تغییر دکوراسیون فضای باز منزل با کاشی های الگوی هندسی با 7 ایده بی‌نظیر

تغییر دکوراسیون فضای باز منزل با کاشی های الگوی هندسی با 7 ایده بی‌نظیر

تغییر دکوراسیون فضای باز : راه‌های متفاوتی برای ایجاد یک تغییر جدید در فضای باز منزل وجود دارد، از اضافه کردن گیاهان متنوع تا اکسسوری‌های پر زرق و برق. یکی از این راه‌ها تغییر کفپوش فضای تراس، بالکن و حیاط است به گونه‌ای که به نقطه کانونی فضا تبدیل شود. کف هر فضا بعد از دیوارها بزرگ‌ترین مساحت را به خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل تغییر کفپوش به تنهایی می‌توانذد حال و هوای فضای باز منزل شما را به کلی عوض کند. خواه این فضا یک بالکن کوچک باشد یا یک حیاط بزرگ و دلباز.

در گذشته شاید این سبک کاشی‌کاری را فقط در حمام و آشپزخانه منزل می‌دیدیم، اما این روزها، کاشی‌های رنگارنگ با چیدمان‌های زیبا و هندسی در فضاهای مختلف منزل یافت می‌شوند و فضاهای باز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه 7 ایده منحصر به فرد برای تغییر دکوراسیون فضای باز با استفاده از کاشی‌های هندسی را با هم بررسی می‌کنیم.

به زیبایی کویر

سارا شرمن ساموئل طراح و وبلاگ نویس دکوراسیون، برای داشتن یک پاسیوی آرامش‌بخش از کاشی‌کاری هندسی برای کفپوش کمک گرفته است. او با انتخاب کاشی‌های مثلثی سفید و خاکستری و چیدمان تکرار شونده و ساده آن، آرامش کویر را به این پاسیو آورده است. کمی صورتی روشن، کاکتوس و نورپردازی ساده و خودمانی، زیبایی این پاسیوی کویری را تکمیل کرده است.

رویای عمیق آبی

این تراس آبی رنگ که الهام گرفته از سبک یونانی است، حال و هوای جزیره سانتورینی را برای ما تداعی می‌کند. با یک نگاه سریع می‌توان متوجه شد که کاشی‌های کف با طرح‌های هندسی، بیشترین تاثیر را در ایجاد این حال و هوا داشته است و مانند الماسی در این ترکیب دکوراسیون زیبا می‌درخشد. تکرار رنگ آبی در باقی قسمت‌های فضا آرامش این تراس را دو چندان کرده است.

حیاط خلوت دوست داشتنی با کاشی‌های مات

این حیاط خلوت با وجود دیواری قدیمی و سیمانی و یک مبل و تعدادی گل و گیاه یک حیاط خلوت معمولی به حساب می‌آمد. اما با اضافه شدن کفپوشی با فرم هندسی و رنگ سفید و آبی، به حیاط خلوتی رویایی تبدیل شده است. کاشی‌ها مات هستند و جنسی سیمانی دارند و همین همخوانی جنس آنها با دیوار به زیبایی بیشتر این حیاط خلوت کمک کرده است.

تضاد خشن

در جایی که همه به دنبال داشتن فضایی روشن و دلباز در بالکن و پاسیو منزل هستند، رنگ کردن دیوارها به رنگ مشکی یک قانون شکنی تمام عیار به حساب می‌آید. هرچند انتخاب مناسب کفپوش باعث شده این تغییر غیرعادی بسیار زیبا و دوست داشتنی به نظر بیاید. کاشی‌هایی با رنگ سفید و حاشیه‌های آبی تیره طرحی چشمگیر و خیره کننده را به وجود آورده است که باعث شده به نقطه کانونی فضا تبدیل شود. هر کسی وارد این پاسیو شود پیش از رنگ تیره دیوار مجذوب زیبایی کاشی‌های کفپوش می‌شود و این امر باعث می‌شود فضا تیره و دلگیر به نظر نرسد.

کاشی کاری بدون استفاده از کاشی!

هرچند کفپوش این فضا به لحاظ فنی کاشی به حساب نمی‌آید، اما در نگاه اول تصور می‌کنید این حیاط خلوت کفپوشی از کاشی‌های لوزی شکل سیاه و سفید دارد. این طرح تنها به کمک رنگ روی کفپوش قدیمی فضا ایجاد شده است. یک راهکار ساده و کم هزینه برای کسانی که دوست دارند کفپوش فضای باز منزل را تغییر دهند.

جادوی مراکشی

تغییر دکوراسیون فضای بازبی هیچ تردیدی، به محض اینکه وارد این حیاط خلوت شوید احساس آرامش و راحتی خواهید کرد. کاشی‌های مراکشی با طرح و رنگ منحصر به فردی که دارند، در هر کجای منزل که قرار داشته باشند فضا را دنج و آرامش‌بخش خواهند کرد.

رنگ کردن کاشی به جای تعویض آن

اگر کفپوش بالکن یا حیاط منزل شما از جنس بلوک‌های سیمانی یا سرامیک‎های قدیمی است، بدون تغییر کفپوش و تنها با رنگ کردن تعدادی از آنها می‌توانید حال و هوای فضای باز منزل خود را به کلی عوض کنید. این هم یک گزینه جایگزین دیگر برای کاشی‌های هندسی فضای باز است.

 

 

 

تغییر دکوراسیون فضای باز

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: domino