تغییر شکل داخلی بزرگ ترین فروشگاه آمریکای شمالی با 13000 رشته نخ / طراحی داخلی HOTTEA

تغییر شکل داخلی بزرگ ترین فروشگاه آمریکای شمالی با 13000 رشته نخ / طراحی داخلی HOTTEA

تغییر شکل داخلی بزرگ ترین فروشگاه : استودیو HOTTEA به تازگی یک سازه عظیم متشکل از رشته های رنگارنگ نخ را در طراحی داخلی بزرگ ترین فروشگاه سرپوشیده در آمریکای شمالی، فروشگاه Mall of America در بلومینگتون، تکمیل کرده است.

این سازه که شامل 13000 رشته نخ در 103 رنگ متفاوت می باشد، شکل آتریوم فروشگاه را به طور کلی تغییر داده است و بازدیدکنندگان را بلافاصله پس از ورود به فروشگاه از ورودی شمالی، با طوفانی از رنگ های گوناگون رو به رو می کند. در مجموع از 721 پوند نخ در این فضا استفاده شده که دورتادور نورگیر سقفی به ابعاد 45 در 55 فوت را پوشش داده اند.

بعد از هشت هفته طراحی و برنامه ریزی طرح این سازه که با اسم “ناهار داغ” شناخته می شود ( HOT Lunch، الهام گرفته از Lin، طراح سازه که به عنوان یک دستیار برای ناهار در مدرسه نیز کار می کند)، نصب آن در محل مورد نظر نیز 10 روز زمان برد. این پروژه بزرگ ترین کار HOTTEA تا به امروز است و درواقع یک تکامل طبیعی از کار قبلی شان می باشد که شامل تایپوگرافی و الگوهایی موج دار روی نرده هایی زنجیره ای و ساخته شده از نخ چند رنگ بود. این استودیو از هم اکنون مشغول همکاری با موسسات مشهور در سراسر جهان می باشد، از جمله “New York Fashion Week” و “Sesame Street”.

تغییر شکل داخلی بزرگ ترین فروشگاهاز زبان Rieger: ” پایه و اساس کار من استفاده از زیرساخت های موجود و خلق یک اثر هنری یا ایده ای است که با فضای طرح مورد نظر هماهنگی داشته باشد. خواسته من این می باشد که برای هر تعداد افرادی که ممکن است، فرصتی برای تجربه فضاهای مختلف به روش های جدید فراهم کنم. می خواهم در آن ها شادی و ترس ایجاد کنم و همکاری با Mall of Americ در طراحی این سازه دقیقا فرصت انجام این کار را به من داد. ”

بازدید از سازه “Hot Lunch” در ماه اکتبر امکان پذبر می باشد.

 

 

 

تغییر شکل داخلی بزرگ ترین فروشگاه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily