تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

تلویزیون شما کجا باید قرار بگیرد؟ چقدر باید بزرگ باشد؟

در این مطلب اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار میدهیم تا تلویزیون در مناسب ترین مکان در خانه تان باشد.

 


برای داشتن دید مطلوب تلویزیون کجا باشد؟

تلویزیون را در ارتفاع چشم قرار دهید. برای اینکه بهترین زاویه دید را داشته باشید تلویزیون را به گونه ای قرار دهید که وقتی نشسته اید سر شما در وسط صفحه ی نمایش آن باشد در این صورت وقتی مستقیم به جلو نگاه میکنید شما بسیار راحت ترید تا زمانی که مجبور باشید سرتان را بالا یا پایین کنید.

 



تلویزیون میتواند بالای شومینه باشد؟

نباید قرار بگیرد اما اگر چاره ی دیگری ندارید: اگر واقعا بالای شومینه تنها جایی است که میتوانید تلویزیون را قرار دهید ، به گونه ای آن را روی دیوار بالای شومینه نصب کنید که بتوانید صفحه نمایش را به سمت پایین متمایل کنید. برای اینکه بهترین دید مستقیم است نه زاویه های دیگر.

اگر قصد باز سازی یا تغییر دکوراسیون دارید و هم چنان بر اینکه تلویزیون تان بالای شومینه قرار بگیرد پا فشاری میکنید یک مدل باریک و مستطیلی برای شومینه انتخاب کنید. مثل نمونه ی عکس. این مدل به شما این اجازه را میدهد که بتوانید تلویزیون را در ارتفاع پایین تری قرار دهید که بسیار مناسب تر از حالتی است که بالا ی شومینه ی بلند قرار بگیرد.



آیا تلویزیون در زاویه ی بدی نیست وقتی در یک سمت شومینه قرار بگیرد؟

در صورتی که میتوانید به سمت بیننده ها آن را بچرخانید خیر. میز تلویزیون در سمت چپ شومینه دید مستقیم بهتری می دهد.

سعی کنید بهترین زاویه ی دید را به دست آورید. این قفسه ی کوچک تلویزیون رو به جلو است ، بهتر زاویه ی تلویزیون به سمت مرکز اتاق باشد.



انواع و اقسام براکت های پایه دار برای تلویزیون های تخت باریک وجود دارد. شما دقیقه ای از برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه تان را نباید از دست بدهید وقتی میتوانید تلویزیون را به سمت اتاق نشیمن بچرخانید و بعد آن را به سمت غذا خوری برگردانید. و اگر میخواهید هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا کنید حدا اقل میتوانید روی میز غذا خوری بنشینید و تماشا کنید به جای اینکه روی مبل غذا بخورید.



تلویزیون تان چقدر باید بزرگ باشد؟

بزرگتر بهتر و زیباتر است. بسیاری از مردم میگویند که میخواهند تلویزیون بزرگتری داشته باشند اما تا به حال شنیده اید که کسی از اینکه تلویزیون بزرگ دارد شکایت کند؟ من فکر نمیکنم!

بهترین سایز تلویزیون بستگی به بزرگی و کوچکی فضا دارد و اینکه چقدر دور تر از محل قرار گیری تلویزیون می نشینید و چه چیزی از عهده ی شما بر میاید. سلیقه ی شخصی را هم به اینها اضافه کنید در نتیجه یک پاسخ قطعی و آسان برای این سوال وجود ندارد.

با این حال در اینجا اندازه های استاندارد برای سایز تلویزیون و میزان فاصله ی مطلوب شما از آن را گرد آوری کردیم:



بهترین چیدمان صندلی برای سینمای خانگی چیست؟

صندلی ها را بیشتر به نحوی بچینید که دید مستقیم نسبت به صفحه نمایش دارند تا حالتی که نسبت به آن زاویه دارند

 

 

این سینمای خانگی فضای بیشتری داشت تا باز هم صندلی ها را در کناره بچینیم اما آن ها را در ردیف دوم قرار دادیم و هر کس که بخواهد میتواند برای داشتن بهترین دید وسط بنشیند.



با پنجره ها چه کنیم؟

به دقت رفتار پنجره تان را در نظر بگیرید. در عکس میبینید که انعکاس خیره کننده ای از پنجره روی صفحه ی تلویزیون افتاده است.

از قرار دادن تلویزیون جلوی پنجره یا مقابل پنجره ی غربی اجتناب کنید. تابش شدید یا تفاوت در نوری که از پنجره میاید و صفحه ی نمایش تلویزیون به چشم فشار وارد میکند.



یک تلویزیون کوچک در قفسه ی کابینت شما میتواند کمک کند که شما چیزی را هنگام پخت و پز از دست ندهید !


یا پشت سینک قرار بگیرد تا شما هنگام ظرف شستن از آن استفاده کنید!

 

 

مطالب مرتبط:

قرارگیری تلویزیون در چه ارتفاعی مناسب است؟

خانه تان را در نوری جدید ببینید!