10 ایده هوشمندانه برای تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

10 ایده هوشمندانه برای تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

تغییر بی‌ هزینه دکوراسیون منزل ؛ وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون منزل به میان می‌آید، بودجه و هزینه‌های کار یکی از مسائل مهم و اساسی است. اما اینکه چطور در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم موضوع مهم‌تری است. گاهی لازم نیست برای تغییر دکوراسیون منزل هزینه‌های زیادی صرف کنید، استفاده خلاقانه از وسایلی که در منزل دارید یا ساخت چیزهای ساده‌ای که برای شما هزینه‌ای در بر نخواهند داشت، یک راهکار ساده و عملی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه ( طراحی مقرون به صرفه ) است.

روکش صندلی‌هایتان را خودتان عوض کنید

 

 

اگر پارچه‌ای با طرح و نقش زیبا دارید، یک روکش ساده برای صندلی‌های ناهار خوری درست کنید. این کار در عین سادگی نه تنها تغییر بزرگی در فضای منزل شما به وجود می‌آورد، بلکه صندلی‌هایی کاملا شخصی و متفاوت خواهید داشت

دیوارهای منزل را با زیورآلات خود تزیین کنید

 

به جای آنکه زیورآلات خود را در جعبه زیورآلات و داخل کمد نگهداری کنید، آن‌ها را به نمایش بگذارید. چند قاب ساده و قدیمی را به سادگی می‌توانید به قابی از زیورآلات تبدیل کنید و به دیوار منزل بیاویزید.

کتاب‌های اضافی را به میز کنار مبلی تبدیل کنید

اگر اهل مطالعه هستید و همیشه با کمبود جا برای نگه داشتن کتاب‌هایتان مواجه‌اید، می‌توانید با تعدادی از کتاب‌هایی که کمتر از آنها استفاده می‌کنید یک میز کنار مبلی زیبا و خاص بسازید. کافی است کتاب‌ها را به تعداد کافی روی هم بچینید تا به ارتفاع مناسب میز برسد. یک شیشه هم روی کتاب‌ها قرار دهید تا خیالتان از قرار دادن چای و … روی میز راحت باشد.

از میوه‌ها برای تزیین استفاده کنید

 

به جای انبار کردن میوه‌ها در آشپزخانه و یخچال، از آنها برای تزیین منزل استفاده کنید. شیوه‌های خلاقانه و جدید را به کار ببرید و به جای چیدن مرسوم میوه‌‌ها در ظروف میوه‌خوری، از ظروف و ترکیب‌های جدید بهره ببرید. از این روش می‌توانید برای تزیین میز ناهارخوری، میز جلومبلی، کانتر آشپزخانه و فضاهایی از این دست استفاده کنید

کتاب‌ها را بر اساس رنگ‌هایشان در کتابخانه بچینید

مرتب کردن کتاب‌ها بر اساس رنگ‌هایشان فضای رنگی و شادی در منزل شما ایجاد می‌کند. این تاثیر در کتابخانه‌های بزرگ با کتاب‌های فراوان بیشتر می‌شود. شاید در ابتدا پیدا کردن کتاب‌ها برایتان سخت باشد، اما این ترکیب جدید آنقدر فضای کتابخانه را زیبا خواهد کرد که به سختی پیدا کردن کتاب‌ها می‌ارزد.

 

 

اتاق خواب را با ریسه‌های نوری تزیین کنید

تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل
تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

 

ریسه‌های نوری تنها برای مراسمات و جشن‌ها نیستند. از این ریسه‌ها می‌توانید برای تزیین اتاق خواب استفاده کنید و فضایی رمانیک و رویایی ایجاد کنید. بالای تخت خواب و دور قاب آینه فضای مناسبی برای نصب این ریسه ها هستند.

با محتویات کمدتان منزلتان را تزیین کنید

تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل
تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

کیف‌ها و کفش‌هایتان تنها در ویترین مغازه‌ها زیبا نیستند، شما می‌توانید این کار را در منزل خود نیز تکرار کنید. به نمایش گذاشتن کیف و کفش‌ها در یک طبقه زیبا، یا نصب یک روسری بزرگ با طرح و نقشی هنرمندانه، می‌تواند یک تغییر متفاوت، منحصر به فرد و در عین حال بی‌هزینه باشد.

با جلد مجلات و تصاویر زیبای آنها تابلوهای منحصر به فرد بسازید

همیشه برای داشتن تابلوهای زیبای دیواری لازم نیست هزینه‌های زیادی برای خرید عکس‌ها و تصاویر چاپی بپردازید. اگر اهل مجله خواندن هستید، از جلدهای مجلات و تصاویر زیبایی که داخل مجلات چاپ می‌شود کمک بگیرید و قاب‌های منحصر به فرد و زیبا بسازید. این قاب‌ها در عین حال که کم هزینه هستند نمایانگر سلیقه و علاقه‌مندی‌های شما هستند و فضایی شخصی و منحصر به شما را در منزلتان ایجاد می‌کنند.

 

سیم‌های اضافه را بپوشانید

تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل
تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

سیم‌های وسایل الکترونیکی، لامپ‌ها، چراغ مطالعه و … وقتی در معرض دید هستند فضا را آشفته نشان می‌دهد. پوشاندن این سیم‌ها بی‌هزینه هستند اما در زیبایی و نظم فضای منزل شما تاثیر به سزایی دارند. از تکنیک‌های مختلف برای مخفی کردن یا تزیین کردن سیم‌های اضافی کمک بگیرید و سیم‌های آشفته را مرتب کنید.

از پارچه‌های زیبا برای تزیین مبلمان استفاده کنید

تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل
تغییر بی هزینه دکوراسیون منزل

برای تغییر حال و هوای مبلمان منزل تنها به کوسن‌ها اکتفا نکنید. استفاده از یک پارچه با طرحی زیبا که با مبلمان منزل شما نیز هم‌خوانی داشته باشد، در کنار کوسن‌های زیبا به شما کمک می‌کند که بدون عوض کردن مبلمان منزل، ظاهر مبلمان خود را به کلی عوض کنید.

 

 

تحریریه پویانو: خانی