طراحی دانشگاه علوم کاربردی روهر / گروه معماران HPP + ASTOC

طراحی دانشگاه علوم کاربردی روهر / گروه معماران HPP + ASTOC

1

دانشگاه روهر غربی –دانشگاه علوم کاربردی در مولهایم در روهر، آلمان، که به اختصار HRW خوانده می‌شود بخشی از یک توسعه دانشگاه‌های جدید در سرتاسر کشور آلمان است. این دانشگاه با مجموع هشت ساختمان متعلق به انستیتوها، یک غذاخوری، یک سالن کنفرانس، یک کتابخانه و یک پارکینگ چند طبقه اتومبیل در سایت پروژه که سابقا خط آهن در آن دائر بوده در منطقه بروییک ساخته شده است.

معماری : HPP, ASTOC

موقعیت: مولهایم، آلمان

زیربنا: 40500 مترمربع

سال: 2016

2

HRW نه تنها به عنوان یک موسسه آموزشی جدید عمل می‌کند بلکه در نقش یک عنصر مهم از طرح توسعه شهری برای کل محدوده اطراف دانشگاه ظاهر می‌شود. به همین دلیل، ساختمان‌های متعدد این مجموعه، بازتاب ارتفاع و حجم‌های ساختمان‌های اطراف هستند و این مجموعه خود تعمداً به سمت محله و به سمت ساختمان‌های مجاور گشوده می‌شود.

3

به‌واسطه کاربردها و رویدادهای این دانشگاه جدید، منطقه مسکونی و زیرساخت های موجود در طول خیابان دویسبورگ نیرومند تر و غنی تر خواهند شد. در عین حال تعدادی از فضاهای عمومی مختلف در این مجموعه ساخته شده‌است که افراد به مدتی توقف و نشستن در آن دعوت می‌شوند، و برای فعالیت‌های تفریحی رو به ساکنان محلی نیز گشوده هستند.

4

این پروژه، که طرح HPP, ASTOC برای مجموعه جدید دانشگاهی در خیابان دویسبورگ بود، برنده یک مسابقه دو مرحله‌ای در سطح اروپا و با مجموعاً 15 شرکت کننده بوده‌است.

5

مطابق جهت‌گیری های فنی دوره‌های ارائه شده در منطقه مولهایم (علوم کامپیوتر، مهندسی، ریاضیات، علوم و اقتصاد) علاوه بر تاثیر اقلیمی کل مجموعه، به سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی و تکنولوژی استفاده شده توسط آن‌ها نیز توجه شده‌است. پروژه بر مبنای یک قرارداد برنامه‌ریزی شده جمعی بوده است؛ در مجموع 15 شرکت تخصصی مهندسی در این پروژه شرکت داشتند.

6

این مجموعه با سخنرانی‌ای از هانلر کرافت –نخست وزیر ایالت NRW – افتتاح شد و دانشگاه روهر غربی عملکرد انستیتوها و گسنره دوره‌های علمی‌ ارائه شده را تشریح نمود.

7

 

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|فاطمه زنگی