چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ آشپزخانه بخشی از خانه است که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما غذا را در آن چندبار در روز حاضر می‌کنیم. جدای از تمیز بودن، مهم است که آشپزخانه به خوبی سازمان یافته و طراحی شده باشد. اگر این دو مورد لحاظ شود، آشپزخانه به مکان بهتری برای کار کردن و حتی برای همبستگی بیشتر خانواده با یکدیگر هنگام آماده کردن غذا تبدیل می‌شود.

هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه، ما نباید پیشخوان آن را با وسایل مختلف شلوغ و درهم ریخته کنیم. بلکه به جای آن وسایل دکوری‌مان را باید روی دیوارها یا بالای کابینت‌ها قرار دهیم.

یکی از پرچالش ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون فضای بالای کابینت هاست. خانه هایی وجود دارند که فضای بالای کابینت های شان خالی است و این جا می‌تواند مکان خوبی برای ذخیره سازی بیشتر یا برای به نمایش گذاشتن برخی اشیاء باشد. اما نحوه تزئین و دکوراسیون این بخش از آشپزخانه می‌تواند زیبایی آشپزخانه تان را هم می‌تواند از بین ببرد و هم احیا کند. بنابراین ما چند توصیه برای نحوه تزئین بالای کابینت‌های تان ارائه می‌کنیم.

1-دانستن ابعاد فضای بالای کابینت‌ها

تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید
تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

قبل از این که شروع به تزئین کنید یا حتی قبل از آوردن وسایل برای قرار دادن در آن جا، باید ابعاد فضای بالای کابینت تان را اندازه بگیرید. با این روش، متوجه می‌شوید که وسیله ای برای قرار دادن در آن جا خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نیست. فراموش نکنید که اشیاء خیلی کوچک را انتخاب نکنید چرا که در این فضا جلوه کوچکی پیدا خواهند کرد و جزئیات و زیبایی‌های آن به چشم نخواهد آمد.

2-از شلوغ  و پر کردن آن خودداری کنید

02

این ایده خوبی نیست که فضای بالای کابینت‌ها را با وسایل متعدد شلوغ کنید. اگر این کار را انجام دادید، آن گاه آشپزخانه شما نمایی همچون نمایشگاه تابلوهای هنری به خود می‌گیرد و نیز با این روش گرد و خاک بیشتری جذب می‌شود که خوب نیست چرا که فضای آشپزخانه باید تمیز نگه داشته شود.

3-بین وسایل دکوری فضاهای خالی بگذارید

03

بنابراین برای جلوگیری از این حس بی نظمی و شلوغی، شما باید بین اشیاء فاصله کافی در نظر بگیرید. به علاوه اگر آن‌ها را به روشی خلاقانه از یکدیگر پراکنده کنید نمای بهتری خواهند داشت. برخی از اشیاء بالای کابینت را با یکدیگر و با فضاهای مختلف بین آن‌ها هماهنگ کنید تا دکور زیبایی حاصل شود.

4-نمایش یک کلکسیون

04 تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید
تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

این ایده جالبی خواهد بود که چیزهایی را که دوست دارید بالای کابینت خود مشاهده کنید. اگر شما کلکسیونی از شیشه های تزئینی، مجسمه‌ها، بشقاب‌ها و دیگر چیزهای دکوری دارید، می‌توانید از آن‌ها در دکوارسیون خود استفاده کنید. با این روش شما همیشه و هر روز اشیاء مورد علاقه تان را می‌بینید. پیروی از علایق و سرگرمی هایتان فضای آشپزخانه را برای شما دوست داشتنی تر می‌کند.

5-پیوستگی داشتن با تم طراحی داخلی منزل تان

05

مثل همیشه، فضا نیاز به انسجام و پیوستگی دارد. به همین دلیل شما باید تزئیناتی را لحاظ کنید که با تم فضای تان هماهنگ باشد. برای مثال اگر فضای تان دیزاین مدرنی دارد پس باید به دنبال به نمایش گذاشتن چیزهایی با اشکال و فرم های مدرن باشید و اگر خانه ای با تم ساحلی دارید باید به دنبال اشیائی باشید که آن خصیصه را مجسم می‌کنند. با این روش، در خانه شما هر چیز با دیگر چیزها انسجام و پیوستگی خواهد داشت و جلوه ای یکپارچه به دست می‌آید.

6-رنگ ها را به دقت و زیرکانه انتخاب کنید

06

اگر کلکسیونی ندارید یا این که واقعا یک تم و زمینه برای طراحی داخلی منزل خود ندارید، آن گاه می‌توانید روی رنگ ها مانور دهید.

شما می‌توانید رنگ های مختلفی را به کار ببرید البته اگر تمایل دارید و یا می‌توانید یک رنگ اصلی انتخاب کنید و تن های رنگی متفاوتش را به آن اضافه کنید. به علاوه می‌توانید در صورت تمایل رنگ تم تاکیدی خانه خود را از طریق فضای بالای کابینت ها گسترش دهید. اضافه کردن رنگ‌ها فضای شما را جالب تر خواهند کرد.

7-ایجاد یک نقطه کانونی

07 تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید
تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

شیئی بزرگ برای به نمایش گذاشتن انتخاب کرده و آن را به نقطه کانونی فضای خود تبدیل کنید. با قرار دادن آن شیء بزرگ در جایی اندکی خارج از مرکز شروع کرده و سپس در اطراف آن دیگر دکوری‌ها را اضافه کنید. با این روش، شما خط مشیی برای نحوه نمایش در بالای کابینت خود دارید. این نقطه کانونی نگاه ها را به سوی خود جلب می‌کند. این شیء چون در ارتفاع بالا قرار دارد باید ظاهری بزرگ و متمایز داشته باشد.

8-وسایل دکوری مختلف را امتحان کرده و با یکدیگر هماهنگ کنید

08

وسایل دکوری خود را بردارید و روی کابینت بچینید. می‌بینید که اگر آن ها را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کنید به نتیجه زیبایی دست خواهید یافت. اشیائی با سایزها و اشکال مختلف قرار دهید. به علاوه آن ها را در رنگ های مختلف انتخاب کنید و در نحوه چیدمان آن‌ها خلاقیت به خرج دهید. در نهایت مطمئنا نمای آشپزخانه تان بسیار جذاب خواهد شد.

9-آن را خالی بگذارید

9

اگر در انجام همه راهکارها شکست خورید، آنگاه آن را به همان صورت خالی بگذارید. بسیاری از خانه‌ها هستند که هیچ چیزی برای به نمایش گذاشتن در بالای کابینت خود قرار نداده اند و همچنان ظاهر خوبی دارند. بنابراین اگر به دکوراسیون مطلوبی دست نیافتید آن را به همان صورت رها کنید.

10-اشیاء دکوری را مرتب تمیز کنید

تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید
تزئین و دکور بالای کابینت آشپزخانه ؛ چطور فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تزئین کنید

اجازه ندهید که گرد و غبار در فضای بالای کابینت تان انباشته شوند و آن جا را مرتب تمیز کنید. با این روش نمای زیبای دکوری های تان حفظ خواهد شد و آشپزخانه تان نیز تمیز می‌ماند. شما که نمی‌خواهید به جای دکوری های زیبا با تارهای عنکبوت مواجه شوید!.

تزئین و دکوراسیون فضای بالای کابینت آشپزخانه کار دشواری نیست. فقط باید خلاق باشید و همه چیز را در مکان مناسب خودش قرار دهید.

به علاوه به عنوان راهکاری دیگر، اگر در حال تزئین کردن با اقلام کوچکتر هستید آن‌ها را روی کتاب یا جعبه بگذارید تا از زیر قابل مشاهده باشند. شما به این تکنیک به خصوص زمانی نیاز دارید که کابینت تان دارای ابزار گچی باشد.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover