درباره نکات دکوراسیون شیک : 5 نکته کلیدی برای داشتن دکوراسیون شیک و کاربردی

درباره نکات دکوراسیون شیک : 5 نکته کلیدی برای داشتن دکوراسیون شیک و کاربردی

درباره نکات دکوراسیون شیک : وقتی صحبت از استفاده بهینه از فضا می‌شود، همه افراد به شما توصیه می‌کنند از مبلمان چند کاربردی و چند منظوره استفاده کنید. وقتی به دنبال راهکاری برای روشن‌تر شدن منزل خود می‌گردید همه افراد به استفاده بیشتر از آینه توصیه می‌کنند. با اینکه این راهکارها همگی راهکارهای درست و تاثیرگذاری هستند، اما نکات کلیدی و مهمی نیستند. اگر به دنبال این هستید که با دانستن نکات مهم و اساسی هر فضایی را بر اساس سلیقه و استفاده‌ای که از آن دارید به بهترین شکل دکور کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

از صفر شروع کنید

اگر به دنبال داشتن خانه‌ای هستید که به زیبایی ژورنال‌های معماری داخلی باشد و در عین حال در آن احساس آرامش کنید و کاملا برای سبک زندگی شما طراحی شده باشد، یک بار برای همیشه همه چیز را از پایه و اساس تغییر دهید. ممکن است زمانی که به خانه جدید نقل مکان می‌کنید این کار را انجام دهید یا به تدریج در منزل خود تغییرات اساسی را ایجاد کنید. آنچه که مهم است این است که با توجه به نیازها و فضای خود همه چیز را از صفر طراحی و چیدمان کنید و به یک باره یا به تدریج این تغییرات را عملی کنید.

در مورد سبک زندگی خود واقع‌بین باشید

آیا همه اعضای خانواده برای هر وعده غذایی دور هم جمع می‌شوید یا میز ناهارخوری شما فقط برای میهمانی‌ها و مراسمات خاص استفاده می‌شود؟ اهل وقت‌گذارنی در بالکن هستید یا ترجیح می‌دهید فضای بیشتری برای ذخیره سازی داشته باشید؟ قبل از هر چیز در مورد سبک زندگی خود تصمیم شفاف و روشنی بگیرید. این تصمیم به شما کمک می‌کند در انتخاب وسایل و چیدمان آنها بسیار هوشمندانه‌تر عمل کنید. اگر در منزلی با متراژ کم زندگی می‌کنید اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. پیش از آنکه برای خرید وسایل جدید بروید یا دست به هر گونه تغییر دکوراسیونی بزنید، فضای خالی منزل را تصور کنید و ببینید در آن چه کار خواهید کرد و با چه وسایلی راحت‌تر خواهید بود.

برای هر اتاق یک تم رنگی جدا در نظر بگیرید

درباره نکات دکوراسیون شیکاینکه بر اساس نکات پیشنهادی مقالات دکوراسیون و مد سال رنگ فضای خود را انتخاب می‌کنید یا بر اساس سلیقه خود یک تم رنگی را انتخاب می‌کنید بستگی به دیدگاه شما دارد، آنچه مهم است این است که با آگاهی از تاثیر رنگ‌ها در کنار هم دکوراسیون هر فضا را بچینید. داشتن تم رنگی مجزا به اتاق‌ها و فضاهای مختلف منزل شما شخصیت می‌دهد و به هر کدام حال و هوای خاصی ارائه می‌کند.

مبلمانی با ابعاد مناسب فضای خود تهیه کنید

آنچه بسیاری از افراد در هنگام تغییر دکوراسیون و خرید وسایل جدید با آن مواجه می‌شوند، عدم تناسب ابعاد وسایل و مبلمان با متراژ منزل است. راهکارهای ساده‌ای برای اینکار وجود دارد. قبل از خرید کاتالوگ هر محصول را تهیه کنید و ابعاد حدودی آن را در منزل ایجاد کنید. می‌توانید این کار را با چیدن تعدادی روزنامه کف منزل یا کارهای دیگری از این دست انجام دهید. شاید به نظر کمی وقت‌گیر باشد اما یک نکته مهم برای داشتن دکوراسیونی شیک و هماهنگ، هماهنگی ابعاد مبلمان و وسایل منزل با متراژ منزل است.

چند کاربری بودن سرمایه است

این روزها عموما در منازلی زندگی می‌کنیم که متراژ کمی به نسبت فعالیت‌ها و وسایل ما دارند. هر چه تلاش کنیم فضاهای عمومی و کاربردی منزل را با یکدیگر مخلوط کنید و فضاهایی با چند کاربری داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود. این کار نه تنها در صرف هزینه برای خرید وسایل مختلف صرفه‌جویی می‌کند، بلکه با داشتن وسایل کمتر، فضای بزرگ‌تر و راحت‌تری خواهید داشت.

 

 

 

درباره نکات دکوراسیون شیک

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : elledecor