۹ ایده ساده برای ایجاد جالب تغییرات در دکوراسیون منزل

۹ ایده ساده برای ایجاد جالب تغییرات در دکوراسیون منزل

تغییرات در دکوراسیون ؛ دکوراسیون فضای زندگی تان کسل کننده و تکراری شده است؟ شاید وقت آن رسیده که دست به کار شوید و یک تغییر جالب در فضا به وجود بیاورید. علت این که بسیاری از ما برای ایجاد تغییر در فضای منزل خود مردد هستیم، می تواند این باشد که تغییرات بزرگ نیازمند وقت، حوصله و انتخاب های دشوار هستند. خوب، اگر مشکل این است، بگذارید شما را با نوع دیگری از تغییرات آشنا کنیم.

برای این که دکوراسیون منزل خود را متحول کنید، لزوما به اتخاذ تصمیم های بزرگ که معمولا گران هم تمام می شوند احتیاج نخواهید داشت. شما می توانید با ساده ترین ایده ها نیز تغییرات جالب و چشمگیری در فضای زندگی خود ایجاد کنید. برخی از این تغییرات با کم ترین هزینه قابل اجرا هستند و بقیه نیز شما را دچار دردسر نخواهند کرد. برای این که فضا را تغییر دهید، کافی است آن را از شکل همیشگی خود خارج کنید. این کار چندان سخت به نظر نمی رسد، اگر بدانید کدام قسمت ها را می توانید به راحت ترین شکل تغییر دهید.

با پویانو همراه باشید تا شما را با ساده ترین ایده های متحول کردن فضای محل زندگی تان آشنا کنیم.

۱. دور ریختنی ها را دور بریزید

اولین کاری که باید برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل خود انجام دهید، دور ریختن وسایلی که واقعا کاربردی برای شما ندارند. منظور از واقعا این است که شما تحت هیچ شرایطی قادر به استفاده از این وسایل نخواهید بود. در چنین حالتی، وجود این وسایل تنها محیط زندگی شما را شلوغ و آشفته کرده و بدون این که به کاری بیاید، فقط فضای قابل استفاده برای عملکردهای دیگر را اشغال می نماید. در اولین فرصت از شر وسایل دور ریختنی خود خلاص شوید و با این کار بگذارید محیط خانه تان نفس بکشد. بعد از انجام این کار شاهد خواهید بود که فضا تا چه حد خلوت خواهد شد و احتمالا جای بیشتری برای قرار دادن لوازم در اختیار خواهد گذاشت.

۲. طرح کاغذ دیواری را تغییر دهید

کاغذ دیواری یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون در یک خانه به شمار می رود. میزان تاثیر کاغذ دیواری بر فضا آن قدر زیاد است که اگر تنها یک انتخاب برای تغییرات در دکوراسیون منزلتان داشته باشید، می تواند بهترین گزینه شما باشد. تفاوتی که پس از نصب کاغذ دیواری در یک فضا با دیوارهای ساده ایجاد می شود، می تواند ظاهر منزل شما را به کلی تغییر دهد و جلوه بسیار خاصی به آن ببخشد. اگر در حال حاضر از کاغذ دیواری در دکوراسیون خود استفاده کرده اید، می توانید با تغییر آن و انتخاب یک طرح و رنگ کاملا متفاوت، جلوه دیگری به محیط مورد نظرتان ببخشید. هر چقدر در ایجاد تمایز بین طرح قبلی و انتخاب جدید خود جسورانه تر عمل کنید، تغییر به مراتب بزرگتری را نیز شاهد خواهید بود.

۳. لوازم منزل را رنگ بزنید

اگر مبلمان و لوازم منزلتان رنگ و رو رفته شده اند و یا از آن ها خسته شده اید، می توانید به جای عوض کردن آن ها از یک روش کم خرج و ساده استفاده کنید. آن ها را رنگ بزنید. مطمئن باشید ظاهری که بعد از پایان کار پیدا خواهند کرد به قدری با شکل اولیه آن ها متفاوت خواهد بود که شاید کسی متوجه نشود که همان لوازم هستند. با این کار می توانید از مجموعه لوازم خود به اندازه دو برابر طول عمر طبیعی شان استفاده کنید. در عین حال شما قادر خواهید بود از رنگ دلخواه خود برای تغییر شکل آن ها استفاده کنید؛ حتی رنگ هایی که کمتر در فروشگاه های لوازم منزل دیده می شوند.

۴. کوسن های رنگارنگ به کار ببرید

یکی از کوچک ترین تغییراتی که می توانید در دکوراسیون فضا ایجاد کنید، استفاده از کوسن های متفاوت با طرحی جذاب است. انتخاب کوسن های رنگی می تواند در این زمینه کارسازتر باشد. با تغییر طرح و رنگ کوسن ها به یک نوع متفاوت، شما تغییر کوچک دکوراسیون خود را در مقیاس بزرگتری به رخ خواهید کشید. این ایده ترفند بسیاری مناسبی است برای زمانی که از فضا خسته شده اید، اما قصد انجام یک تغییر اساسی و آنچنانی را ندارید.

۵. قاب تابلوهایتان را عوض کنید

تغییرات در دکوراسیون ؛ تابلوهای منزل شما از دیگر لوازمی هستند که هر چند نقش اساسی در دکوراسیون ایفا نمی کنند، اما به خوبی قادر خواهند بود یک تغییر بزرگ را رقم بزنند. برای این که تغییر بزرگ خود را از طریق تابلوها بر فضا اعمال کنید، لزوما احتیاجی به تغییر دادن خود تابلوها نیست. عوض کردن قاب تابلوها نیز می تواند به خودی خود ایجاد کننده تغییر باشد؛ خصوصا اگر رنگ و جنس قاب را همزمان تغییر دهید و از یک نوع کاملا متمایز با فرم قبلی استفاده کنید.

۶. چیدمان کتاب هایتان را متحول کنید

کتابخانه شما یکی دیگر از قسمت هایی است که شاید حتی به فکرتان هم نرسد چه تغییری می توان در آن ایجاد کرد؛ اما ما به شما می گوییم که اگر به دنبال تغییرات ساده هستید، کتابخانه یکی از گزینه ها خواهد بود. برای چنین کاری کافی است فرم چیدمان کتاب هایتان را تغییر دهید. این یعنی کتاب ها را به کلی بیرون کشیده و آن ها را از نو و این بار به شکلی متفاوت و به صورتی که به چشم بیاید، در قفسه ها قرار دهید. سعی کنید برخی از قسمت ها را خالی نگه دارید. این فضاهای خالی می توانند دکور جالب تری ایجاد کنند.

۷. از آثار هنری خودتان در فضا استفاده کنید

از دیگر کارهایی که می توانید برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون خود انجام دهید، استفاده از آثار هنری است. این آثار هنری را می توانید خودتان به وجود بیاورید و به این شکل یک دکوراسیون زیبا که مختص خودتان است، بسازید. اگر از قبل چنین آثاری را در اختیار دارید که چه بهتر و اگر نه دست به کار شوید. شما از حال و هوای خانه تان بهتر خبر دار هستید و از این رو می توانید بهترین رنگ ها و طرح ها را در ایجاد یک اثر هنری استفاده کنید. یک اثر هنری که متعلق به شماست و با فضای زندگی و احوالات شما تناسب خوبی دارد، بهترین گزینه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون است.

۸. یک ست لوستر جدید خریداری نمایید

لوسترها از لوازمی به شمار می آیند که در عین عملکردی بودن، دکوراتیو نیز هستند. این موضوع آن ها را به گزینه خوبی برای ایجاد یک تغییر جانانه و زیبا در دکوراسیون شما تبدیل می کند. یک فرم متفاوت از لوستر می تواند تا حد زیادی فضا را تغییر دهد. هر چقدر سبک، طرح و رنگ لوستری که انتخاب می کنید با نوع قبلی که در فضا وجود داشته متفاوت تر باشد، تغییر شما جذابیت بصری بیشتری خواهد داشت. لوسترها، چه در انواع کلاسیک و چه از مدل های مدرن، آن قدر متنوع و مختلف هستند که مطمئنا یک طرح خاص از میان آن ها پیدا می شود که به این منظور استفاده شود. اگر هم تمایل داشته باشید، می توانید به سلیقه خودتان یک لوستر بسازید.

۹. گلدان های متفاوت داشته باشید

گلدان ها جزء لاینفک بسیاری از خانه ها هستند، پس زمانی که از تغییرات در دکوراسیون حرف به میان می آید، گلدان ها نیز می توانند گزینه های جالبی به نظر برسند. طرح های خاص و متفاوتی از گلدان وجود دارند که می توانید با کمی حوصله به خرج دادن در خرید، آن ها را تهیه و به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. بعضی از جالب ترین طرح ها را حتی خودتان می توانید به وجود بیاورید. هر چقدر خلاقانه تر عمل کنید، گلدان های شما نیز جذاب تر خواهند شد و تغییری را که آن ها در فضا ایجاد می کنند بهتر شاهد خواهید بود.

این ایده های ساده می توانند به راحتی فضای منزل شما را متحول نموده و به آن رنگ و روی جدیدی بدهند. اگر قدرت ابتکار خود را به کار بگیرید، می توانید همین ایده ها را به شکل های جالب تر و تاثیر گذارتری نیز اجرا کنید و یا حتی اگر خلاق تر از این حرف ها هستید، می توانید از ایده های مذکور برای خلق ایده های جدیدتر استفاده کنید. به هر حال، چیزی که باید بدانید این است که تغییراتی که به دنبالش هستید، با کوچکترین ابتکارات قابل انجام هستند.

ایجاد تغییرات در دکوراسیون

 

 

 

تغییرات در دکوراسیون

تحریریه پویانو

منبع: pooyano.com