5 ایده ساده و کاربردی برای داشتن حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش

5 ایده ساده و کاربردی برای داشتن حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش

حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش ؛ حمام منزل، جزو قسمت‌هایی است که خیلی وقت‌ها در هنگام تغییر دکوراسیون در آخر لیست قرار می‌گیرد. مخصوصا اگر ظاهری مدرن با وانی زیبا و تجهیزات جدید و کاشی‌های لوکس و مد روز نداشته باشد، خیلی زود به بخش دوست نداشتنی منزل تبدیل می‌شود. اگر فضا و بودجه کافی برای بازسازی تمام عیار حمام منزل خود را ندارید، باز هم می‌توانید با تغییراتی کوچک، حمام را به یکی از قسمت‌های زیبا و آرامشبخش منزل تبدیل کنید.

 

1- حمام را کاملا تمیز کنید

یکی از ساده‌ترین و تاثیرگذارترین تغییرات برای بهبود و زیبایی حمام، تمیز نگه‌داشتن آن است. اگر خودتان هم این کار را انجام نمی‌دهید، از نیروهای نظافتی متخصص کمک بگیرید و حمام را برق بیاندازید. حتی اگر هیچ تغییر دیگری در حمام منزل خود ایجاد نکنید، همین نظافت و پاکیزگی خود گام بزرگی برای ایجاد احساس آرامش در فضای حمام است.

 

2- آنچه دوست ندارید را پنهان کنید

وقتی حمام منزلتان کاملا تمیز شد، لیستی از وسایل حمام که دوستشان ندارید تهیه کنید. چه چیزهایی هست که دوست ندارید دیده شوند؟ آیا وان حمام قدیمی و کهنه است؟ کابینت‌های داخل حمام پوسیده و رنگ پریده هستند؟

برای هر وسیله‌ای که باید در حمام بماند اما ظاهرش را دوست ندارید راهکاری بیاندیشید. استفاده از یک پرده حمام شیک و زیبا برای پوشاندن وان قدیمی یک ایده ساده و بسیار کاربردی است. می‌توانید کابینت‌های قدیمی حمام را رنگ بزنید یا به جای در رنگ پریده آن یک پرده زیبا و کاربردی نصب کنید.

به جای حذف و تعویض وسایل، به زیباسازی و پنهان کردن زشتی‌هایشان فکر کنید.

 

 

3- آنچه می‌توانید را تغییر دهید

وقتی لیست پنهان کردنی‌ها تمام شد نوبت به تغییر دادنی‌ها می‌رسد. شما نمی‌توانید در و راهروی رنگ و رو رفته‌ی حمام را از دید پنهان کنید، اما می‌توانید رنگ آن را تغییر دهید. از برچسب‌های کاشی ضد آب برای کاشی‌های حمام استفاده کنید و مدلشان را تغییر دهید. با تغییر مدل آینه یا لامپ حمام، در عین کم هزینه بودن یک تغییر بزرگ در حمام منزلتان ایجاد کنید.

حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش
حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش

4- چیزهای جدیدی اضافه کنید

حمام شما به چه چیزی احتیاج دارد؟ فضای بیشتری برای ذخیره سازی؟ آینه؟ اکسسوری‌های زیبا برای نگهدار حوله و …؟ یک پادری جدید؟

فضای حمام را با دقت بررسی کنید و اگر با اضافه کردن یک وسیله کاربردی یا صرفا زیبا، فضای حمام شما بهتر، زیباتر، کاربردی‌تر و آرامشبخش‌تر می‌شود حتما این کار را انجام دهید. اضافه کردن یک لامپ و لوستر مناسب حمام و افزایش نور حمام یک راه حل ساده و بسیار تاثیر گذار است. با چند اکسسوری کوچک و کاربردی می‌توانید از فضای حمام بیشتر و راحت‌تر استفاده کنید. قرار دادن یک گیاه طبیعی در حمام ایده بسیار خلاقانه و در عین حال ساده‌ای است. دقت داشته باشید گیاهی را انتخاب کنید که برای زنده ماندن به نور کم و رطوبت زیاد احتیاج داشته باشد.

حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش
حمام و سرویس زیبا و آرامش بخش

5- همه چیز را مرتب نگه دارید

فراموش نکنید زیباترین حمام‌ها هم اگر به هم ریخته و نامرتب باشند، به چشم هیچ بیننده‌ای زیبا نمی‌آیند. پس در آخرین مرحله، راهکارهایی برای مرتب شدن و مرتب ماندن حمام خود پیاده کنید. سبدها و ظروف یک شکل بهترین گزینه برای مرتب نگه داشتن ملزومات حمام هستند. لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله‌ها و سایر ملزومات حمام را جدا و مرتب کنید و در کمد یا طبقه‌هایی که در حمام منزل خود دارید قرار دهید. یکی دو وسیله کوچک تزیینی در کنار این وسایل ضروری فضای حمام شما را مرتب‌تر و زیباتر نشان خواهد داد.

 

 

 

تحریریه پویانو: خانی