15 تغییر دکوراسیون پذیرایی

تغییر دکوراسیون پذیرایی ؛ این ترفندها با مبلمان، روشنایی، رنگ ها و دکوری‌ها دست به دست هم داده و فضایی شیک و راحت می‌سازند.

به عنوان مکانی که می‌خواهید در آن احساس راحتی کنید، با دوستان و خانواده خود گفت وگو کنید و سرگرم باشید، اتاق پذیرایی باید در مرز بین سبک طراحی عالی و راحتی مطلق حرکت کند و این همیشه کار آسانی نیست.

چه اتاق نشیمن شما تنها به آن جلوه های پرداخت برای آوردن همه چیز در کنار هم نیاز داشته باشد و یا این که نیاز به کمک بیشتر داشته باشد، این 15 ایده دکوراسیون می‌تواند فضایی برای شما بسازد که از نشان دادن آن به دیگران افتخار کرده و از وارد شدن به آن احساس شادمانی می‌کنید.

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

1-فرشی با اندازه  مناسب. فرش پرزدار و نرم در زیر پا احساس راحتی و خوش آیندی را منتقل می‌کند و هنگامی که بخواهید آن را در اتاق پذیرایی پهن کنید هر چه بزرگتر باشد مشخصا بهتر است. فرشی که مبلمان شما بتوانند روی آن قرار بگیرند ایده آل است اما حداقل جای پای جلو هر قطعه مبلمان باید روی فرش قرار گرفته باشد. اگر در حال حاضر فرش خیلی کوچکی دارید می‌توانید همیشه آن را روی فرش بزرگ دیگری(ارزان قیمت تر) با رنگ تیره یا فرشی با الیاف طبیعی با رنگی خنثی بیندازید.

نکته: در بیشتر اتاق های نشیمن با اندازه استاندارد می‌توان فرشی به اندازه 8 فوت در 10 فوت پهن کرد بنابراین فرشی با اندازه 8 -10 فوت یا بزرگتر پهن کنید تا ظاهر اتاق تان راحت باشد و تکمیل شده به نظر برسد مگر این که اتاق بسیار کوچکی داشته باشید. اتاق های نشیمن بزرگتر، مانند آن چه در این عکس مشاهده می‌کنید نیاز به فرشی به ابعاد 10 در 12 فوت یا بزرگتر دارد تا به طور کامل این فضا را پر کند.

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

2-قفسه بندی خود را سفارشی و اختصاصی کنید. دیوار قفسه ها چه از نوع سفارشی ساخته باشد یا به صورت آزاد ایستاده باشد کاربردی اند و جلوه نمایشی برای یک طراحی ایجاد می‌کنند. قفسه های از کف تا سقف معمولا چه در اتاق های کوچک و چه در اتاق های بزرگتر کاملا خوب عمل می‌کنند. هنگامی که یک قفسه بزرگ داشته باشید اتاق تان بزرگتر و منظم تر از زمانی می‌شود که از چندین قفسه ی کوچک در جاهای مختلف فضای خانه تان استفاده می‌کنید.

3

نکته: ترکیبی از قفسه های باز و کابینت های بسته را در نظر بگیرید چرا که می‌توانید اشیائی را که کمتر جذاب هستند مانند سیستم بازی ویدئویی را پشت درهای بسته قرار دهید. اگر از قفسه های آزاد ایستاده استفاده می‌کنید اطمینان یابید که به درستی روی دیوار پشتی اش لنگر انداخته است.

4

3- آویزان کردن چراغ آویزی در ارتفاع پایین. چراغ آویزی بزرگ باعث یک تغییر خوشایند نسبت به ترکیب معمولی لامپ های کف سالنی و لوازم روشنایی مستقیما به دیوار نصب شده ایجاد می کند. آویزان کردن لوازم روشنایی در ارتفاع پایین تر و درست روی میز جلو مبلی جایی برای گفت و گوهای گرم و صمیمی پدید می‌آورد که به افراد اشاره می‌کنند تا در آن جا بنشینند.

نکته: اگر تمایل دارید مرتبط مبلمان اتاق نشیمن تان را بازچینش کنید نورپردازی آویز در ارتفاع پایین احتمالا بهترین انتخاب شما نیست. هیچ کس نمی خواهد به جایی وارد شود که لوازم روشنایی آن به صورت تصادفی آویزان شده است.

54-سطوح منزل خود را زیبا کنید. ترکیبی از سه عنصر تخت، عمودی و ارگانیک چیزی است که برای ایجاد نظم در سطوح خود لازم دارید که فراتر از قرار دادن دسته ای از کتاب های معمولی می‌شود. این فرمول را برای سبک دادن به سطوح منزل خود مانند روی میزهای کنسول، شلف ها و روی میزهای جلومبلی امتحان کنید.

تخت: کتاب ها، سینی ها، پلاترها، منسوجات

عمودی: تابلوی هنری، گلدان ها، مجسمه ها

ارگانیک: گل ها، گیاهان، تخته چوب های طبیعی، سنگ ها و صدف ها

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

5-شکل جدیدی از مبلمان را امتحان کنید. شکل مبلمان شما تُن اتاق نشیمن تان را تنظیم می کند. مبلمان ساخت یافته تر و بلندتر مانند چسترفیلد به طور کلی رسمی تر هستند در حالی که مبلمانی با ارتفاع کمتر برای راحت تکیه دادن مناسب تر می‌باشند. مبلمان های مدولار کوتاه مانند آن چه در این عکس مشاهده می‌کنید برای لم دادن عالی هستند و می‌توان با توجه به فعالیت مورد نظر چیدمان آن ها را تغییر داد. می توانید همگی آن ها برای تماشای فیلم شبانه به سمت یک جهت قرار دهید. اما برای این که مناطق گفت و گوی متعدد برای یک میهمانی ایجاد کنید آن ها را دوباره باید روبروی هم برگردانید.

76- به مبل قدیمی خود ظاهری جدید بدهید. به جای هزینه کردن برای تهیه مبلمانی کاملا نو، می‌توانید به جای آن ظاهر مبلمان قدیمی خود را بهبود ببخشید. بررسی کنید ببینید آیا روکش مبلمانی تولید شده است که دقیقا با ابعاد مبل شما متناسب باشد یا نه. اگر نه می‌توانید از خیاط محل خود برای ایجاد روکشی مختص مبل خودتان کمک بگیرید. یا برای تغییری بسیار سریع تر یک پارچه پرزرق و برق(مانند یک پتوی عروسی مراکشی) را  بردارید و مبل خود را با آن بپوشانید.

7-صرفه جویی در فضای کف با چراغ های دیواری. در واقع چراغ های دیواری فضای کف اتاق را بیشتر می‌کنند. در یک میهمانی، هنگامی که می‌خواهید فضای اندک تاریک تری ایجاد کنید چراغ های دیواری را به سمت تابلوهای هنری بچرخانید تا آن ها را درخشان کند و نور بقیه جاها را با شمع ها بیشتر کنید.

88-پالت رنگی خود را محدود کنید. یک طرح رنگی به خوبی تعریف شده می‌تواند ظاهر اتاق پذیرایی شما را پالوده تر، منظم تر و پخته تر نشان دهد. یک رنگ خنثی برای پس زمینه، یک ترکیب رنگ و رنگ تاکیدی کوچکتر انتخاب کنید. سپس از فضای خود هر شیئی که با این طرح رنگ انتخابی شما هماهنگ نمی شود را حذف کنید.

نکته: عکسی از اتاق نشیمن خود برای دریافت چشم اندازی جدید بگیرید. هنگامی که به عکس نگاه می‌کنید، رنگ هایی که در اتاق پذیرایی تان وجود دارند بیشتر معلوم می‌شوند.

99- بالای میز کنسول خود را آراسته کنید. میز کنسول به تنهایی نیز نمای خوبی دارد اما می‌تواند با چند ضمیمه شیک بهتر هم شود؛ مانند یک جفت چهارپایه به عنوان صندلی اضافی، دراورها(با تقسیم های کشو) برای ذخیره کردن نامه ها و دیگر ضروریات، یک تابلوی دیواری و سفال برای جذابیت بصری و چراغی برای درخشان کردن آن ها.

نکته: اگر درب جلویی خانه شما به روی اتاق نشیمن باز می ‌شود، می‌توانید کنسول را به عنوان استند ورودی خانه استفاده کنید. فقط چهارپایه ها را از زیر آن بردارید و به جای آن معکب هایی توخالی قرار دهید که هم می‌توان از آن ها به عنوان صندلی استفاده کرد و هم جایی برای قرار دادن کفش ها و سایر وسایل فراهم می کنند.

10

10- چرخ بار خود را دوباره بچینید. فقط به دلیل این که «میز بار» نام دارد نباید تنها نوشیدنی ها روی آن ها نگه داشته شوند. بطری ها و شیشه های روی آن را با لامپ، تابلوهای هنری و کتاب ها عوض کنید. یا آن را به میز چای خود تغییر دهید یا این که می‌توانید چرخ بار خود را به عنوان مکانی برای پلیر رکورد خود و دسته ای از وینیل های مورد علاقه تان قرار دهید.

1111-به کارگیری جوانب تاریک. یک دیوار ذغالی یا سیاه رنگ برای آوردن قطب توجهات به اتاق تان بدون این که اثر منکوب کننده داشته باشد کافی می باشد. مزیت دیگر آن این است که اگر دیوار پشت صفحه نمایش تلویزیون خود را رنگ تیره زده اید، باعث می‌شود که نمای آن با دیوار پشتی ادغام شود.

نکته: رنگ کاملا سیاه ممکن است ظاهر خشن و ضمختی داشته باشد اما رنگ خاکستری ذغالی تیره شبیه رنگ سیاه دیده می‌شود اما شدت آن به همان اندازه نیست و اگر دیوار تاکیدی شما هنوز هم خیلی تیره به نظر می‌رسد، قطعه بزرگی از مبلمان را در جلوی آن قرار دهید تا اثر آن را خنثی کند.

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

12-انواع بافت ها را لایه بندی کنید. اگر اتاق پذیرایی تان هنوز ظاهر کامل و پخته ای ندارد، بافت ها می‌توانند باعث آن شوند. اضافه کردن چند لایه از بافت اغلب چیزی است که به اتاق شما احساس راحتی و سرزندگی می‌بخشد. این بافت ها را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کنید تا جلوه  اتاق پذیرایی تان تکمیل گردد.

نرم:مخملی و کاموایی، روانداز کشمیری، روانداز نمدی، پوشش های مخملی برای بالش ها، خزهای مصنوعی

طبیعی: سفالی های دست ساز، تخته چوب ها، سنگ ها، چوب خام، چوب معرق کاری

براق: گلدان های شیشه ای، سطوح آینه ای، فلزهای درخشان، اشیائی از جنس Lucite

خشن: کتان، کرباس، فرش هایی با الیاف طبیعی نظیر جوت یا سیزال، مبلمان با بافت چمن دریا(حصیری) یا ترکه ای

صاف: پاف های چرمی، مبلمان یا صندلی چرمی، چوب جلا یافته

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

13-جای نشستنی در کنار پنجره فراهم کنید. اگر پنجره ای در اتاق نشیمن خود دارید که هیچ مبلی نزدیک آن قرار نگرفته، این را به عنوان غنیمتی در هنگام تغییر دکوراسیون بپندارید.

یک صندلی راحتی یا نیمکت یا کاناپه در کنار پنجره قرار دهید، سپس یک گیاه گلدانی، رواندازی نرم و مکانی برای نوشیدن چای اضافه کنید. با این کار گوشه بی کاربرد منزل شما ممکن است به صندلی مورد علاقه جدید شما تبدیل شود.

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

14-فضای خود را با آینه ای بزرگ گسترش دهید. نصب آینه بزرگ در اصل مانند این می‌ماند که پنجره دیگری به اتاق نشیمن خود اضافه کنید که این کار فضای شما را روشن تر و بسیط تر نشان می‌دهد. اثر آن را می‌توانید حتی با قرار دادن گلدان ها یا چراغ ها در جلوی آینه بیشتر کنید تا سبزی گیاه منعکس شود و روشنایی نیز تشدید گردد.

تغییر دکوراسیون پذیرایی
تغییر دکوراسیون پذیرایی

15-تمرکزها را از روی تلویزیون بردارید. اگر اتاق شما شومینه زیبایی دارد، اجازه دهید که به کانون توجه اتاق تبدیل شود و اگر اتاق پذیرایی تان تنها جایی است که می‌توانید تلویزیون خود را در آن نصب کنید، پس آن را به جای این که بالای شومینه قرار دهید در کنار و روی پایه ای چرخنده نصب کنید. با این روش هنوز هم هر وقت که خواستید می‌توانید به راحتی تلویزیون تماشا کنید اما هنگامی که خاموش است صفحه نمایش آن کانون توجه اتاق نمی شود.

 

تحریریه پویانو| سجادی