خانه اجاره ای خود را بدون میخ و رنگ زدن زیبا کنید

خانه اجاره ای

خانه اجاره ای خود را بدون میخ و رنگ زدن زیبا کنید

خانه اجاره ای ؛ اگر با قرارداد اجاره ای شامل قوانین سختگیرانه برای سفید و ساده نگهداشتن دیوارها برخوردید، مایوس نشوید. شما هنوز هم می‌توانید بدون حتی برداشتن چکش یا قلم مو به زیباسازی خانه اجاره ای خود بپرازید. این جا چند روش موقتی و کم هزینه برای اضافه کردن برخی خصیصه‌های زیبا به منزل تان بدون برافروختن عصبانیت صاحبخانه آورده شده است.
1
1-عکس برگردان ها یا برچسب ها را به صورت نقطه ای در اطراف بچسبانید: برچسب ها شیوه ای لذت بخش برای آراستن دیوارها می‌باشند و به میزان دلخواه تان می‌توانند حس جذابیت و شیک بودن را منتقل کنند. با آناناس ها الگوی منظمی روی دیوار ایجاد کنید یا از برچسب های نقطه ای متالیک استفاده کنید و الگوی آن ها را به صورت تراکم نزولی نقطه ها از بالا به پایین قرار دهید. گزینه های زیادی برای این گونه برچسب ها وجود دارند. بهترین نکته ی مثبت آن چیست؟ شما می‌توانید آن ها را موقع نقل مکان یا تعویض کردن از روی دیواربه راحتی بکنید.
نکته: اگر در مورد نصب برچسب ها به صورت راست و قرینه مشکل دارید نقش نقطه ای یا گلی را انتخاب کنید که قسمت پایین یا بالای آن از هم قابل تشخیص نباشند.

طراحی داخلی خانه اجاره ای

2-محکم نگه داشتن دکوری های دیواری: قانون میخ نزدن را با تکیه دادن آثار هنری و آینه ها به دیوار دور بزنید. اگر تابلوهای هنری تان خیلی بزرگ هستند آن ها را روی کف اتاق برای ایجاد نمایی شیک بی زحمت قرار دهید. اگر نه، آن ها را روی میز، کمد، شومینه و…قرار دهید. نوارهای قلاب و حلقه ی چسبی قابل جدا شدن می‌توانند شاهکارهای هنری شما را بدون نیاز به چکش روی دیوار نگهدارند.
نکته: یک درب یا پشت پنجره ی رطوبت خورده و بی استفاده را می‌توان در برابر دیوار تکیه داد و برای نصب آثار هنری مورد استفاده قرار داد. فراموش نکنید که اگر پوسیده و رنگ رو رفته بود ابتدا آن را رنگ بزنید.

خانه اجاره ای

3-استفاده از نوار چسب های طرحدار(واشی). با این نوارهای قابل جابه جایی و استفاده ی مجدد، دکوری های جالبی را می‌توان خلق کرد. آن ها الگوها و رنگ های فوق العاده متنوعی دارند. از این نوارها برای نگه داشتن کارت پستال ها، عکس ها و پوستر های مورد علاقه ی خود استفاده کنید. آیا در این کار احساس مهارت می‌کنید؟ شما می‌توانید از این نوارهای طرحدار برای ایجاد قاب عکس های مصنوعی و عکس برگردان ها نیز استفاده کنید.
نکته: استفاده از نوارهای واشی فقط محدود به دیوارها نمی‌شود. شما می‌توانید هرچیزی از سوئیچ های روشنایی گرفته تا در یخچال را با این پدیده‌ی هنری زیبا تزئین کنید.

خانه اجاره ای
خانه اجاره ای

4-از کاغذ دیوارهای موقتی استفاده کنید. کاغذ دیواری های قابل تعویض پشت چسبی برای خانه های اجاره ای یک مزیت محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با آن ها هر سطح عمودی را بپوشانید. رول کاغذدیواری ها را می‌توانید به صورت راه راه و یک درمیان بچسبانید یا یک دیوار تاکیدی ایجاد کنید. اگر از رنگ ها خسته شدید یا قصد نقل مکان داشتید کندن و دور انداختن آن ها آسان می باشد.
نکته: برخی از کاغذدیوارهای موقتی قابل استفاده ی مجدد هستند، پس اگر تصمیم عوض کردن آن ها را داشتید به برچسب آن ها دقت کنید.

طراحی داخلی خانه اجاره ای
طراحی داخلی خانه اجاره ای

5-میله های قابل تنظیم: اگر میخ و پیچ کردن میله های پرده موجبات نارضایتی صاحبخانه تان را فراهم می‌آورد، به جای آن از میله های فشاری(قابل تنظیم) شبیه میله های بارفیکس استفاده کنید. این اختراع فوق العاده نسبت به میله های معمولی پرده نصب راحت تری دارد. طول آن ها قابل تنظیم است، به راحتی قابل جابه جایی می باشند و می توان در هر جایی آن ها را استفاده کرد.
نکته: میله های قابل تنظیم فشاری در سراسر خانه قابل استفاده و کاربردی هستند. شما می‌توانید از آن ها برای آویزان کردن گلدان ها، لباس ها، اسپری های پاک کننده و کفش های پاشنه بلند استفاده کنید و این موارد تنها چند گزینه از کاربرد آن ها می باشد.

خانه اجاره ای
خانه اجاره ای

6-از قلاب های پشت چسبی استفاده کنید: هنرهای دیواری روش جالب و خوشایندی برای اضافه کردن حس سرزندگی و شادابی به خانه اجاره ای تان است و هنرهای دست ساز می‌تواند مقرون به صرفه تر باشند. برخی از آن ها را با قلاب های پشت چسبی قابل کنده شدن روی دیوار آویزان کنید. این قلاب ها جایگزین خوبی برای میخ ها به شمار می‌روند. فقط اطمینان یابید که قلاب های تان تحمل وزن تابلوی هنری تان را داشته باشد. برخی از برندها ظرفیت وزن آن ها را می‌نویسند بنابراین برچسب آن ها را بررسی کنید.
نکته: بسیاری از سازندگان قلاب های قابل جابه جایی، نوار چسب های جایگزین می فروشند که مقرون به صرفه تر است و کمتر به دیوار آسیب می زند.

خانه اجاره ای
خانه اجاره ای

7-شلف های خود را آراسته کنید: اگر نمی‌توانید دیوارهای تان را با کاغذ دیواری بپوشانید، به جای آن قفسه های کتاب را کاغذ دیواری بزنید. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری سنتی بدون نگرانی در مورد حذف آن رنگ و نقش را به دکور منزل خود تزریق کنید. به علاوه، برای تاثیری مشابه می‌توانید از کاغذ کادو یا کاغذ دفترچه هم استفاده کنید.
نکته: کاغذ دیوارهای موقتی گزنیه ی خوبی برای خانه های اجاره ای دارای قفسه ی کتاب و شلف می باشد.
خانه اجاره ای
8-وسایل تان را با یک صفحه ی تزئینی چشم نواز کنید: صفحه ای تزئینی(پاروان) در پشت تخت خواب، میز یا مبل خود برای جلوه ی فوری قرار دهید. در حالی که این گزینه به اندازه ی یک دیوار تاکیدی گران نمی باشد ولی هنوز می‌تواند نقطه ی کانونی دل انگیزی را اضافه کند. صفحه ی تزئینی را در برابر دیوار تکیه دهید یا آن را با اتصال دهنده های چسبی قابل تعویض روی دیوار محکم کنید. طراحی تاشویی این صفحه‌ها باعث می‌شود که انتقال آن ها به خانه ی بعدی راحت تر باشد.
نکته: اگر یک صفحه ی تزئینی دست دوم با قیمت خوب پیدا کردید می‌توانید ظاهر آن را با پارچه یا کاغذدیواری بهبود ببخشید.

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz