نکته‌هایی که قبل از خرید مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال باید بدانید

مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال ؛ نکته‌هایی که قبل از خرید مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال باید بدانید

نکته‌هایی که قبل از خرید مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال باید بدانید

خرید مبلمان سکشنال ؛ اگرچه مبلمان چندتکه برای اعضای خانواده جایگزین مناسبی نسبت به مبلمان سنتی و لاوست‌ها هستند، آن‌ها یکی از اجزای دوقطبی در طراحی هستند وافراد یا از آن‌ها متنفر هستند یا آن ها را دوست دارند. اضافه کردن پیکربندی و گزینه‌های موجود به آن می‌تواند بسیار گیج کننده باشد و ممکن است با مورد طراحی پیچیده ای مواجه شوید.

امروز می‌خواهم چند رمز و راز در مورد مبل‌های چند تکه بازگو کنم که می‌توانید با کمک آن از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال
راهنمای خرید مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال

اول اجازه دهید چند اصلاح در مورد این گونه مبلمان‌ها را بیان کنم. معمولا هر تکه از مبلمان چند تکه ای دارای یک دسته می‌باشد که این دسته می‌تواند در سمت چپ یا راست آن باشد. مبل«دسته راست» مبلی است که وقتی از روبرو به آن نگاه می‌کنید دسته آن در سمت راست آن قرار دارد و به اصلاح به آن RAF می‌گویند که مخفف «Right arm facing» هست و به مبلی که دسته آن در سمت چپش قرار داشته باشد اصطلاحا LAF می‌گویند.

محل قرار گیری دسته مبل مهم است چرا که شما هنگام استفاده از مبلمان چند تکه ای می‌خواهید دو یا چند تکه مبل را در کنار هم بچسبانید و وجود دسته‌ها تعیین می‌کنند که آیا مبل جدید مناسب قرار گیری در آن جا هست یا نه.

این مبل چند تکه نشان داده شده در عکس شامل یک لاوست دسته چپ و یک کاناپه دسته راست می‌باشد.

معمولا مبلمان چندتکه ای همانطور که از اسم شان مشخص است از دو یا چند تکه یا قطعه تشکیل شده اند. به طور کلی، هرچه تعداد قطعات مبل شما کمتر باشد مبل شما در نهایت قیمت معقولانه تری خواهد داشت.

این مبلمان چند تکه ای به نظر می‌رسد که از یک مبل چپ دسته سه کوسنی، یک مبل گوشه ای مربعی و یک مبل لاو ست دسته راست تشکیل شده است.

اگر چنین چیدمانی برای مبلمان چندتکه ای خود در نظر گرفته اید گزینه دیگری نیز پیش رو دارید. این که مبل چپ دسته را نگهدارید اما به جای لاوست دسته راست و مبل گوشه ای از یک مبل دسته راست گوشه دار استفاده کنید. در این صورت به جای سه تکه از دو تکه مبل استفاده کرده اید و در هزینه تان صرفه جویی شده است. مبل گوشه دار بدنه ای دارد که در یک سمت به شکل گوشه درآمده است و بنابراین نیازی به خرید مبل گوشه ای جداگانه ندارید.

زمانی که گزینه های موجود را درک کردید، آنگاه قادر به تصمیم گیری درباره مناسب بودن یا نبودن یک مبل در فضای اتاق تان خواهید بود.

در ابتدا شما نباید تصور کنید که برای داشتن یک مبل چند تکه ای به فضای بزرگی نیاز دارید. یک مبل چندتکه ای مانند این از یک لاوست چپ دسته و یک کاناپه راست دسته تشکیل شده و راه حلی عالی برای اتاقی بسیار کوچک مانند این است.

تصور کنید که اگر این اتاق با یک مبل و دو صندلی یا یک مبل و لاوست مجزا از هم مبله می‌شد چه ظاهر به هم ریخته و شلوغی پیدا می‌کرد.

راهنمای خرید مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال
راهنمای خرید مبلمان سکشنال منزل یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال

اگر فضای شما به گونه ای است که می‌توانید صرفا یک تکه مبل بدون دسته در وسط آن قرار دهید دوباره به طور جدی به فکر استفاده از مبلمان چند تکه بیفتید. وقتی که مبل تان یک دسته داشته باشد می‌بینید افراد هنگامی که خمیازه کنان به سمت آن می‌روند تا روی آن بشینند سمت دسته دار آن را انتخاب می‌کنند. بنابراین یک مبل چند تکه اگرچه راه حل زیرکانه ای برای صرفه جویی در فضاست اما فاقد دسته بودن آن باعث می‌شود که افراد راحت نباشند و مرتب تکان بخورند. یک راه حل بالقوه برای این کار این است که از یک لاوست و یک کاناپه کوتاه در کنارهم استفاده کنید(همانند تصویر).

زمانی که می‌خواهید از مبلمان چند تکه در اتاق تان استفاده کنید باید فراتر از متناسب بودن آن با فضای خود بیندیشید و برای راحتی افراد اهمیت زیادی قائل شوید.

یک مبل یا لاوست در کنار یک کاناپه راه حلی است که من آن را اغلب برای اتاقی که از آن بیشتر برای تماشای تلویزیون استفاده می‌شود به کار می برم.

اگر از مبل های چند تکه معمولی در این وضعیت استفاده کنید هیچ کس نمی‌خواهد روی قسمتی از مبل بنشیند که عمود به تلویزیون است و دراز کردن گردن برای تماشای تلویزیون ممکن است افراد را خسته کند. این جاست که کاناپه‌ها بسیار مفید واقع می‌شوند.

اگر تلویزیون شما در یک گوشه از اتاق تان است، یک مبل چند تکه می‌تواند انتخاب درستی باشد. در این عکس گوشه گرد مبلمان دارای چندین صندلی می‌باشد که هر کس به راحتی می‌تواند به صفحه تلویزیون دید مناسب داشته باشد.

مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال
مبلمان سکشنال منزل یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال

اما گوشه های گرد یک نقص دارند و آن این است که جای زیادی از اتاق را اشغال می‌کنند. قبل از انتخاب این نوع چیدمان فضای خود را به دقت اندازه گیری کنید. اگر شما با داشتن مقدار حداکثر طول برای هر سمت مبل چند تکه ای خود به فروشگاه برای خرید بروید مطمئنا چند قدم جلوتر هستید.

اگر اتاق شما به جای نوع مبلمان دایره ای نیاز به یک مبل چند تکه ای ال شکل دارد، از محدودیت های گوشه مربعی تک کوسنی آن آگاه باشید. این آخرین صندلی خواهد بود که افراد تمایل به نشستن به آن دارند مگر در مواردی که فرد دیگری نباشد و فرد بخواهد با نشستن در آن پای خود را در یک طرف مبل دراز کنند. معضل دیگر صندلی گوشه مبل این است که فاصله پاهای شما با افراد نشسته در کنارتان کم می‌شود و این جالب نیست.

بنابراین اگر یک مبل چندتکه با گوشه مربعی چیزی است که مناسب فضای شماست، توجه کنید که قرار دادن یک مبل و لاوست در کنار هم برای این کار گزینه بهتری است، چرا که به جای آن گوشه غیرقابل استفاده می‌توانید میزی برای قرار دادن وسایل یا گذاشتن آباژور استفاده کنید و این هیچ فضای مفیدی را اشغال نمی‌کند.

مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال
مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال

اگر شما فضا برای چنین مبل سه تکه دارید که خوش به حال تان و اگر ندارید فراموش نکنید که افراد باید به راحتی بتوانند به اتاق تان وارد شوند. کودکان شما ممکن است با شادی از بالا و پایین آن بپرند و وارد اتاق شوند اما بزرگسالان که نمی‌توانند با چنین حرکات آکروباتیکی وارد اتاق شوند. هیچ اشکالی ندارد که وقتی وارد یک اتاق می‌شوید از کناره های یک مبل عبور کنید اما باید مطمئن باشید که این کار به راحتی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان فضا را تنگ و محصور نکرده است.

مبل‌های دوکاناپه ای یکی دیگر از گزینه های بسیار خوب برای استفاده خانواده می ‌باشد. مبل وسطی می‌تواند دارای دو، سه یا چهار صندلی باشد و این بستگی به فضای شما دارد. فقط توجه داشته باشید که مبل وسطی تک صندلی نباشد چرا که فضای کافی بین دو کاناپه وجود ندارد و افراد راحت نیستند.

مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال
مبلمان سکشنال یا مبلمان چند بخشی و مبلمان ال

پیدا کردن سبک مبلمانی که مطلوب شما باشد بخش راحت کار است. تولید کنندگان مبلمان معتبری هستند که گزینه های سفارشی زیادی ارائه می‌کنند. اگر مبل خاصی مد نظرتان باشد مجبورید چندهفته ای صبر کنید تا آماده شده و به دست تان برسد، اما با این کار قادر هستید به طور دقیق شکل، جنس و اندازه‌ای که می‌خواهید را برای آن انتخاب کنید.

این امکانات ممکن است شما را هیجان زده کند ولی طرح ریزی دقیق است که شما را در حصول این امر پیروز می‌کند. بدون کشیدن طرح دقیق کف اتاق تان هرگز برای خرید مبلمان چند تکه اقدام نکنید. خبر خوب این است که مبلمان چند تکه ای که به درستی انتخاب شده باشد می‌تواند راحتی را به اتاق تان به ارمغان بیاورد و به آن کاربردپذیری و طرحی بدهد که تنها تعداد معدودی از مبلمان ها قادر به انجام آن هستند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz