طراحی خانه سیار مینیاتوری با ظرفیت هشت نفر

طراحی خانه سیار مینیاتوری با ظرفیت هشت نفر

طراحی خانه سیار مینیاتوری ؛ این خانه سیار بسیار کوچک که توسط کمپانی تاینی مینت طراحی و اجرا شده است، تنها 30 متر مربع است. اما نوع طراحی و کارکرد آن باعث شده بسیار بزرگ تر به نظر برسد و فضایی مناسب برای سفر و استراحت هشت نفر باشد. وجود چهار فضای مجزا برای خواب، آشپزخانه با ابعاد و اندازه مناسب، سرویس بهداشتی و بالکن در چنین فضای کوچکی غیر قابل تصور است. همچنین چیدمان و طراحی پنجره ها و نورپردازی به گونه ای است که فضا دلباز و راحت به نظر می رسد.

با ورود به این خانه کوچک، در طبقه اول با اولین اتاق مواجه می شوید که علاوه بر اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را نیز در بر می گیرد. دو راه پله ای که درست در وسط اتاق اصلی قرار گرفته اند به دو اتاق کوچک زیر شیروانی منتهی می شوند. اتاق خواب هایی که هر کدام با داشتن یک تخت دو نفره فضایی برای خواب و استراحت چهار نفر را فراهم کرده اند.

این اتاق خواب ها با سقفی کوتاه و سفید رنگ و دیواره هایی به همین رنگ، در عین کوچک بودن فضای آرامبخشی برای استراحت و خواب دارند. پنجره های کوچکی که در کناره دیواره ها تعبیه شده اند نور اتاق ها را در روز تامین می کنند و در عین حال با دیدن آسمان شب و ستارگان، کوتاه بودن سقف باعث احساس ناراحتی نمی شود.

تخت خواب ها به سبک ژاپنی انتخاب شده اند. تشک های راحت و بزرگی که روی زمین قرار می گیرند. این انتخاب برای اتاق خوابی با این ارتفاع انتخابی هوشمندانه و قابل تحسین است. همچنین انتخاب رنگ های آبی و سرمه ای برای روتختی و تشک و بالش ها، علاوه بر ایجاد نقطه کانونی در این فضای کاملا سفید، احساس آرامش و آسودگی را به این اتاق خواب های مینیاتوری آورده است.

خانه سیار مینیاتوری

آشپزخانه که در طبقه اول واقع است، در عین کوچکی همه چیز تمام است. کابینت هایی به تعداد کافی و سینک و گاز رومیزی، همه نیازهای یک آشپزخانه برای خانه ای با این متراژ را برآورده می کند. همچنین میز کوچکی در کنار کابینت ها طراحی شده است که فضای دنج و دلنشینی برای صرف صبحانه در کنار پنجره است. دو صندلی بلند برای این میز کوچک در نظر گرفته شده است که به دلیل همجواری با مبل در اتاق، فضای مناسبی برای گپ و گفت های عصرگاهی را نیز فراهم کرده است. طراحی دو پنجره در مقابل کابینت ها، نه تنها باعث شده نور کافی اتاق تامین شود، بلکه باعث شده آشپزی و صرف غذا نیز لذت بخش تر باشد. انتخاب صفحه کابینت هایی به رنگ کفپوش و پلکان، باعث هارمونی رنگ و متریال شده  و به دلیل انتخاب چوب فضای گرم و دلنشینی را ایجاد کرده است.

در سمت چپ آشپزخانه و اتاق اصلی، یک تخت خواب دیگر، سرویس بهداشتی و ماشین لباس شویی قرار گرفته است. با احتساب دو اتاق خواب طبقه بالا و مبل تخت خواب شو اتاق اصلی، این خانه فضایی برای خواب و استراحت هشت نفر به طور همزمان را دارد که این عدد برای خانه سیار و مسافرتی با این متراژ بسیار عجیب و خیره کننده است. در نظر گرفتن طیقه های کوچک دیواری در فضای سرویس، فضای مناسبی را برای نگه داری وسایل مورد نیاز فراهم کرده است.

خانه سیار مینیاتوری
خانه سیار مینیاتوری

یکی دیگر از زیبایی های این خانه کوچک، وجود بالکن بزرگی در انتهای خانه است. فضایی که می توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید. وجود چنین بالکنی در یک خانه مسافرتی این خانه کوچک را به یکی از زیباترین و کاربردی ترین مدل های این سبک از خانه های سیار کرده است.

 

 

برگرفته از : shoeboxdwelling