حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر خود را با 9 تغییر جزئی

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر خود را با 9 تغییر جزئی

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر ؛ لازم نیست که حتما حمام خود را از ابتدا بازسازی کنید تا نمایی شبیه یک اسپا داشته باشد. به موارد ذکر شده در زیر توجه کنید تا با کمترین هزینه جلوه حمام‌های لوکس را برای آن ایجاد کنید.

چه چیزهایی نمای یک حمام را لوکس و شیک می‌کند؟ ورقه های گران قیمت سنگ مرمر یا یک وان عمیق؟ این ها تا حدی درست هستند. اما اغلب، در حمام های لوکس انتخاب آگاهانه جزئیات است که می‌تواند فضا را پرزرق و برق و دقیقا شبیه اسپا نشان دهد.

بنابراین اگر قصد خرید و تعویض لوازمی مانند وان، کابینت یا کفپوش حمام را ندارید نگاهی به حمام‌های لوکس درجه یک بیندازید و به لوازم دکوری و جزئیات حمام تان به عنوان فرصتی برای اضافه کردن ویژگی‌های لوکس به آن نگاه کنید.

یک یا چند تا از این 9 راهکار را امتحان کنید تا حمام تان را بدون هزینه زیاد لوکس کنید.

1-انتخاب لوازم روشنایی خاص و برجسته

چه آن یک لوستر پرزرق و برق یا چراغ‌های دیوارکوب باشد، سعی کنید لوازم روشنایی معمولی و رایج را با لوازمی که ظاهری لوکس و متمایز دارند عوض کنید. آویزان کردن یک لوستر در وسط حمام یا بالای وان حمام می‌تواند تاثیر لوکس و خیره‌کننده ای پدید آورد همانطور که در این جا در این حمام تماما سفید نیز مشاهده می‌کنید. لوستر کریستالی با پایه آهنی سیاه رنگ به این حمام درخشش فاخری می‌دهد بدون این که در پالت تمیز و سفید آن اختلالی ایجاد کند.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

الزامی ندارد که حتما از یک لوستر استفاده کنید تا یک چراغ روشنایی خاص و متمایز داشته باشید. چراغ های آویز خیره‌کننده یا دیوارکوب ها در بالای یک سینک نیز به حمام معمولی شما درخششی همچون یک جعبه جواهر را می‌دهند. این نوع لوازم روشنایی را می‌توانید در قیمت های 200 دلار و بالاتر پیدا کنید.

به دنبال مدل‌هایی باشید که جلوه هنری و متمایز دارند که بتوانند مکمل بقیه لوازم حمام تان باشند. در این جا چراغ‌های آویز شیشه‌ای انعکاسی با لوازم کرومی هماهنگ شده‌اند و فضایی پرظرافت تر برای این حمام واقعا ساده ایجاد کرده‌اند.

2-زرق و برق دادن به آینه

اگر حمام شما آینه ساده‌ای با شکل مربعی یا مستطیلی استاندارد دارد به دنبال جایگزینی با جزئیات شیک تر باشید. این یکی مثال بسیار خوبی است. شکل گلی این آینه پرزرق و برق به این حمام جلوه هنری تری داده است.

انتخاب یک آینه با پوسته پرزرق و برق نظیر طلا یا حاشیه‌های چندوجهی جواهرگونه می‌تواند دیوارکابینت حمام شما را واقعا تغییر دهد. آینه‌های دیواری دکوری می‌توانند بسته به اندازه ای که دارند هزینه کم 150 دلار را داشته باشند. برای داشتن نمای شیک تر آینه پرزرق و برق خود را می‌توانید با دیوارکوب‌های مد روز جفت کنید.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر
حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

3-انتخاب یک رنگ لوکس و فاخر برای دیوارهای حمام

یک دیوار با رنگ تیره می‌تواند سریعا جلوه یک حمام را شیک و امروزی کند. انتخاب‌های رنگی دراماتیک نظیر ذغالی یا سورمه ای کنتراست دعوت کننده‌ای به رنگ های رایج در حمام نظیر سفید می‌دهد و به روشن تر و جدیدتر به نظر رسیدن فضا کمک می‌کند.

یک رنگ تیره می‌تواند به پوسته‌های چوبی قدیمی روی کابینت‌ها، قاب پنجره‌ها یا ابزارهای گچی پایین دیوارها جلوه مدرنی بدهد. به علاوه رنگ های تیره تر به خوبی با آینه ها و لوازم متالیک ترکیب می‌شوند و به آن ها اجازه می‌دهند تا به روشنی بدرخشند و به کانون توجه حمام تبدیل شوند. این به جلوه‌ای لوکس و شکیل‌تری منجر می‌شود.

4-بهبود سخت افزارهای کابینت

به جای صرف هزینه روی خرید یک کابینت حمام جدید، روی نوسازی سخت افزار کابینت‌هایی که اکنون دارید هزینه کنید.

برای داشتن جلوه ای لوکس تر به دنبال طرح هایی باشید که در قالب یک شکل دراماتیک، درخشان یا صیقلی تر ویژگی‌های فاخر و گرانقیمتی دارند.

سخت افزارهای مدل بالا را می‌توانید در جنس های کروم پولیش شده، برنج قلمو کشیده و حتی کریستال و عقیق پیدا کنید. چنین دستگیره‌هایی یا را می‌توان با قیمت 10 دلار به ازای هر قطعه پیدا کرد.

برای داشتن جلوه ای منسجم، دستگیره‌ها را با حداقل یک عنصر دیگر موجود در حمام نظیر آینه‌ها یا دیوارکوب های زیبای دیواری خود هماهنگ انتخاب کنید. در این جا، دستگیره‌های برنجی کابینت و چراغ های دیوارکوب به خوبی هماهنگ شده اند و زرق و برقی در اطراف کابینت حمام ایجاد کرده اند که در صورت نبود آن ها این صرفا یک حمام معمولی می‌بود.

5-ولخرجی کردن روی رایحه‌ها و صابون‌ها

آیا تا به حال مجذوب بوی دل انگیز صابون‌های اتاق های استراحت هتل ها یا رستوران‌های شیک شده اید؟ هزینه کردن روی یک صابون دستشویی لوکس احتمالا یکی از ساده ترین راه‌ها برای اضافه کردن ویژگی‌های لوکس به حمام تان است. این صابون ها که فضای حمام را به سالن‌های اسپا شبیه تر می‌کنند ممکن است هر بطری از اسانس رویایی آن ها هزینه کم به اندازه 15 دلار داشته باشد. برای صرفه جویی در هزینه به دنبال خرید جعبه‌های بزرگ، تخفیف و فروشندگان آنلاین باشید.

برای آوردن حس واقعی راحتی آروماتراپی در حمام، روی پخش کننده‌های بوی نی دار شیک، یک شمع و اگر آن را هر هفته عوض می‌کنید روی یک گلدان از گل های طبیعی روی کابینت حمام خود هزینه کنید. رایحه‌های دعوت کننده و پرطراوت باعث می‌شوند که حمام شما به فضای اسپا نزدیک تر شود.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

6-تعداد حوله ها را دوبرابر کنید

اسپاهای لوکس و حمام‌های شیک اغلب تعداد زیادی حوله‌های لطیف و نرم دارند. با هزینه کردن 12 تا 20 دلار به ازای هر حوله نرم می‌توانید آن فضای آرام بخش را در منزل خود ایجاد کنید.

پشته هایی از حوله های تمیز و لطیف را روی شلف ها بگذارید یا آن ها را رول کرده و درون سبد بگذارید یا این که روی نیمکت بچینید. با انتخاب حوله هایی در رنگ‌ها و مدل های یکسان ظاهر حمام خود را یکدست و پرظرافت حفظ کنید. بنابراین حتی زمانی که یکی از آن ها را بردارید باز تعداد کافی برای دفعات بعد هست.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر
حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

7-ساماندهی و مرتب کردن لوازم با شیشه‌های عطاری

حمام و سرویس بهداشتی اتاق های کاربردی با یک هدف عملکردی هستند و بیشتر ما لوازم شخصی زیادی در آن‌ها نگه می‌داریم. لوازمی را که هر روز استفاده می‌کنید در محفظه های شیک تر ذخیره سازی کنید برای مثال لوازمی مانند توپ های پنبه، اسفنج زمین شویی و نمک حمام را در جام‌های شیشه ای و کلاسیک عطاری‌ها قرار دهید.

جام های پرشده با چند نوع شیء یکسان به عنوان لوازم دکوری عمل کرده و همانند پشته‌ای از حوله های نرم و کرکی حس اسپا بودن را به یک حمام القا می‌کنند.

جام های عطاری را می‌توانید در بخش لوازم دکوری خانه اکثر خرده فروشان چه آنلاین و غیرآنلاین با قیمت کم 15 دلار پیدا کنید.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر
حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

8-به نمایش گذاشتن یک اثر هنری

ممکن است به حمام به عنوان مکانی برای به نمایش گذاشتن یک اثر هنری فکر نکرده باشید اما انجام دادن آن می‌تواند ظاهر حمام شما را ارتقا دهد. در واقع، در خانه های چندمیلیون دلاری اغلب آثار هنری و کلکسیون ها در مقیاس های بزرگ در حمام ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

فقط توجه داشته باشید که رطوبت(و نور خورشید) می‌تواند باعث خرابی برخی اثرها شود، بنابراین باید آثار انتخابی را در مکان های بدون بخار حمام به نمایش بگذارید یا آن هایی را انتخاب کنید که دوام بیشتری دارند یا قیمت پایین تری دارند.

شما احتمالا در یک حمام معمولی فضای کف و یا فضای دیوار زیادی ندارید و این اشکالی ندارد چرا که آن می‌تواند به یک مزیت تبدیل شود چرا که یک اثر هنری در فضای کوچک می‌تواند به کانون توجه آن تبدیل شود. ایجاد جلوه گالری مانند در حمام باعث منحرف کردن ذهن ها از جنبه‌های قدیمی تر و فرسوده تر فضای شما می‌گردد.

9-این را تمیز نگه دارید

این بدیهی به نظر می‌رسد اما یک حمام لوکس باید حتما تمیز و عاری از هرگونه به هم ریختگی باشد. بنابراین وان و دوش خود را به طور عمیق تمیز کنید و اگر نیاز شد دوغاب های تغییر رنگ پیدا کرده یا ورقه ورقه شده را تعویض کنید. شما حتی ممکن است بخواهید یک وان حمام کهنه را با لعاب دادن دوباره ظاهری نو بدهید. به علاوه این که یک رنگ تازه چقدر نمای حمام شما را نو و جدید می کند را نیز دست کم نگیرید.

در نهایت، لوازم اضافی و غیر ضروری را بردارید. اگر شلف های باز در حمام خود دارید وسایل و لوازم آن ها را درون ظرف‌های خنثی مانند این سبدهای موجود در عکس قرار دهید.

حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر
حمام و سرویس شیک تر و لوکس تر

برای حفظ جلوه لوکس و شیک حمام خود کانترها و لبه‌های آن را تا حد ممکن خالی و مرتب نگهدارید. مسواک و خمیردندان خود را اگر می‌توانید در کابینت دربسته قرار بدهید. اگر نیاز دارید تا برخی از اشیاء حتما روی کانتر باشند پس آن ها را درون یک لیوان شیک و مجللی که برای مثال آینه کاری شده باشد یا از سنگ مرمر مصنوعی ساخته شده باشد قرار دهید. این تغییرات کوچک در مورد لوازم مورد استفاده روزانه شما در شیک و لوکس شدن حمام تان نقش بسزایی دارند.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz