خانه کریم رشید : خانه ای سرشار از رنگ

خانه کریم رشید : خانه ای سرشار از رنگ

خانه کریم رشید ؛ استفاده از ایده های جدید و طراحی های خلاقانه معماران و طراحان داخلی همیشه به دیگران کمک می کند که تجربه های بهتری در خانه، محل کار، فروشگاه ها و … داشته باشند.

به همین دلیل است که دیدن منزل طراحان داخلی همیشه برای افراد دیگر جالب توجه بوده است. اینکه معماران داخلی خودشان در چه خانه های زندگی می کنند و از چه سبک مبلمان و چه رنگ هایی استفاده می کنند می تواند الهام بخش دکوراسیون برای ما باشد.

بدون شک کریم رشید یکی از فعال‌ ترین طراحان نسل خود به شمار می‌رود. رزومه وی حاوی ۳۰۰۰ محصول است که به مرحله تولید رسیده‌اند، همینطور شامل ۳۰۰ جایزه، ۷ کتاب منتشر شده و بیش از ۱۰۰ نمایشگاه بین المللی از آثار او است، علاوه بر همه این موارد رشید در بیش از ۴۰ کشور دنیا کار کرده است.

منزل کریم رشید، که عنوان معروف ترین طراح صنعتی امریکا را از آن خود کرده است، یکی از نادرترین نمونه های سبک طراحی معاصر است. با آنکه از طراحی مدرن و مینیمال به عنوان سبک هایی عاری از رنگ یا با حداقل استفاده از رنگ یاد می شود، منزل چهار میلیون دلاری کریم رشید، در عین داشتن طراحی ساده، مدرن و مینیمال، پر از طرح و رنگ است.

خانه کریم رشید
خانه کریم رشید

این خانه با چهار اتاق خواب و چهار سرویس بهداشتی، و سالن های بزرگ، به مانند بوم بزرگ و سفیدی برای کریم رشید بوده است که آن را با طرح ها و رنگ های مختلف نقاشی کرده است.

مبلمان این خانه هر کدام از یکی از مجموعه های طراحی شده توسط صاحبخانه در طی سالیان متمادی انتخاب شده اند. به عبارت دیگر، گلچین بهترین طراحی های وی را می توان در خانه خودش پیدا کرد.

این طراحی منحصر به فرد به مبلمان و وسایل خانه محدود نمی شود. کریم رشید با انتخاب خلاقانه رنگ ها برای بخش های مختلف خانه فضای منحصر به فردی را ایجاد کرده است. شاید استفاده از رنگ صورتی آن هم برای پلکان و فضاهای نشیمن و پذیرایی به نظر عجیب باشد، اما این طراح صنعتی با انتخاب صورتی برای پله ها و رنگ سبز برای دیوار های آشپزخانه، سبک طراحی منحصر به فرد خود را به رخ کشیده است.

خانه کریم رشید
خانه کریم رشید

به جز زیبایی رنگ های مختلف که گویی در قسمت های مختلف خانه پاشیده شده است، نوع معماری این خانه زیبا در منهتن بر زیبایی های طراحی داخلی آن افزوده است. پنجره های بزرگ که نور طبیعی زیادی را به خانه می رساند، تراسی با طراحی فضای سبز منحصر به فرد و متریال هایی که برای بخش های مختلف خانه در نظر گرفته شده اند همگی به کمک طرح های کریم رشید آمده اند. استفاده از نوع خاصی سنگ مرمر برای کفپوش حمام ها که به سیستم گرمایش از کف مجهز است و اتاقی بدون پنجره که بهترین فضا برای ساختن یک سینمای کوچک خانگی است این خانه را منحصر به فرد کرده است

شاید به نظر برسد نوع معماری فضا به گونه ای است که کار را برای طراح داخلی آن راحت کرده است. این که یک خانه زیبا بخرید و با کمی رنگ و چند مبل متفاوت آن را پر کنید. کاری که به نظر صرفه جویانه برسد. اما این نبوغ طراح این خانه را می رساند که با کمترین استفاده از وسایل و انتخاب بهترین فضا برای رنگ ها، از یک خانه ساده یک شاهکار طراحی داخلی بسازد. هرچند یک بوم سفید و ساده بهترین فضا برای شروع طراحی است و انتخاب خانه مناسب قطعا بر روند طراحی تاثیر گذار است.

 

 

برگرفته از: elledecor