خلاق‌ترین شرکت‌های معماری در دنیا

خلاق‌ترین شرکت‌های معماری در دنیا

با توجه به نقش محدود معماران در فرایند توسعه پروژه , راهکارها و تجربه‌ی طراحی نوآورانه با تکنیک‌های ساخت و ساز جدید هنوز به محافل دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی محدود است. با این حال برخی از شرکت‌های معماری در حال بالا بردن قابلیت‌های خود , موفقیت‌های بین‌المللی و کشف استعداد هستند , طراحان جوان برای تاسیس بخش‌های تحقیقاتی و مراکز رشد که از توسعه ایده‌های جدید در صنعت AEC حمایت میکنند. 5 کمپانی معماری که در تسریع این روند و کمک به معماری برای سازگاری با آخرین دستاوردهای تکنولوژی نقش مهمی ایفا میکنند معرفی میگردند.

01

 

BIG| گروه بیارک اینگلس

یکی از مشهورترین شرکت‌های معماری در جهان ,  BIG , نمونه‌ای خوب از معمارانی است که با گرایش‌های جدید بیزنس و فرهنگ پاپ همگام شده‌اند. طراحی و فرهنگ کمپانی آنها هر دو نشان دهنده زیرکی و نگرش تجربی آنها است که به آنها اجازه میدهد که راه‌های مختلفی را برای تمرین معماری کشف کنند. موسس BIG , بیارک اینگلس , نمونه‌ای کم نظیر از معمارانی است که با آخرین استراتژی کسب‌وکار و روند مدیاها خود را وفق داده است. او پذیرای رسانه‌های جمعی است , در شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری میکند و خلاقیت و نواوری را در پروژه‌های خود پیاده میکند.

اخیرا , بیگ با سازمان هوا فضا Rumlaboratorium , دانشکده فنی دانمارک و هنرمندانی همکاری داشته است: برای راه‌اندازی یک کمپین Kickstarter برای طراحی یک نمونه اولیه از یک مولد بخار منحصر به فرد که بخشی از پاک‌ترین نیروگاه جهان خواهد بود به هم پیوسته‌اند. این ابتکار , نشان دهنده آمادگی برای شروع و گسترش دخالت آنها در فرایند ساخت مهندسی است. در سال 2014 آنها بخش جدیدی را در شرکت پایه‌گذاری کردند و آن را ایده‌های بزرگ نامیدند که به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه عمل میکند جایی که شرکت میتواند محصولات و متریال‌های ساخت جدید تولید کند. چندین پروژه مستقل دیگر در حال حاضر در جریان هستند که بسیاری از آنها روی پیدا کردن راهکارهای مهندسی جدید برای گنجاندن در پروژه‌های بیگ تمرکز کرده‌اند.

02 خلاق‌ترین شرکت‌های معماری
خلاق‌ترین شرکت‌های معماری

معماران SHoP

معماری SHoP و پیمانکاری SHoP که در مجموع تحت عنوان SHoP شناخته میشوند در میان 10 شرکت معماری بزرگ نیویورک قرار دارند. آنچه که آنها را از دیگر شرکت‌های معماری متمایز میکند علاقه آنها به نشان دادن شکاف میان توسعه , معماری و مهندسی است. مدل بیزنس ترکیبی به آنها این اجازه را میدهد که به عنوان ترکیبی از شرکت توسعه , اتاق فکر و فروشگاهی برای کارفرما کار کنند.

پنج نفر با زمینه‌های فردی در طراحی , ساخت و ساز , بیزنس , بازاریابی و توسعه , شرکت را در سال 1996 تاسیس کردند. تیم توسط Gregg Pasquarelli رهبری میشد, کسی که پیش از این به عنوان یک بانکدار سرمایه گذار در وال استریت کار میکرد. آنها در ابتدا با هزینه معاملات سهام در پروژه خانه پورتر تجربه را شروع کردند و سپس چندین پروژه دیگر را توسعه دادند , همچنین با معماران دیگر همکاری داشتند.

زمانی که صحبت از راه‌های جدید تمرین معماری است , دفتر SHoP پیشگام است. آنها در حال تجدید نظر در نقش معماران در فرایند توسعه پروژه هستند و به دنبال راهکارهایی برای به دست آوردن استقلال بهتر , پرداخت هزینه بهتر و پروژهای با طراحی نوآورانه تلاش میکنند و این در حالی است که هزینه‌های ساخت و ساز از طریق ساخت و ساز هوشمند کاهش پیدا کند.

03

Perkins + Will

پریکینز یکی دفاتر معماری پیشرو در طراحی درمانی است , ساختمان‌هایی را ارائه میکنند که روی تجربه بهتر بیمار از مرکز و کیفیت و کارایی بالا متمرکز است. برنامه توسعه خلاق جدید آنها با هدف ” پرورش , از طریق کمک مالی و زمانی , فرهنگ ابداع و نوآوری , خلاقیت و حمایت با حمایت از پروژه‌های کوچکی توسط افراد پیشنهاد میگردد” است. این برنامه تاکنون به بیش از 150 گروه از شرکت‌کنندگان با خلاقانه‌ترین پیشنهادات جایزه اعطا کرده است.

این شرکت همچنین 10 آزمایشگاه را در این سال تاسیس کرده است که روی مسائل مربوط به پایداری , انعطاف پذیری , تجربه انسانی , فرایند طراحی و پویایی متمرکز است. مسابقه طراحی سالانه طراحان با استعداد را به تجربه فرا میخواند. راهکارهای طراحی که از طریق مسابقه انتخاب میشوند بیشتر از طریق سیستم نواوری رشد توسعه یافته است.

04NBBJ

یکی از اولین دفاتر معماری که واقعیت مجازی(VR) را تماما پذیرفت شرکت NBBJ مستقر در سیاتل بود و مبادرات صوتی بصری خود را برای ساخت یک پلت فرم VR در فرایند طراحی شرکت توسعه داد. با استفاده از VR , NBBJ امیدوار است که ارتباط و همکاری میان طراحان را سرعت ببخشد و به آنها این فرصت را بدهد که براساس بازخورد کارفرما تصمیمات را اتخاذ نمایند. ابزارهای بهره وری جدیدی به معماران این اجازه را میدهد که ورژن‌های VR از مدل‌های سه بعدی بسازند که میتواند در گوشی‌های هوشمند پرداخته شود.

همراه با تلفن همراه و راهکارهای مبتنی بر فضای ابری انتظار میرود که وی آر جایگزین ارتباطات مرسوم مانند ایمیل شود. تیم توسط جان سان جیووانی و سین هاوس اداره میشود , 500 هزار دلار برای مبادرات صوتی بصری هزینه شد که نه تنها ابزاری برای معماری بلکه برای صنایع دیگر نیز مطرح خواهد شد. برنامه‌های آینده برای این سیستم شامل راهکارهایی برای کار در صنعت هوا و فضا , طراحی محصول و بیوتکنولوژی خواهد بود.

05HOK

اخیرا HOK با Biomimcry Guild به منظور پرورش نوآوری با منبع الهام زیستی در زمینه معماری همکار شده اند. این همکاری در سال 2004 آغاز شد و این دو کمپانی در چندین پروژه همکاری کردند. از جمله طرح پیشنهادی هوک برای رقابت‌های “شهر آینده” در سال 2008.

هوک نیز یک مثال خوب از شرکت‌های معماری است که ابزارهای رسانه‌ای جدید را پذیرفته‌اند و به عنوان یکی از فعال ترین کاربران رسانه‌های اجتماعی در حرفه معماری به حساب می‌آید.

این پنج شرکت همواره نشان داده‌اند آمادگی برای اتخاذ طراحی جدید و ابزارهای ارتباطی، استراتژی طراحی، و مدل های کسب و کار را دارند. این نگرش اجازه می دهد تا آنها انعطاف پذیر باقی بمانند و شیفت‌های مختلف فرهنگی و فناوری را جذب کنند به جای اینکه به سادگی در تلاش برای حفظ جهان باشند. شما چه شرکت‌های معماری دیگری را خلاق میدانید؟

منبع: archdaily

تحریریه پویانو|نبیلو