ترکیب فلزی در دکوراسیون : چطور پالت دکوراسیون ترکیبی از فلز های براق داشته باشیم؟

ترکیب فلزی در دکوراسیون : چطور پالت دکوراسیون ترکیبی از فلز های براق داشته باشیم؟

ترکیب فلزی در دکوراسیون : آیا دوست دارید دکوراسیون تان درخشان باشد؟ راهنمایی زیر را دنبال کنید تا به طرز ماهرانه‌ای تزئینات فلزی ساخته شده از طلا، برنج و نقره  را با یکدیگر ترکیب کنید. تقاضا برای تزئینات طلایی و برنجی، پالت‌های مخلوطی از چند فلز را بسیار درخشنده و پرطرفدار کرده است. ترکیب ماندگار طلا و نقره و حتی اندکی فلز مس می‌تواند اساس یک طراحی کامل یا صرفا یک قطعه از پازل بزرگتر را تشکیل دهد. چه درخشش سبک  Art Deco را دوست داشته باشید یا این که صرفا به دنبال درخشندگی معاصر باشید، راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید تا ظاهری همچون یک مدال طلا را برای هر اتاق خانه خود داشته باشید.

انتخاب فلز مورد علاقه

هنگام ترکیب کردن فلزات، همانند ترکیب رنگ‌ها در پالت رنگ، بهتر است یکی را به عنوان تن غالب و دیگر را به عنوان تن ثانویه انتخاب کنید تا اتاقی با حس ساختار بصری داشته باشید.

در این مثال، اشیاء مختلف نظیر صندوقچه، پایه‌های صندلی، میله های پرده، لامپ تن استیلی دارند درحالی که فقط برخی از اشیاء به رنگ طلایی هستند. هیچ فرمول ریاضی برای این که چه مقدار از هر کدام از فلزها استفاده کنید وجود ندارد اما 70 درصد و 30 درصد نقطه شروع خوبی است برای این که مطمئن شوید یکی از آن‌ها تن غالب است و دیگری به اندازه کافی استفاده شده تا در فضا گم و ناپیدا به نظر نرسد.

در این اتاق رویکردی مشابه نمونه اول پیاده شده است؛ بسیاری از اشیاء دارای تن طلایی هستند نظیر پرده‌ها و اشیاء ریز درحالی که صرفا برخی از اشیاء به رنگ نقره ای هستند مثل گلدان های روی شومینه.

توجه کنید که چطور هر تن در سرتاسر اتاق پخش شده است به جای این که صرفا در یک مکان متراکم باشد. در اتاقی بزرگ با اشیاء زیاد، استفاده از اکسسوری ها برای وارد کردن این فلزات در چندین نقطه باعث می‌شود که آن ها تماما پیوسته به نظر برسند و چشم ها را به نگاه کردن اطراف وادارند.

استفاده از پارچه ها

هنگام کار کردن با تن های فلزی، فراموش نکنید که پارچه هایی با ظاهر و رنگ های متالیک می توانند تنوع زیادی اضافه کنند و به پراکنده کردن پالت شما در سرتاسر فضا کمک کنند.

در این اتاق، کوسن های تزئینی زرد طلایی با خود گرما را به این چیدمان مبل می‌آورند بدون این که باعث زیادی پرزرق و برق شدن همه چیز شوند. به همین ترتیب، پوسته سنگی زیبای لاک پشتی با همین تن انتخاب شده است بدون این که به طور کامل تکرار آن باشد.

استفاده از تنها یک شی بزرگ نظیر میز عسلی برای تاکید تن غالب و سپس استفاده اشیاء تزئینی ریز در جاهای دیگر روش مطمئنی است به ویژه که همیشه می‌توانید روکش‌های کوسن ها را بعدا یا برای فصول مختلف عوض کنید.

قانون طلایی

 

درحالی که هر فلزی را می‌توان به عنوان تن غالب انتخاب کرد، من اغلب توصیه می‌کنم بیشتر از فلز طلایی و کمتر از نقره‌ای استفاده کنید.

تن های نقره‌ای معمولا روشن تر و درخشان تر از تن‌های طلایی هستند، بنابراین این فرمول باعث می‌شود تا چند درخشش از نقره داشته باشید بدون این که درخشش های طلایی را خنثی کنند.

در این فضا، پایه های صندلی که به احتمال زیاد از استیل یا آلمینیوم ساخته شده است و آینه نقره کاری شده نمای خود را دارند و در عین حال باعث شده اند کلکسیونی از آینه های خورشیدی جلوه خیره کننده تری داشته باشند.

انتخاب کردن و ترکیب کردن

هماهنگ کردن بیش از دو تن فلزی در یک اتاق امکان پذیر است اما باید ابتدا اندازه و ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. در اتاقی دلباز و بزرگ، استفاده از نقاط کوچک نقره‌ای، طلایی و مسی به آن روح و کاراکتر می‌بخشد بدون این که آن را شلوغ و بی‌نظم کند. این که هر فلز تقریبا به طور مساوی در این اتاق نشان داده شده است باعث می‌شود که آن‌ها با بقیه ظواهر طبیعی و گلچین موجود در اتاق به خوبی ترکیب شوند. هر فلز تقریبا یک سوم از کل این پالت فلزی را تشکیل می‌دهد اما در کل آن ها بخش کوچکی از اتاق را اشغال می‌کنند.

در اتاقی کوچکتر برای مثال 40 متر مربع محتاطانه عمل کنید و صرفا یک یا دو تن فلزی بردارید تا از شبیه شدن ظاهر اتاق به یک مغازه عیقه فروشی شلوغ جلوگیری کنید.

جادوی عدم تطابق

گاهی اوقات بهترین راه برای هماهنگ کردن ظریف ظاهر اشیاء و لوازم این است که هیچ کدام از آن ها واقعا با یکدیگر مطابقت نداشته باشند. در این اتاق خواب رویایی، چهارپایه، پاتختی و اکسسوری ها دارای پرداخت فلزی مختلف در رنگ های متفاوت از نقره‌ای سرد گرفته تا پیوتر و طلایی مات می‌باشند که در آن تن‌های سردتر غالب هستند.

علاوه بر داشتن تن های ناهماهنگ با هم، این اشیاء دارای پرداخت‌های متفاوت نظیر فوق العاده براق، پولیش کشیده و قدیمی دارند بنابراین هر شیء بخشی از این دکوراسیون التقاطی را تشکیل می‌دهد. با این حال، توجه کنید که بقیه اتاق با خاکستری ملایم و رنگ‌های خنثای متمایل به سفید پوشیده شده است بنابراین کنتراست میان تن‌های فلزی بیشتر به چشم می‌آید و فضا همچنان آرامش بخش حفظ می‌شود.

تقسیم و تسخیر در آشپزخانه

در آشپزخانه، ساده ترین راه برای ترکیب فلزات به طور یکپارچه تقسیم بندی آن‌ها به دسته های مختلف است که در آن اشیاء فلزی از نظر کاربردی بودن در مقابل دسته دکوری ها مجزا می‌شوند و یک نوع پرداخت ظاهری به هر یک اختصاص می‌یابد.

در این جا، لوازم کاربردی و ابزاری نظیر دسته‌های کابینت و شیر آب تقریبا ظاهر یکسان نقره‌ای صیقلی دارند و چراغ های آویزی که بیشتر جنبه تزئینی دارند رنگ مسی و جلوه ای خیره کننده دارند.

این تقسیم بندی احساسی بصری آشکاری ایجاد می‌کند که توجهات زیادی را به سمت چراغ ها به عنوان ویژگی برجسته آشپزخانه معطوف می‌کند.

با استیل های سرد ضد زنگی که لوازم برقی و بدنه هود را پوشانده اند و تن طلایی برای چراغ های خیره کننده در این آشپزخانه نیز رویکردی مشابه با نمونه قبلی اجرا شده است.

برای آن هایی که در مورد ارزش فروش مجدد خانه های شان نگران هستند، استفاده کردن از فلزهایی با ظاهر کلاسیک سرد برای اشیاء ثابت و رنگ های گرم مانند مسی، طلایی، برنجی یا نقره ای را برای تزئینات قابل تغییر نظیر چراغ ها باعث می‌شود که در 10 یا 20 سال بعد تغییر دکوراسیون منزل تان مطابق با مد روز و گرایش های طراحی جدید آسان تر باشد.

با این حال چراغ های آویز تنها راه برای اضافه کردن اندکی درخشش طلایی به فضای شما نیستند. در این آشپزخانه سفارشی چیده شده، لوازم برقی در واقع تنها اشیا فلزی با ظاهر نقره‌ای هستند درحالی که بقیه فلزها در رنگ های برنجی و برنزی گرم آورده شده‌اند.

لوازم استیلی را تقریبا در طراحی هر آشپزخانه می‌توان به کار برد. آن ها ظاهری کلاسیک دارند که باعث می شود بتوانید آن ها را با هر چیزی به سادگی هماهنگ کنید بنابراین نیازی نیست در مورد جفت کردن آن ها با دیگر فلزات در هر نسبتی نگران باشید.

تقسیم بندی فلزها در حمام و سرویس

استراتژی تقسیم و تسخیر در حمام و سرویس نیز به کار می‌آید. از فلزی با ظاهر یکسان برای شیرآب و لوازم حمام خود استفاده کنید و در صورت امکان بهتر است که هر دو از یک تولیدکننده باشند و آنگاه بقیه لوازم نظیر دستگیره ها، چراغ ها و آینه ها را به رنگ متالیک دیگر اختصاص دهید.

بهتر است محتاطانه عمل کنید و تزئینات خود را کاملا مطابق هم انتخاب کنید تا به جلوه ای شسته رفته و منظم برسید همانند کاری که طراح در این عکس با ظواهر طلایی کدر مشابه به هم انجام داده است. کنتراست بین تن های نقره ای صیقلی و طلایی های مات زیباست.

در حمام های کوچکتر این که همه چیز را به رنگ خنثی انتخاب کنید از جلوه منکوب کننده و افراطی جلوگیری می‌کند. در این جا کاغذ دیواری نقره ای و مرمری با رگه های خاکستری پالت منسجمی با چراغ‌ها و شیرآب استیلی تشکیل می‌دهند بنابراین این آینه خوش نما به عنصر متضاد و منحصربه فرد فضا تبدیل می‌شود.

وجود یک رنگ اشباع بر روی دیوارها احتمالا جلب توجه کننده است. در عوض اندکی تراوش رنگ سبز حاصل از یک گلدان گیاه صرفا جنبه تزئینی دارد که توجهات زیادی به خود معطوف نمی‌کند.

مطابقت شدید ترکیب فلزی در دکوراسیون

در این فضا که لوازم فلزی قرار نیست مرکز توجه باشند (چرا که کاشی های زیبای این حمام به اندازه کافی جلوه خیره کننده دارند که نیاز به جزء دیگری نباشد) سعی کنید از دو فلزی که شبیه به هم هستند استفاده کنید نظیر این پایه سینک مدرن مفرغی و آینه کلاسیک پیوتری با زنگار سیاه.

این کنتراست بین آن ها را ظریف تر می کند بنابراین نگاه ها می توانند در ابتدا دیگر عناصر را درک کنند و بعد از آن این پالت پیچیده خودنمایی می کند.

 اجرا کردن این ترفند کمی دشوار است بنابراین اگر اعتماد به نفس کافی ندارید صرفا از یک فلز برای جلوه کلاسیک استفاده کنید و خلاقیت خود برای دکورهای جذاب تر را برای اتاق های بزرگتر نگهدارید.

ترکیب فلزی در دکوراسیونترکیب فلزی در دکوراسیون با رنگ ها

برای آن هایی که می خواهند رنگ در پالت خودشان داشته باشند، ببینید که چه مقدار فضای این آشپزخانه با آبی به عنوان رنگ جفت ترکیب فلزات اشغال شده است.

آبی نزدیک ترین رنگ به رنگ های خنثی است و به زیبایی با طلا، نقره یا مس ترکیب می شود. اگر قصد دارید فضای تان را اندکی جذاب تر کنید، آبی سرد بهترین نقطه برای شروع است.

 

 

 

 

 

ترکیب فلزی در دکوراسیون

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz