تمیز کردن آشپزخانه با روش های ساده

تمیز کردن آشپزخانه با روش های ساده

تمیز کردن آشپزخانه ؛ آشپزخانه به عنوان یکی از پر کاربردترین فضاهای منزل، نیازمند یک فضای پاکیزه و استریل است. بهداشت و تمیزی آشپزخانه بر سلامتی شما تاثیر زیادی می گذارد، پس بهتر است آن را جدی بگیرید.

برای این که آشپزخانه شما تمیز و پاکیزه باشد، باید به تمام قسمت های آن توجه کنید. معمولا قسمت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و یا به عبارتی شما در طول روز با آن ها سر و کار دارید، جزو کثیف ترین قسمت ها هستند و در نتیجه نیازمند توجه بیشتری نیز می باشند. تمیز کردن این قسمت ها به تکنیک های مختلفی نیاز دارد که در اینجا شما را با برخی از کارساز ترین موارد آن ها آشنا خواهیم کرد.

لکه های چربی

یکی از مواردی که همیشه در آشپزخانه دردسرساز است، لکه چربی است. لکه های چربی از لکه هایی هستند که به سختی پاک شده و هر چه از زمان ایجاد شدنشان بگذرد، عملیات پاک کردن نیز دشوارتر خواهد شد، پس بهتر است چربی ها را پیش از آن که خشک و مانده شوند، پاک کنید تا دچار گرفتاری نشوید. مخلوط کردن جوش شیرین و آب می تواند گزینه مناسبی برای پاک کردن این لکه ها باشد. به کمک این ترکیب می توانید لکه های به وجود آمده در سطح داخلی فر، اجاق گاز و دیگر قسمت ها را به سادگی پاک کرده و از شر آن ها خلاص شوید.

کاشی و سرامیک

کف آشپزخانه یکی از قسمت هایی است که مدام کثیف شده و به همین دلیل همیشه نیاز به تمیز شدن دارد. گاهی اوقات این کثیفی ها به خاطر ماندن بر سطح کف آشپزخانه به صورت جرم در می آیند که تمیز کردن آن ها نیازمند حوصله بیشتری است. جرم ایجاد شده در سطح کف آشپزخانه را می توان با کمک مخلوط جوهر لیمو و نمک از بین برد. برای این کار کافی است مقداری جوهر لیمو و به همان اندازه نمک را روی سطح یک دستمال مرطوب ریخته و سپس روی سطح کف آشپزخانه بکشید. این روش جرم های ایجاد شده را از بین خواهد برد.

شیشه و پنجره

پنجره های آشپزخانه از جمله پنجره هایی هستند که بسیار بیشتر از پنجره های دیگر قسمت های خانه کثیف می شوند. علت نیز آن است که این پنجره ها در معرض بخار و چربی های موجود در آشپزخانه قرار دارند. برای پاک کردن پنجره های آشپزخانه بهتر است دستمال های جادویی خود را کنار گذاشته و استفاده از روزنامه را امتحان کنید. تجربه ثابت کرده که روزنامه می تواند در پاک کردن پنجره ها بسیار مفیدتر عمل کند. مقدار کمی الکل را با چند قطره مایع ظرفشویی در آب حل کرده و از محلول به دست آمده برای پاک کردن پنجره ها کمک بگیرید. این ترکیب می تواند به راحتی پنجره های آشپزخانه شما را برق بیندازد.

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی نیز از ان مواردی است که مدام کثیف می شود. البته جای تعجب هم ندارد، چرا که شما هر روز از سینک استفاده می کنید. لکه های چربی و بسیاری از چیزهای دیگر با باقی ماندن و جمع شدن بر سطح سینک، ظاهر آن را بد جلوه می دهند. برای جلوگیری از ایجاد چنین وضعی، بهتر است سینک را در فاصله های کوتاه مدت تمیز نمایید. برای تمیز کردن آن می توانید از محلول سرکه و نمک استفاده کنید. یک دستمال را به این محلول آغشته کرده و روی لکه ها و رسوبات بکشید تا از بین بروند.

سطح کابینت ها

سطح کابینت های آشپزخانه از دیگر قسمت هایی است که به مرور زمان جرم گرفته و به همین خاطر ممکن ظاهر اولیه خود را از دست داده و کدر شود. برای این که از کدر شدن سطح کابینت ها جلوگیری کنید، از سرکه سفید کمک بگیرید. مقدار کمی سرکه سفید را ابتدا با آب مخلوط کرده و سپس با اسپری روی سطح کابینت ها بپاشید و با دستمال به پاک کردن بپردازید. همچنین می توانید محلول را مستقیما به پارچه آغشته کرده و روی سطح کابینت بکشید. این روش به سادگی سطح کابینت هایتان را برق خواهد انداخت.

تمیز کردن آشپزخانه

 

 

 

تمیز کردن آشپزخانه

تحریریه پویانو