روش های طبیعی خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل

روش های طبیعی خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل

خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل ؛ یکی از رازهای داشتن یک خانه دوست داشتنی، عطر خوش فضاست. رایحه های دلچسب، آرامش را به فضای منزل آورده و محیط را دلچسب و مطبوع می سازند. برای داشتن یک فضای خوشبو و آرامش بخش در منزل، نیازی به پرداخت هزینه چندان زیادی نخواهید داشت. با به کار گیری چند راهکار ساده و استفاده از روش های طبیعی، شما به راحتی قادر خواهید بود فضای خانه تان را به یک محیط معطر با رایحه مدهوش کننده تبدیل کنید. با پویانو همراه باشید تا چند روش از ساده ترین راهکارهای خوشبو کردن فضای منزل را با شما در میان بگذاریم.

۱. افشانه های معطر طبیعی مخصوص به خود درست کنید

برای داشتن یک فضای خوشبو، استفاده از افشانه های معطر یکی از بهترین و ساده ترین روش ها به شمار می رود. افشانه های بسیاری به صورت آماده وجود دارند که می توانید از آن ها به این منظور استفاده کنید، اما درست کردن یک افشانه طبیعی نیز چندان سخت نخواهد بود. برای این که افشانه طبیعی مخصوص به خودتان را بسازید، به عصاره یا روغن گیاهان معطر نیاز خواهید داشت. اگر تمایل داشته باشید، می توانید خودتان نیز عصاره گیاهان معطر را تهیه نموده و از آن برای ساخت افشانه استفاده کنید.

۲. از روغن اسطوخودوس برای معطر کردن کوسن ها استفاده کنید

اگر با گیاه اسطوخودوس آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید که یکی از خواص این گیاه، قابلیت رایحه درمانی آن است. اسطوخودوس با رایحه ملایم و لطیفی که دارد، باعث ایجاد آرامش شده و برای خوشبو کردن محیط بسیار مناسب است. برای بهره بردن از عطر بی نظیر این گیاه کافی است چند قطره از روغن یا عصاره آن را بر روی تعدادی پنبه چکانده و درون کوسن های فضای نشیمن قرار دهید. با این کار یک رایحه ملایم و دوست داشتنی در فضا پخش می شود.

۳. رایحه لیمو و رزماری را به فضای منزل هدیه دهید

لیمو و رزماری از دیگر مواردی هستند که می توان در لیست خوشبو کننده های طبیعی قرار داد. کمی عصاره لیمو و رزماری را از طریق جوشاندن تهیه کرده و اجازه دهید فضا از عطر آن ها آکنده شود. این عصاره را می توانید تا مدت دو روز مورد استفاده قرار دهید، اما به دلیل تغییر رایحه بهتر است پس از این مدت دور ریخته شود.

۴. عطر خوش گلبرگ ها را در آغوش بکشید

گلبرگ ها همیشه با عطر خوش خود شناخته می شوند، پس چه بهتر از این که برای خوشبو کردن فضای خانه خود از این خوشبو کننده های طبیعی استفاده کنید. تعدادی گلبرگ رز را درون یک ظرف آب بریزید تا طراوت خود را حفظ کرده و فضا را با عطر خود پر کنند. گلبرگ های شما تا چند روز قابل استفاده هستند. در صورت تمایل می توانید با جایگزین کردن گلبرگ های جدید، مجددا این روش را تکرار کنید.

خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل
خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل

۵. چوب را میزبان ضیافت رایحه های خوش کنید

چوب قابلیت این را دارد که رطوبت را تا مدت قابل توجهی در خود حفظ کند. شما می توانید از این ویژگی چوب برای خوشبو کردن فضای منزل خود بهره بگیرید. برای این کار تعدادی قطعات مکعبی چوبین تهیه کرده و آن ها را به اسانس مورد نظر خود آغشته کنید. اسانس را می توانید به وسیله برس به سطح چوب مالیده و یا قطعات چوب را درون اسانس فرو ببرید. اجازه دهید چوب برای مدتی در فضای معطر باقی بماند تا رایحه را به خوبی به خود جذب کند. حالا می توانید این تکه های چوب را به عنوان خوشبو کننده درون یک ظرف قرار داده و مورد استفاده قرار دهید. در صورت محو شدن رایحه می توانید دوباره تکه ها را به اسانس آغشته نمایید.

۶. شمع های معطر خانگی با عطر دلخواه بسازید

یکی دیگر از راه های خوشبو کردن فضای منزل، استفاده از شمع های معطر است. شما می توانید با استفاده از مقداری موم، اسانس طبیعی مورد علاقه خود و فتیله شمع های معطر خانگی بسازید. این شمع ها به محض روشن شدن فضای منزل را با رایحه خود پر کرده و حس آرامش را به ارمغان می آورند.

خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل
خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل

۷. در فضای مورد نظر خود عود بسوزانید

سوزاندن عود هم از روش های مرسومی است که برای ایجاد رایحه مطبوع در فضا به کار می رود. عودها نیز از دیگر مواردی هستند که کاملا طبیعی بوده و استفاده از آن ها بسیار ساده می باشد. عود را می توانید هر زمان که می خواهید در فضای مورد نظر خود سوزانده و از عطر آن بهره مند شوید.

۸. گلدان های خود را از گیاهان معطر پر کنید                  

تقریبا در همه روش های مذکور، گیاهان با عصاره خود قسمتی از راهکار را تشکیل می دهند. حال به جای این که عصاره یا روغن گیاهان معطر را برای ایجاد رایحه خوش به کار ببرید، از خود این گیاهان کمک بگیرید. این تقریبا ساده ترین راه برای خوشبو کردن فضای منزلتان خواهد بود. برخی گیاهان علاوه بر زیبایی دارای عطر منحصر به فرد بوده و برای ایجاد رایحه خوش در فضا بهترین انتخاب هستند. گلدان های خود را از این گیاهان پر کرده و از عطر طبیعی آن ها لذت ببرید.

خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل
خوشبو کردن فضای داخلی دکوراسیون منزل

 

 

 

تحریریه پویانو