خانه لوید رایت

خانه ی تاریخی دیوید رایت که توسط پدرش , معمار مشهور , فرانک لوید رایت طراحی شده بود ؛ برای بازدید عموم بازگشایی شد.

خانه لوید رایت

 

عمارتی قدیمی و حلزونی شکل که توسط فرانک لوید رایت در سال 1950 برای پسر و دخترش , دیوید و گلادیس رایت , طراحی شده بود تا سال 2009 زمانی که وارثان آنها خانه را به فروش گذاشتند , از بازدید عموم برداشته شد. این ملک که در محله ی تونی آرکادیا در مجاورت Phoenix قرار دارد , به دست توسعه دهندگان افتاد که تصمیم به متلاشی کردن آن و ساختن دو خانه ی spec در محل آن گرفتند.

این عمل , اعتراض عمومی را بر انگیخت و تخریب متوقف شد. در سال 2012 خانه توسط یک سازنده که بنیادی غیر دولتی در شهر Phoenix برای نجات خانه تاسیس کرد , خریداری شد. بنایی را که رایت طراحی کرده بود و مهمانخانه و محوطه تمیز و پاکسازی شدند و در حال حاضر برای تور های عمومی با رزرو از طریق بنیاد دیوید و گلادیس رایت , باز است.

 

خانه لوید رایت

 

فرانک لوید رایت , خانه ای به مساحت 232 متر مربع شناور در زمین 10 هکتاری مرکبات با چشم اندازی به سمت کوه های camelblack با سه اتاق خواب و دو حمام طراحی کرد. مهمانخانه بعدا به آن اضافه شد.

زمانی که Zach Rawling , خانه را در سال 2012 خریداری کرد , اکثر درختان مرکبات خشک شده بودند و خانه با درختچه ها و شاخه های بزرگ انگور از نظر پنهان شده بود.

با همکاری یک تیم قوی شامل والاس کانینگهام که در مدرسه ی معماری لوید رایت در آریزونا تحصیل کرده بود و دفتر طراحی لنداسکیپ اسکاتلندی, گروه Berghoff , ژاک رالینگ کار پر زحمت تمیز کردن , احیا و بازگرداندن ملک را آغاز کردند.

در این تصویر , دیوید رایت به همراه گلادیس در زمانی که خانه در حال ساخت بود , نشان داده شده است ؛ و نمایشی برای یک شرکت تولید بلوک های بتنی است که از لوید رایت خواسته بود تا محصول را در طراحی خانه به نمایش بگذارد.

 

خانه لوید رایت

 

فرانک لوید رایت , طرح خانه را ظرف 45 دقیقه روی یک ورقه ی کالک ترسیم کرد. و سپس با اشاره به اینکه «چگونگی زندگی در جنوب غربی» طرح ارزشمند , سایه ها و نسیم خنکی را به وجود آورد و اجازه ی ویوی بهتر کوه های Phoenix از فضاهای نشیمن را میداد.

 

خانه لوید رایت

 

خانه در سال 1952 تکمیل شد. خانه , فرصت آزمایشی را ارائه میداد برای فرم حلزونی شکل و طراحی رمپ که لوید رایت برای موزه ی گوگنهایم پیشنهاد میکرد. پروژه ای که لوید به طور همزمان روی آن کار میکرد. رمپ خانه , فرد را از حیاط ورودی به بالا تا درب جلو هدایت میکند و تا سقف ادامه می یابد.

 

خانه لوید رایت

 

بلوک های بتنی رنگ طبیعی , قاب چوبی پنجره ها و فلز گالوانیزه ی رنگ شده از مصالح ساختمان اصلی هستند که امروز باقی مانده است. رایت برای سقف قصد داشت تا از مس استفاده کند اما آوردن این فلز در آن زمان با توجه به جنگ کره , سخت بود.

 

خانه لوید رایت

 

فضای بین ستون های بتنی به عنوان پارکینگ ماشین در نظر گرفته شده است. فرم دایره ای در سمت چپ شامل یک اتاق لباسشویی و نگه داری لباس هاست که دسترسی آن از طریق پارکینگ ماشین و یک راه پله ی داخلی است که به آشپزخانه ای کوچک میرسد.  بالکن منحنی هم دور اتاق نشیمن و اتاق خواب ها میگردد و مثل یک راهروی بیرونی است.

 

خانه لوید رایت

 

در شب , به نظر میرسد که خانه بالای زمین معلق است. سوئیت مستر در سمت چپ روی پایه ی ستون های بتنی است.

 

خانه لوید رایت

 

طراحی رایت برای رمپ های ورودی , پیش فرضی برای پروژه ی موزه ی گوگنهایم بود. رمپ خانه به درب جلویی میرسد و تا سقف ادامه دارد.

 

خانه لوید رایت

 

این خانه حس نوستالژیک شخصی برای ژاک رالینگ دارد. او میگوید: من در نزدیکی اینجا بزرگ شده ام. مادرم عاشق معماری بود و معماری میخواند. او مرا با دوچرخه به محله های اطراف میبرد تا خانه های جالب را مشاهده کنم. از جمله این خانه که مورد علاقه ی من بود. من یک عکس از این خانه در اتاق خوابگاهم در تمام طول چهار سال تحصیلم داشتم.

 

خانه لوید رایت

 

خانه یک فرش داشت که فرانک لوید رایت آن را طراحی کرده و در قسمت نشیمن و ناهارخوری پهن شده بود. این فرش توسط Stanislav V’Soske بافته شده بود که در حراج توسط صاحبان موقت خانه فروخته شده بود. با همکاری هنرمند و شاگرد سابق لوید رایت , Ling Po , رالینگ فرش دیگری را بر اساس الگوی بالون معمار تهیه کرد.

 

خانه لوید رایت

 

مهمانخانه ای که رایت طراحی کرده بود , در سال 1956 به آن اضافه شد. رایت آن را در مکانی قرار داده است که به جای منظره ی کوه های Camelblack , نمای ساختمان اصلی را داشته باشد.

 

خانه لوید رایت

 

این عکس هوایی مدت کوتاهی پس از ساخت عمارت از آن گرفته شده است و درختان گریپ فروت و پرتقال که اطراف عمارت را تماما احاطه کرده اند , نشان میدهد.

 

خانه لوید رایت

 

مستر پلان این پروژه شامل فضاهای دیگری است که برای آینده پیش بینی شده است. شامل فضای برنامه های آموزشی و یک سالن آمفی تئاتر کوچک برای اجرای کنسرت است.

 

مطالب پیشنهادی:

بازسازی معماری داخلی خانه ای تاریخی در اسپانیا 

بازسازی خانه ی مربوط به دهه ی 1970 در مکزیکو سیتی

بازسازی خانه ی فایبر گلاس سهمی وار از دهه ی 1970

 

منبع: houzz

ترجمه در تحریریه ی پویانو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]