تغییر دکوراسیون منزل با ۷ روش بسیار ساده و مقرون به صرفه

تغییر دکوراسیون منزل با ۷ روش بسیار ساده و مقرون به صرفه

تغییر دکوراسیون منزل ؛ علاقه به ایجاد تغییر در ظاهر فضای زندگی از احساساتی است که همه را درگیر خود می کند. هر چقدر هم که یک فضا هنرمندانه و هوشمندانه طراحی شده باشد، بعد از گذشت مدتی جذابیت روزهای اول خود را از دست خواهد داد و این جاست که شما به فکر تغییر دکوراسیون می افتید. تغییر دکوراسیون در نظر بسیاری از ما کار سختی به نظر می آید. برخی نیز ایجاد تغییر در فضای زندگی را چنان دردسر ساز می دانند که هرگز ریسک انجام دادن آن را به جان نمی خرند. این موضوع بیشتر به این خاطر است که در نظر ما، تغییر دکوراسیون به معنای خرید لوازم جدید و جا به جایی های دشوار و پیچیده است، در حالی که اصلا این طور نیست.

این حقیقت دارد که برای ایجاد یک تغییر آنچنانی در فضا متحمل شدن هزینه و دردسر راه گریزی ندارد، اما اگر کمی ساده تر به قضیه نگاه کنیم، شاید بتوان گفت که تغییرات محسوس، لزوما بزرگ و پر هزینه نیستند! روش های ساده تری هم هستند که می توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، تغییرات جالبی در فضای زندگی ما به وجود بیاورند. این تغییرات می توانند از ساده ترین عناصر دکوراسیون نشأت گرفته و به جذاب ترین نقاط تمایز بصری تبدیل شوند.

برای آشنایی با ساده ترین روش های تغییر دکوراسیون منزل، با پویانو همراه شوید.

۱. از الگوهای منحصر به فرد بهره بگیرید

یکی از ساده ترین راه های تغییر دکوراسیون منزل ، استفاده از یک پترن یا الگوی متفاوت و منحصر به فرد است. هر چقدر الگویی که جایگزین طرح قبلی می کنید جذاب تر و غیر منتظره تر باشد، تغییری که در فضا و حس آن ایجاد می کند نیز به مراتب پر رنگ تر خواهد بود. برای استفاده از یک الگوی جدید می توانید تقریبا هر قسمتی را مد نظر قرار دهید. برای مثال می توان الگوی کاغذ دیواری ، مبل ها و یا میز جلو مبلی را به نحوی تغییر داد که ظاهر جدید آن در مقایسه با آن چه پیش از این بوده، کاملا به چشم بیاید. اگر وقت کافی در اختیار دارید و هنرمند هم هستید، می توانید این ایده را خودتان نیز به اجرا در آورید، به این شکل که با دکوپاژ یا دوخت طرح های جدید بر سطح مورد نظر، ظاهر آن را تغییر داده و به شکل دیگری در بیاورید.

۲. چیدمان تابلوهایتان را کمی تغییر دهید

یکی دیگر از راه های ساده که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحت ترین شکل ظاهر فضای مورد نظر شما را تغییر دهد، عوض کردن مکان نصب تابلو هایی است که به دیوار آویخته اید. شما می توانید با ایجاد تغییر در نحوه قرار گیری تابلوهای عکس یا نقاشی دیوارهای خود ظاهر فضا را تحت تاثیر قرار دهید. این ایده را می توانید با نظم دادن به چیدمان تابلوهایی که بدون نظم و ترتیب به دیوار آویخته شده اند و یا بالعکس آن، یعنی پراکنده کردن تابلوهای مرتب و منظم پیاده کنید. همچنین می توانید یک الگو یا ترتیب خاص و منحصر به فرد برای نصب تابلوهایتان در نظر بگیرید و آن ها را در یک قسمت خاص که قصد تاکید بر آن را دارید، متمرکز سازید.

۳. از گیاهان خاص در محیط استفاده کنید

گیاهان از دیگر گزینه هایی هستند که می توانند ظاهر محل زندگی شما را تغییر دهند. اگر در حال حاضر هیچ گل و گیاهی در فضای خانه خود ندارید، می توانید با استفاده از دو گلدان کوچک و ساده نیز تغییر مد نظر خود را اعمال کنید، اما اگر همین الآن هم گیاهان زیادی را در فضای منزل خود نگهداری می کنید، باید از ترفند تاثیر گذارتری استفاده کنید. در چنین وضعیتی شما گیاهانی را به فضا اضافه کنید که از لحاظ ظاهری متفاوت و یا حتی عجیب هستند. گیاهانی با رنگ های خاص و یا انواعی که فرم برگ هایشان منحصر به فرد است، می توانند گزینه های خوبی برای چنین منظوری باشند. گیاهان بزرگ تر از حد معمول هم می توانند با توجه به اندازه ای که دارند، فضا را تا حدودی زیادی تغییر دهند.

۴. سطح وسایل قدیمی را رنگ آمیزی کنید

از دیگر روش های ساده ای که می تواند با کمترین هزینه، تغییر محسوسی در فضای مورد نظر شما به وجود بیاورد، تغییر رنگ وسایل قدیمی است. این ایده می تواند به روش های مختلفی قابل اجرا باشد. می توان سطح یک وسیله قدیمی و خسته کننده را به طور کامل با تغییر رنگ عوض کرد و یا با ایجاد طرح های کوچکی از رنگ های متفاوت، به آن خصوصیت جدید بخشید. برای این کار می توانید از هنر دکوپاژ هم بهره بگیرید. همچنین می توانید الگوهایی که مد نظرتان هست را با شابلون روی سطح لوازم قدیمی پیاده کرده و به این شکل به آن ها عمر و جان دوباره ببخشید. با این کار وسایل قدیمی تان می توانند به جای دور ریخته شدن، دوباره قابل استفاده شوند.

۵. کمی رنگ به فضای اطرافتان اضافه کنید

رنگ همیشه می تواند به سادگی، بیشترین تغییر را در فضا به وجود بیاورد. شاید به همین خاطر است که ذهن بسیاری از ما با فکر کردن به تغییر دکوراسیون بلافاصله معطوف تغییر رنگ می شود. تغییر رنگ یک ابزار قوی در ایجاد تمایز و تفاوت به شمار می آید و می تواند به تنهایی بار همه روش ها را به دوش بکشد. اگر می خواهید با یک حرکت فضا را تغییر دهید، بهتر است این روش را در اولویت گزینه های خود قرار دهید. تغییر رنگ را می توانید در هر قسمتی از دکور فضا که مایل باشید، انجام دهید. دیوارها، مبلمان ، فرش ها و بسیاری از گزینه های دیگر قابلیت این را دارند که با تغییر رنگ ظاهر کاملا جدیدی به منزل شما بدهند.

۶. کوسن های خوش رنگ و متنوع داشته باشید

کوسن ها عناصر دکوراتیو کوچکی هستند که شاید در فرایند ایجاد تغییر دکوراسیون منزل ، چندان مورد توجه ما قرار نگیرند، اما خوب است بدانید که اگر در انتخاب کوسن های خود با سلیقه و توجه خاص عمل کنید، می توانید از آن ها به عنوان شکل دهندگان دکور جدید خود بهره بگیرید. کوسن های رنگارنگ می توانند در یک فضای بی روح و تماما یک رنگ، تفاوت محسوسی به وجود بیاورند. هر چقدر کنتراست طرح و رنگ کوسن هایتان با مبلمان و دیگر قسمت های فضا بیشتر باشد، جذابیت بصری بیشتری از در کنار هم قرار گرفتن آن ها به وجود خواهد آمد. می توانید برای ایجاد یک تغییر بزرگ، در انتخاب رنگ کوسن ها شجاعت به خرج داده و دلتان را حسابی به دریا بزنید.

۷. یک قالیچه با نقش متفاوت تهیه کنید

فرش ها و قالیچه ها از لوازمی به شمار می آیند که می توانند با تغییر فرم، طرح و رنگ خود در ایجاد تنوع بسیار موثر واقع شوند. برای این که از این ویژگی قالیچه ها در تغییر دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، باید ابتدا طرح و رنگ قالیچه فعلی خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال انواعی بگردید که در تضاد محسوس با آن قرار بگیرند. به این شکل است که می توان با عوض کردن تک قالیچه ای که کف فضای مورد نظر را پوشانده، دنیای جدیدی به وجود آورد. برای این که این تغییر را به خوبی ایجاد کنید، بهتر است سعی کنید در انتخاب طرح و رنگ قالیچه به کنتراستی که با دیگر لوازم و اجزای دکور منزلتان ایجاد می کند نیز توجه داشته باشید، چرا که مسلما قالیچه ای با تمایز رنگ می تواند از لحاظ بصری بیشتر جلب توجه کند.

روش هایی که در این جا در تغییر دکوراسیون منزل مثال زده شد، نمونه های ساده ای از انواع تغییراتی هستند که می توان در فضا انجام داد. مسلما اگر به اطراف خود نگاه دقیق تری بیندازید، پتانسیل های بیشتری برای ایجاد تغییرات مبتکرانه کشف خواهید کرد که می تواند به مراتب جالب تر نیز باشد. به یاد داشته باشید که اگر ذوق و سلیقه کافی به خرج دهید، می توانید به راحتی و با ساده ترین راهکارها محیط زندگی خود را متحول کنید.

تغییر دکوراسیون منزل

 

 

 

تغییر دکوراسیون منزل

تحریریه پویانو