجره‌های داخلی ایجاد نمایید.

در اینجا، یک راه دیگر برای حفظ درجه‌ای از حریم خصوصی مشاهده می‌شود. قسمت‌هایی از دیوار بنایی دست نخورده مانده تا تمام فضای حمام بطور کامل در معرض دید بیرون نباشد. با این وجود فضای حمام همچنان از نوری فراوان که از طریق شیشه‌ها وارد می‌شود بهره‌مند است.

 

 

درب های شیشه ای حمام

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz