جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی را بشناسید

جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی را بشناسید

جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون ؛ مشکی از آن دسته رنگ هاست که تقریبا همه دوستش دارند. شاید یکی بیشتر و دیگری کمتر، اما به هر حال کسی نیست که رنگ مشکی را حداقل یک بار در زندگی امتحان نکرده باشد. حال که این طور است، چرا این رنگ جادویی را به فضای خانه تان دعوت نمی کنید؟

احتمالا به این موضوع فکر می کنید که این ایده شما را افسرده می کند، اما این طور نیست. برای یک بار هم که شده از دریچه دیگری به رنگ مشکی نگاه کنید. حتما قدرتی در این رنگ وجود دارد که تا این حد به آن جذابیت بخشیده است. اگر خصوصیات این رنگ را به درستی بشناسید، می توانید از آن در ایجاد یک دکوراسیون فوق العاده استفاده کنید.

برای اینکه رنگ مشکی را در دکوراسیون خانه به کار ببرید، تنها داشتن علاقه کافی نیست. باید شهامت به خرج دهید.

مشکی از آن رنگ هایی نیست که بتوانید بی محابا به دیوار بزنید. اگر این رنگ را انتخاب کرده اید، باید به همه چیز فکر کنید. حتی باید به این موضوع بپردازید که این رنگ را به عنوان پس زمینه می خواهید یا خیر. همچنین باید در نظر بگیرید که کدام قسمت از فضای مورد نظر را می خواهید به این رنگ اختصاص دهید.

اگر مشکی را به عنوان پس زمینه انتخاب می کنید، باید لوازم دکور خانه خود را در تضاد با آن در نظر بگیرید. رنگ مشکی به علت غالب بودن روی محیط اطراف خود تاثیر می گذارد، بنابراین رنگ سایر قسمت های دکور باید طوری انتخاب شوند که فضا را به تعادل برسانند.

کنتراست نقطه عطف این انتخاب است. غالب رنگ های روشن در مقابل مشکی قرار می گیرند و تقریبا همه آن ها همنشینی خوبی با این رنگ به وجود می آورند. سفید یکی از بهترین گزینه های متعددی است که می توانید انتخاب کنید.

تابلوهای سیاه و سفید را فراموش نکنید. یک دیوار به رنگ مشکی بهترین محل برای آویختن این تابلوهاست.

نور در یک فضای تیره قابلیت خودنمایی پیدا می کند. خواه طبیعی یا مصنوعی، نور یکی از عواملی است که فضای تیره خانه تان را به طرز خارق العاده ای جلوه می بخشد. سعی کنید تا حدی که امکان دارد، نور طبیعی را به درون محیط بیاورید. در قسمت هایی که از نور طبیعی برخوردار نیستند، محل تابش نور مصنوعی را به گونه ای تنظیم کنید که دقیقا روی قسمت تیره محیط تمرکز داشته باشد. بازی نور روی سطوح تیره، یکی از خصوصیات رنگ مشکی است که در رنگ های دیگر به این صورت دیده نمی شود.

جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون

اگر میزان علاقه شما به مشکی بیشتر از این حرف هاست، می توانید پایتان را از مرزهای تعریف شده فراتر بگذارید. یک دکوراسیون کاملا تیره احتمالا جزو گزینه هایی است که هر کسی به سراغش نمی رود و همین باعث می شود شما امتیاز برخورداری از یک محیط کاملا متفاوت را داشته باشید. البته باید مراقب باشید که این ایده را به تمام محیط زندگی خود بسط ندهید. اطمینان حاصل کنید که تعداد سطوح تیره از سایر سطوح فضا بیشتر نشود.

جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون

وقتی از رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون صحبت می شود، منظور فقط دیوارها نیستند. شومینه اتاق نشیمن و کابینت آشپزخانه هم می توانند با استفاده از این رنگ طراحی شوند. هر چه فضای اطراف قسمتی که تیره در نظر می گیرید روشن تر باشد، این رنگ بیشتر خود را نشان می دهد.

رنگ مشکی مشتقاتی نیز دارد. یکی از زیباترین های این دسته خاکستری است. اگر مشکی را به هر دلیل برای دکور خانه خود نمی پسندید، مشتقات آن را امتحان کنید. آن ها نیز به همان اندازه دارای جذابیت هستند.

اگر هنوز هم فکر می کنید استفاده از این رنگ و مشتقاتش در پس زمینه، فضای خانه را تاریک می کند، شاید در رابطه با لوازم دکوراتیو نظر مساعدی داشته باشید. برای یک تغییر اساسی دست به کار شوید. صندلی های چوبی و میزهای شیشه ای را کنار بگذارید، از شلف های تکراری تان دل بکنید، تابلوهای از مد افتاده و پرده های بی رنگ و رو را رها کنید و رنگ مشکی را در آغوش بکشید. بگذارید این رنگ به فضای خانه تان احساس جدیدی دهد.

جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون
جسورانه ترین رنگ در طراحی دکوراسیون

 

 

تحریریه پویانو