جاشمعی های لوکس و ساده ، رمز و راز آرامش فضای دکوراسیون منزل شما

جاشمعی های لوکس و ساده ، رمز و راز آرامش فضای دکوراسیون منزل شما

جاشمعی های لوکس ؛ برای این که شمع هایتان را به زیباترین شکل زینت دهید، نیازی به خرج کردن پول ندارید. حتی لازم نیست به دنبال مدل های خاص بگردید. زیباترین جاشمعی های دنیا، جایی در نزدیکی شما هستند؛ اما به شکلی که شاید تشخیصشان ندهید. جاشمعی های خاصی که به دنبالشان می گردید را می توانید خودتان به سادگی بسازید. بعضی از لوازم به خودی خود قابلیت استفاده به عنوان جاشمعی را دارند. برخی موارد دیگر را نیز می توان با کمی تغییر به شکل مورد نظر در آورد که کار چندان سختی نیست.

برای آشنایی با این جاشمعی های ساده و زیبا با پویانو همراه باشید.

۱. تزیین لیوان با اسطوخودوس

یک لیوان بردارید و به سادگی دور تا دور آن را به وسیله شاخه های کوتاه و مرتب شده اسطوخودس تزیین کنید. شاخه ها را به ترتیب در کنار هم قرار داده و به وسیله یک طناب کنفی نازک آن ها را به بدنه لیوان محکم کرده و گره بزنید. جاشمعی زیبای شما آماده است. حالا می توانید شمع خود را داخل آن قرار داده و با هر بار روشن کردن آن عطر آرامش بخش اسطوخودوس را نیز احساس کنید.

۲. تراش دادن تنه درخت

از قطعات بریده شده ی تنه درخت های باریک می توان جاشمعی های زیبایی به وجود آورد. برای این کار ابتدا قسمت داخلی تنه را خالی کرده و سپس بدنه آن را با طرح مورد علاقه خود برش داده و خالی کنید. در نهایت این حجم استوانه ای چوبی را می توانید دور شمع های کوچک قرار داده و از زیبایی نوری که از میان روزنه های آن بیرون می زند لذت ببرید.

۳. برش پوست میوه ها

پوست برخی از میوه ها قابلیت این را دارند که به عنوان جاشمعی استفاده شوند. کدو تنبل ها جزو این دسته قرار می گیرند. چیزی که این ایده را از بقیه موارد متمایز می کند طبیعی بودن آن است. شما می توانید یک کدو تنبل کوچک را از قسمت بالا در اندازه کوچک برش داده و مواد داخل آن را تخلیه کنید. سپس شمع را به صورت عمودی از محل برش ایجاد شده داخل پوست کدو تنبل فرو ببرید.

۴. به کار گیری فنجان قهوه

صد البته که فنجان قهوه شما به کارهای دیگری هم می آید. یکی از آن ها همین استفاده به عنوان جاشمعی است. خبر خوب این که برای داشتن این جاشمعی نیاز به هیچ کاری نخواهید داشت. تفاوت این ایده با دیگر موارد در آن است که  باید شمع را خودتان بسازید و این یعنی باید مواد لازم را به همراه فتیله در فنجان ریخته و اجازه دهید خودش را بگیرد.

۵. استفاده از صدف

صدف یکی دیگر از قالب هایی است که می توانید از آن به عنوان جاشمعی استفاده کنید. برای تهیه شمع به این شکل نیز باید تقریبا مثل روش قبل عمل کنید. پوسته صدف را از پارافین مایع پر کرده و فتیله را نیز در میان ان قرار دهید. حال اجازه دهید شمع فرم بگیرد و صدف را به عنوان جاشمعی زیبای خود مورد استفاده قرار دهید.

جاشمعی های لوکس
جاشمعی های لوکس

با استفاده از روش ها و وسایل دیگر نیز می توان جاشمعی های زیبا و ساده داشت. برای داشتن زیباترین لوازم، از نوع خاص به ابتکار و سلیقه احتیاج دارید و نه لزوما یک جیب پر از پول. شمع های دوست داشتنی خود را با این ایده ها تزیین کنید و از جلوه خاص و متفاوت آن ها در کنار حس آرامش لذت ببرید.

جاشمعی های لوکس
جاشمعی های لوکس

 

 

 

تحریریه پویانو