تغییرات اتاق خواب با 9 اقدام ساده

تغییرات اتاق خواب با 9 اقدام ساده

تغییرات اتاق خواب : نکته ی کلیدی برای یک شروع موفقیت آمیز در تغییر دکوراسیون این است که لوازم دکوری جدید و مدرن را با اشیاء تزئینی که خودتان درست کرده و آماده کرده اید در کنار هم مورد استفاده قرار دهید.

  1. ایده های تازه در تغییرات اتاق خواب

یکی از مقرون به صرفه ترین کار ها برای ایجاد یک تغییر تاثیر گذار در اتاق خواب این است که از آباژور های چهل تکه استفاده کنید! سر چراغ خواب و یا آباژور های آماده ای که بالای تخت قرار دارند را تغییر بدهید. با استفاده از تکه های پارچه های موجود در خانه، به ویژه پارچه های توری، به راحتی سری جدید برای آباژور بسازید. یک ایده ی به صرفه ی دیگر این است که لوازم دکوری ارزان را در یک نقطه جمع کنید؛ برای مثال یک دیوار را با قاب عکس های مختلف بپوشانید.

  1. ملحفه های شادی بخش

شاید عوض کردن ملحفه  ها و روتختی های قدیمی با ملحفه های جدید، کار ساده ای به نظر برسد،  اما تغییر بسیار چشم گیری در اتاق خواب ایجاد خواهد شد. در فصل گرما از ملحفه هایی با رنگ های روشن و در فصل سرما از ملحفه هایی به رنگ های گرم استفاده کنید.

  1. بالش ها

استفاده از تعداد زیادی بالش برای دکوراسیون اتاق خواب ممکن است خسته کننده و آزار دهنده باشد. بهتر است که تنها 2 عدد بالش برای خوابیدن همراه با یک بالش باریک بر روی تخت قرار داشته باشند. معمولا بالش ها بعد از مدتی کیفیت و راحتی خود را از دست می دهند و بهتر است که هر 2 سال بالش های خود را تعویض کنید.

  1. فرش های 2 تکه

اگر می خواهید اتاق خواب جذاب تری داشته باشید، بهتر است که هر دو طرف تخت خواب یک عدد فرش کوچک قرار دهید. می توانید یک عدد فرش بزرگ تهیه کنید و زیر تخت خواب قرار دهید به شکلی که از هر طرف تخت، 30 تا 60 سانتی متر از فرش دیده شود، و یا دو تکه فرش و یا زیر پایی رنگی و جذاب خریداری کرده و در دو طرف تخت بگذارید. این گونه اتاق خواب شما گرم تر به نظر خواهد رسید.

  1. آینه

استفاده از یک آینه ی دکوراتیو باعث افزایش عمق، نور و روشنایی اتاق خواب می شود. می توانید از آینه های قدی در گوشه ای از اتاق و یا بر روی دیوار استفاده کرده و نور و انعکاس را در اتاق افزایش دهید. می توانید از آینه های ونیزی که همیشه مد و مورد توجه هستند استفاده کنید.

  1. کار های هنری

اگر از دیدن دیوار ساده روبروی تخت خواب خسته شده اید، با عکس های خود یک ترکیب زیبا ایجاد کرده و هنر خود را به نمایش بگذارید. عکس های زیبای خود را به صورت سیاه و سفید و در سایز های مختلف چاپ کرده، قاب کنید و به دیوار بزنید.

  1. دیوار

یکی از تاثیر گذار ترین کارها در تغییر دکوراسیون اتاق خواب تغییر رنگ دیوار ها است. برای دیوار اتاق خواب یک رنگ روشن و زیبا انتخاب کنید و دیواری که پشت سر تخت قرار دارد را رنگ کنید. هم چنین می توانید از کاغد دیواری نیز استفاده کنید.

  1. دستگیره های زیبا برای تغییرات اتاق خواب

با تعویض دستگیره های کمد ها و کشوهای موجود در اتاق خواب، فضای اتاق بسیار تغییر کرده و کمد ها نیز تازه و جدید به نظر خواهند رسید. این اقدام ساده و به صرفه ظاهر قدیمی ترین اشیاء را نیز تغییر خواهد داد.

  1. طبقات

نصب طبقات چوبی بر روی دیوار اتاق خواب یک ایده مناسب برای تغییر دکوراسیون است. می توانید طبقات آماده موجود در بازار را تهیه کرده و به راحتی بر روی دیوار نصب کنید. می توانید این طبقات را در هر دو طرف تخت و یا بر روی یک دیوار نصب کنید. با قرار دادن قاب عکس، کتاب ها و شمع ها بر روی این طبقات فضای دکوراتیو اتاق خواب خود را تغییر بدهید.