تزیین دیوار پذیرایی و نشیمن با ایده های گوناگون

تزیین دیوار پذیرایی و نشیمن با ایده های گوناگون

تزیین دیوار پذیرایی و نشیمن : اگر می خواهید به فضای پذیرایی و نشیمن منزل خود جلوه دهید و دکوراسیون زیباتری داشته باشید، نباید از دیوار ها غافل شوید. سطح دیوارها می تواند تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون منزل بگذارد. اگر دیوارها را خالی و بی شکل و روح رها کنید، مطمئنا چیزی کم خواهد بود. شما با تزیین سطح دیوارها و زیباتر کردن آن ها به فضای منزل تان هویت می دهید، پس باید روش های دکور کردن دیوارها را بدانید.

در این مطلب، چند ایده برای تزیین سطح دیوارهای پذیرایی و نشیمن منزل شما پیشنهاد خواهیم کرد. همراه ما باشید.

پارچه تاپستری

یکی از ایده های جالب که از گذشته تا کنون برای تزیین دیوار قسمت های مختلف منزل کاربرد داشته، استفاده از پارچه های تاپستری است. نصب این پارچه ها روی سطح دیوار می تواند در نقش یک تابلوی زیبا و پر نقش و نگار عمل کند و به فضا روح و شکل دهد. پارچه های تاپستری با تنوع طرح و رنگی که دارند، می توانند با دکوراسیون منازل مختلف ست شوند. این پارچه ها را می توانید به دیواری که پشت مبل های پذیرایی یا نشیمن بزنید و آن را تزیین کنید.

پانل گچی

شاید این روزها دیگر گچ بری به شکل سابق خود کاربرد نداشته باشد، اما در شکل ها و مدل های جدیدتر به عرصه دکوراسیون بازگشته است. گچ بری های مدرن، شکل و شمایل متفاوتی دارند و به جای اجرای تزیینات سبک کلاسیک، فرم های ساده تری در آن ها به کار می رود. این گچ بری ها می توانند به شکل پانل روی سطح دیوار قرار بگیرند و زیبایی منحصر به فردی به فضای منزل بدهند. شما می توانید فرم و تحوه قرارگیری پانل ها نسبت به یکدیگر را خودتان تعریف کنید.

تابلوی نقاشی

تابلوها از جمله مواردی هستند که احتمالا همه شما برای تزیین دیوار به آن ها فکر کرده اید. یک تابلوی بزرگ و زیبا می تواند جلوه ی خاصی به دیوار مورد نظرتان بدهد. در بسیاری از موارد، تابلوهای بزرگ تر برای تزیین سطح خالی یک دیوار استفاده می شوند که تاثیر بصری قوی تری ایجاد می کنند. با این حال می توان از چند تابلوی کوچک تر در کنار هم استفاده کرد یا یک تابلوی چند تکه روی دیوار نصب کرد.

طاقچه دکوری

طاقچه دکوری یکی از ایده های تزیینی فوق العاد برای دیوار پذیرایی و نشیمن است. سطح هر دیواری که به نظر شما خالی و بی روح به نظر می رسد، می تواند فضای مناسبی برای نصب یک یا چند طاقچه باشد. این طاقچه ها می توانند در ترکیب با شومینه یا دیگر قسمت ها ایجاد شوند یا به صورت مجزا طراحی شوند. بعد از نصب یا اجرای طاقچه ها می توانید سطح آن ها را با لوازم دکوری و مجسمه های مورد علاقه تان پر کنید.

کتابخانه در تزیین دیوار پذیرایی

کتاب خانه ها هم می توانند گزینه های خوبی برای پر کردن فضای خالی سطح یک دیوار باشند. شما می توانید یک قفسه بزرگ تهیه کرده و در ضلعی از فضا که خالی به نظر می رسد، قرار دهید. این باعث می شود از فضای موجود استفاده کرده و سطح دیوار را نیز از شکل سابق خود درآورید. شما می توانید قفسه های کتاب خانه را به غیر از کتاب با تابلو و مجسمه نیز پر کنید.

کلکسیون ظروف

اگر کلکسیونر هستید و به جمع کردن لوازم خاصی علاقه دارید، می توانید سطح دیوار مورد نظرتان را به همین کار اختصاص دهید. یک کلکسیون زیبا و منحصر به فرد از لوازمی که دوست دارید تشکیل دهید و سطح دیوار را به کمک آن ها تزیین کنید. شما می توانید از شلف ها یا طاقچه ها برای قرار دادن ظروف یا لوازم خود استفاده کنید. این ایده می تواند جلوه بی نظیری به فضای پذیرایی تان بدهد.

نصب آینه در تزیین دیوار پذیرایی

بدون شک، یکی از ایده های جذاب و همیشه پرکاربرد در دکوراسیون منازل، استفاده از آینه بوده است. نصب آینه به غیر از این که فضا را دلباز می کند، می تواند به عنوان یک حرکت موثر در زیبا به نظر رسیدن فضا نیز نقش ایفا کند. شما می توانید یک یا چند آینه را در ترکیب با تابلوها و لوازم دکوری برای تزیین دیوار پذیرایی یا نشیمن به کار ببرید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو