تغییرات دکوراسیون اتاق خواب با ایده های جدید و ساده

تغییرات دکوراسیون اتاق خواب با ایده های جدید و ساده

تغییرات دکوراسیون اتاق خواب ؛ اتاق خواب شما فضایی است که باید هر چند وقت یک بار برای ایجاد تغییر در ظاهر آن فکری کنید. احتمالا خودتان هم می دانید که تنوع تا چه حد بر کیفیت زندگی و حالات ما تاثیر می گذارد و به همین خاطر است که دکوراسیون یک اتاق خواب را که از فضاهای شخصی و خصوصی به شمار می رود و با علایق و اوقات ما درگیر است، باید مدام با تنوع و ابتکار مواجه کرد. اگر احساس می کنید فضای اتاق تان خسته کننده و تکراری شده است، وقت آن است که آستین ها را بالا زده و یک تغییر درست و حسابی به وجود آورید.

وقتی از یک تغییر درست و حسابی حرف می زنیم، منظورمان این نیست که باید همه چیز را زیر و رو کنید و از نو بسازید! مسلما هیچ کس وقت و حوصله این کارها را ندارد و جدا از این متحمل شدن هزینه های گزاف هم مطابق میل هر کسی نیست. شما می توانید با یک ایده کوچک اما مبتکرانه و قوی به ایجاد تغییر بزرگ خود بپردازید. هر چقدر ایده ای که به اجرا می گذارید منحصر به فردتر باشد، نتیجه نیز رضایت بخش تر و برجسته تر خواهد بود. در این مطلب تعدادی از ایده های جدید را که اجرایشان نیز ساده خواهد بود، با شما در میان خواهیم گذاشت. با کمک این ایده ها و الهام گرفتن از خصوصیات آن ها می توانید به آن تغییر ایده آل که خواهانش می باشید، دست پیدا کنید.

از طاقچه های دکوری آویز بهره بگیرید

ها معمولا بخشی از فضای هر اتاق را به خود اختصاص می دهند. اگر در اتاق خود طاقچه ندارید، بهتر است دست به کار شوید و یکی برای خود ایجاد کنید. طاقچه ها محل گذاشتن وسایل دوست داشتنی و زیبا هستند و به اتاق شما حال و هوای خوبی می دهند. اگر مایل باشید، می توانید از طاقچه های آویز استفاده کنید. این طاقچه ها شکل و شمایل متفاوتی دارند و به همین خاطر تغییر بزرگی در ظاهر اتاق شما ایجاد خواهند کرد.

با وسایل قدیمی کارکرد جدید خلق کنید

وسایل قدیمی و بدون کاربرد در منزل همه ما یافت می شوند. این وسایل را اغلب دور ریخته و یا در گوشه ای از انبار و کمد رها می کنیم. حال به شما پیشنهاد می شود این وسایل را برای ایجاد عملکردهای جدید مورد استفاده قرار دهید. این که یک وسیله قدیمی چه کاربرد جدیدی می تواند پیدا کند، به خلاقیت و ابتکار شما بستگی دارد. مطمئن باشید ایده های زیادی هستند که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند. با این ایده ها می توانید لوازم کاملا جدیدی خلق کنید.

بلوک های بتنی را به قفسه تبدیل کنید

بلوک های بتنی جزو آن دسته از مصالح ساختمانی سرد و زمخت هستند که هیچ کس برای طراحی دکوراسیون اتاقش فکر استفاده از آن ها را در ذهن خود نمی پروراند، اما اگر طور دیگر به این بلوک ها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که به کار بردن آن ها برای ایجاد تغییر در دکور اتاق تان فکر بدی هم نیست. بلوک های بتنی می توانند با قرار گرفتن در کنار هم یک میز پاتختی متفاوت و منحصر به فرد برای شما ایجاد کنند که علاوه بر سطح بالایی خود دارای حفره هایی برای قرار دادن وسایل نیز هستند.

به جای پرده از طناب استفاده کنید

برای این که یک تغییر درست و حسابی در فضای اتاق تان به وجود آورید، بهتر است شکل برخی از لوازم را به کلی تغییر دهید و آن طور که خودتان می خواهید و یا با ایده های جدید و متمایز آن ها را شکل دهید. برای مثال، پرده اتاق شما می تواند با یک دسته طناب بافته شده که در پایین آزاد هستند، جایگزین شود. این ایده می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر اتاق شما بگذارد و از آن جا که کاملا نوآورانه است، شکل اتاق تان را از دیگر اتاق هایی که تا به حال دیده اید، متمایز خواهد کرد.

به کمک کاغذ رنگی طرح ایجاد کنید

یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن با ساده ترین روش به تغییر دکوراسیون اتاق تان بپردازید، اضافه کردن طرح و نقش به دیوار با استفاده از کاغذ رنگی است. اگر احساس می کنید یکی از سطوح به کمی تنوع و جذابیت نیاز دارند، می توانید به سادگی با برش دادن کاغذهای رنگی در رنگ های مختلف به آن شکل جدیدی بدهید. کاغذهای رنگی را در فرمی که دلخواه تان است، برش داده و روی دیوار بچسبانید تا یک طرح جدید را تجربه کنید.

سطح دیوار را با نوشته تزیین کنید

از دیگر کارهایی که می توانید برای عوض کردن ظاهر دیوارهای اتاق تان انجام دهید و مسلما به کمک آن قادر به ایجاد تغییر بزرگی در دکوراسیون خواهید بود، اضافه کردن نوشته به سطح دیوار است. شما می توانید هر نوشته یا متنی را که به آن علاقه دارید، روی دیوار اتاق تان اجرا کنید. هر چه باشد این جا اتاق شماست و قوانین و افکار شما در آن حکم خواهند کرد. نوشته های مورد نظر شما می توانند شعار یا اصطلاحاتی باشند که برایتان جذاب به نظر می رسند. می توانید از متن های انرژی بخش نیز استفاده کنید.

در تغییرات دکوراسیون اتاق خواب کمی رنگ شاد به فضا اضافه کنید

مطمئنا شما هم این را می دانید که رنگ می تواند یک عامل قوی و تاثیر گذار در طراحی داخلی به شمار بیاید و در نتیجه تغییر رنگ فضای اتاق شما دقیقا بهترین کاری است که می توانید برای ایجاد یک تغییر برجسته در ظاهر آن انجام دهید. رنگ های شاد از این بابت تاثیر بیشتری دارند و به همین خاطر به شما پیشنهاد می شود از چند رنک خاص استفاده کنید. اگر رنگ هایی که انتخاب می کنید با رنگ پس زمینه کنتراست بیشتری ایجاد کنند، نتیجه جالب تر خواهد بود.

یک شاخه دکوری درست کنید

برای این که اتاق شما با یک تغییر جالب مواجه شود، باید به دنبال ایده هایی باشید که قبلا به کار برده نشده اند. هر چه ایده ای که مد نظر دارید قوی تر و جدید تر باشد، تغییر ایجاد شده نیز محسوس تر خواهد بود. یک درخت دکوری می تواند برای چنین تغییری ایده مناسبی به نظر برسد. این شاخه را می توانید از طبیعت پیدا کنید و یا اگر مایل باشید، خودتان آن را بسازید. شاخه را به دیوار متصل کنید و هر چیزی را که دوست دارید به آن بیاویزید.

در تغییرات دکوراسیون اتاق خواب یک تاب کوچک در فضا آویزان کنید

داشتن یک تاب شخصی کوچک در فضای اتاق می تواند فکر جالب و وسوسه برانگیزی باشد. این ایده علاوه بر جالب بودنش یک انقلاب در دکوراسیون اتاق شما خواهد بود و نظر هر کسی را به خود جلب می کند. تاب کوچک شما می تواند فضایی برای استراحت یا فکر کردن باشد. اگر فضای مورد نیاز برای ایجاد یک تاب را در اختیار دارید، منتظر نمانید و دکور اتاق خودتان را با این ایده زیر و رو کنید.

تغییرات دکوراسیون اتاق خوابیک قالیچه قدیمی را به دیوار بیاویزید

شاید قالیچه هایی را دیده باشید که به جای پهن شدن روی سطح زمین، به دیوار زده شده اند. این قالیچه ها یک نوع انتخاب دکوراتیو برای عوض کردن ظاهر اتاق شما هستند. اگر قالیچه ای قدیمی دارید که رنگ و رویش رفته و دیگر قابل استفاده نیست، می توانید آن را به یک عنصر دکوری تبدیل کرده و به دیوار اتاق تان بیاویزید. جالب است بدانید که انواع قدیمی تر و رنگ و رو رفته جذابیت بیشتری در این رابطه خواهند داشت، پس برای خرید یک مدل جدید هزینه نکنید و به سراغ قدیمی تر ها بروید.

 

 

تغییرات دکوراسیون اتاق خواب

تحریریه پویانو