خرید توالت فرنگی : راهنمای انتخاب بهترین مدل برای سرویس بهداشتی منزل شما

خرید توالت فرنگی : راهنمای انتخاب بهترین مدل برای سرویس بهداشتی منزل شما

خرید توالت فرنگی : این روزها توالت فرنگی به یکی از اجزای ثابت سرویس های بهداشتی تبدیل شده است. تقریبا همه ما یک توالت فرنگی در منزل خود داریم، اما شاید آن طور که باید درباره آن ها اطلاعات نداشته باشیم. این خیلی مهم است که وقتی به خرید توالت فرنگی می روید، همه نکات مهم در انتخاب مدل مناسب را مد نظر داشته باشید. شاید این انتخاب از سخت ترین انتخاب ها نباشد، اما باز هم به توجه نیاز دارد!

اصولا بهترین نوع توالت فرنگی، مدلی است که شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. شاید بگویید که همه انواع توالت فرنگی مثل هم هستند و از لحاظ کاربرد هیچ تفاوتی ندارند، ولی این طور نیست. ارتفاع، پایه، سیفون، لگن، مدل، قیمت و رنگ انواع مختلف با یکدیگر فرق دارد. علاوه بر این، شما باید به دنبال گزینه ای باشید که با دکوراسیون سرویس بهداشتی تان تناسب داشته باشد.

کاربرد توالت فرنگی

توالت فرنگی برای افرادی که دچار پا درد و کمر درد هستند، کاربرد زیادی دارد. این توالت ها به گونه ای طراحی می شوند که در هنگام استفاده از آن ها فشاری به کمر و پای شما وارد نمی شود. البته می توان گفت که کاربرد این توالت ها فقط به افراد مذکور محدود نمی شود و بسیاری از افراد، آن را به توالت ایرانی ترجیح می دهند.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی در دو نوع با ساختار یکپارچه و مجزا وجود دارد. انواع یکپارچه به گونه ای طراحی شده اند که محل نشستن و فلاش تانک آن ها به یکدیگر متصل است. این نوع توالت دارای دکمه ای است که با فشار دادن آن سیفون تخلیه می گردد. در نوع دیگر که ساختار مجزا دارد، این دو بخش از یکدیگر جدا هستند و معمولا فلاش تانک در فاصله بیش تری نسبت به محل نشیمن قرار می گیرد. در این مدل، یک زنجیر وجود دارد که با کشیدن آن، سیفون تخلیه می شود. نمی توان گفت دقیقا کدام مدل بهتر است، چرا که هر یک خصوصیات خود را دارند. انتخاب مدل مناسب از میان این دو نوع به نظر شما بستگی دارد.

توالت فرنگی وال هنگ چیست؟

نوع دیگری از توالت فرنگی وجود دارد که به جای نصب و قرارگیری روی کف سرویس بهداشتی، به دیوار متصل است. در این مدل ها که از انواع دیگر جدیدترند، فلاش تانک در داخل دیوار کار گذاشته می شود و شما آن را نمی بینید. تنها چیزی که دیده می شود همان نشیمن گاه توالت فرنگی می باشد که از دیوار بیرون زده است. این مدل توالت فرنگی از دیگر انواع آن زیباتر است. اگر می خواهید سرویس بهداشتی شما دکوراسیون مدرن داشته باشد و ظاهر آن مرتب تر و شکیل تر به نظر بیاید، این مدل را انتخاب کنید. مدل وال هنگ از آن جا که فلاش تانک توکار دارد، فضای بیش تری در اختیار شما می گذارد. این توالت ها به این خاطر که فلاش تانک آن ها داخل دیوار محفوظ است، صدای کمتری هم ایجاد می کنند و معمولا صرفه جویی بیشتری هم در مصرف آب دارند.

کدوم مدل برای شما بهتره؟

برای انتخاب بهترین مدل به خصوصیات هر نوع توجه کنید. فراموش نکنید که فضای موجود در سرویس بهداشتی شما بر انتخاب تان تاثیر می گذارد، پس حتما به تناسب اندازه توالت فرنگی با فضای موجود دقت کنید. نکته دیگر توجه به خصوصیات ظاهری توالت فرنگی است که باید در تناسب با سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی شما قرار بگیرد. کاربرد و ویژگی های هر مدل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در خرید توالت فرنگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می خواهید یک مدل مناسب بخرید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که به ترتیب برای شما شرح خواهیم داد.

ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع مناسب برای توالت فرنگی چقدر است؟ معمولا اکثر توالت فرنگی ها ارتفاع یکسانی دارند. این ارتفاع چیزی در حدود ۴۰ سانتی متر است. برای افرادی که دچار پا درد و کمر درد می باشند، استفاده از توالت هایی که نشیمن مرتفع تری دارند توصیه می شود که ارتفاعی در حدود ۵۰ سانتی متر دارند. البته لازم به ذکر است که این مدل ها قیمت بیشتری دارند و برای بچه ها مناسب نیستند.

لگن توالت فرنگی

لگن توالت فرنگی در دو شکل گرد و بیضی وجود دارد. مسلما لگن هایی که دارای شکل گرد هستند، جای کمتری می گیرند، اما اگر می خواهید در هنگام نشستن روی توالت راحت تر باشید، انواع بیضی شکل برای تان مناسب ترند.

سیفون توالت فرنگی

سیفون از مهم ترین قسمت های توالت فرنگی است و توجه به کاربرد آن از دیگر قسمت ها واجب تر است. سرعت و نحوه ی ورود آب به کاسه توالت از مواردی هستند که باید طی بررسی نحوه عملکرد سیفون مد نظر قرار داده شوند. به طور کلی، سیفون هایی که آب را به صورت چرخشی وارد کاسه توالت می کنند، کاربرد بهتری دارند.

مدل توالت فرنگی

انتخاب مدل مناسب از میان انواع توالت فرنگی تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما و کاربردی که انتظار دارید، برمی گردد. همان طور که پیش تر نیز گفته شد، توالت های فرنگی دارای دو نوع یکپارچه و مجزا هستند. انواع مجزا یا دوتکه از نظر قیمت مناسب ترند، اما اگر می خواهید در امر نظافت راحت تر باشید، بهتر است مدل یکپارچه را انتخاب کنید که خیلی ساده تر تمیز می شود. مدل وال هنگ نیز در صورت تمایل شما می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد.

رنگ توالت فرنگی

احتمالا شما توالت فرنگی را بیشتر با رنگ سفید می شناسید، اما در صورت تمایل می توانید آن را در رنگ های دیگر نیز تهیه کنید. اصولا رنگ سفید به این خاطر که آلودگی ها را بهتر نشان می دهد، بهداشتی تر و بهتر است. با این حال، اگر دوست دارید توالت فرنگی تان را با دیگر قسمت های سرویس بهداشتی ست کنید، می توانید رنگ های دیگر را انتخاب کنید.

قیمت توالت فرنگی

قیمت توالت فرنگی با توجه به مدل های مختلف، برندی که مد نظر دارید و کاربردی که دارند، متفاوت است، اما به طور کلی می توان هزینه خرید توالت فرنگی را چیزی در حدود نیم تا یک و نیم میلیون تومان برآورد کرد.

 

 

 

 

خرید توالت فرنگی

تحریریه پویانو