ترکیب طلایی و نقره ای : در ترکیب رنگ های متالیک طلایی و نقره ای در منزل حرفه ای شوید

ترکیب طلایی و نقره ای : در ترکیب رنگ های متالیک طلایی و نقره ای در منزل حرفه ای شوید

ترکیب طلایی و نقره ای : لوازم طلایی و نقره‌ای بیش از آن که جنبه ابزاری داشته باشند جنبه درخشندگی دارند. جفت کردن فلزات با دیوارها، سقف ها، مبلمان و لوازم باعث می‌شود که خانه شما جلوه ای درخشان پیدا کند. رنگ های متالیک همگی در حال حاضر بسیار پرطرفدار شده اند که این یعنی طلایی و نقره ای به طور یکسان در حال بالا آمدن در چارت‌های دکوراسیون هستند. اگر هر دوی این ها فلزات مورد علاقه شما هستند و در مورد این که مجبور هستید یکی از آن ها را انتخاب کنید نگران هستید، می‌توانید نفس راحتی بکشید چرا که این باور قدییمی که طلا و نقره نمی‌توانند در کنار هم بیایند دیگر وجود ندارد و در حقیقت حتی به ترکیب طلایی و نقره ای توصیه می‌شود.

متالیک ها طبیعتا پویا هستند و به خصوص ترکیب نقره و طلا نه تنها کنتراست جذابی پدید می‌آورند بلکه حسی از بعد و بافت بصری با خود می‌آورند.

با تعادل مناسبی از هر دو، خانه شما جلوه‌ای پرظرافت و التقاطی پیدا می‌کند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا از اقدام برای آن می‌ترسید، چند نکته که در زیر آمده است را بخوانید تا طراحی خانه‌ای مطابق با میل خود را شروع کنید.

بی گدار به آب نزنید، در عوض با شروع کردن از کارهای کوچک تر اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. این کار ممکن است به سادگی آوردن یک صندلی با تزئینات نقره ای در فضایی با لوازم دکوری طلایی باشد.

یا لوازم طلایی را به اتاقی وارد کنید که ابزارآلات و لوازم اصلی آن نقره ای است. با شروع کردن از مقادیر کوچک طلایی و نقره ای کم کم درمی یابید که چطور بدون نگرانی در مورد زیادی دائمی بودن یکی از آن ها باید این دو فلز را در کنار هم بیاورید که جلوه زیبایی داشته باشد.

با تصاویر بازی کنید. فکر نکنید که آن ها حتما باید دقیق باشند؛ انتقال یک صندلی نقره‌ای زیر یک عکس قاب طلایی درک بهتری از این که چطور هر کدام از این دو فلز درون یک فضا عمل می کنند می دهد.

سپس لوازم طلایی و نقره ای بیشتری به تصویر خود اضافه کنید تا ببینید هر کدام از رنگ های مختلف چطور عمل می‌کنند.

سعی کنید اشیا مختلفی را امتحان کنید تا به تعادل مناسبی دست پیدا کنید. درک نحوه به تعادل رسیدن در بخش های کوچک اعتماد به نفس شما را برای پاشیدن رنگ ها(اگر این چیزی باشد که در نهایت قصد انجام آن را داشته باشید) در کل اتاق بیشتر می‌کند.

به جای صرفا استفاده از لوازم دکوری یا قاب های عکس، ببینید که چطور مبلمان طلایی و نقره ای درون یک قاب کار می‌کنند. این کنسول طلایی-نقره ای دو کارکرد دارد؛ جوانب آن نقره‌ای است که کنتراست متعادلی در برابر آباژور ایستاده و قاب عکس ایجاد می‌کند. زمانی که احساس اعتماد به نفس بیشتری کردید، می توانید لوازم طلایی و نقره ای بیشتری را در اتاق خود وارد کنید.

اگر در نزدیک بالای اتاق خود لوازم طلایی دارید همانند یک لوستر طلایی، با اضافه کردن فرشی با نقش و نگار طلایی این رنگ را به پایین اتاق خود نیز اضافه کنید. سپس در فضای بین این دو نظیر سطح میز لوازم دکوری نقره ای قرار دهید تا حسی از تعادل به وجود آید.

عقب بایستید و از دور به تصویری که ایجاد کرده اید نگاه کنید. آیا پرده هایی با رنگ طلایی در اتاق ناهارخوری خود انتخاب کرده اید؟ میز خود را در مقابل پنجره در مرکز قرار دهید و یک لوستر نقره ای از سقف آویزان کنید. زمانی که به این فضا قدم می گذارید می‌بینید که چطور هر کدام از این اجزاء تکمیل کننده همدیگر هستند.

این نمونه دیگری از نگاه کردن به تصویر کلی طراحی است. اگر چندین قطعه طلایی روی دیوارهای خود دارید سعی کنید نمای آن را با میز عسلی نقره ای یا حتی لوازم نقره ای بالای آن به تعادل ترکیب طلایی و نقره ای برسانید.

کنتراست لوازمی که انتخاب می‌کنید را واضح تر نشان دهید. کانتر یک روشویی نقره ای رنگ در حمام را با سینک و شیر آب طلایی تکمیل کنید.

به پوشش و طراحی دیوارها توجه داشته باشید. یک گزینه این است که کاغذ دیواری با ظاهر متالیک انتخاب کنید سپس اتاق را با لوازم دکوری نقره ای و طلایی پر کنید تا با کاغذدیواری به خوبی ست شود.

 یا یکی از این دو رنگ طلایی و نقره ای را در طیف های کمرنگ تر نظیر زرد کره ای یا نقره ای مات به عنوان رنگ اتاق وارد کنید. این ها به خوبی با تزئینات طلایی و نقره ای درون اتاق ترکیب می شوند بدون این که ظاهر خیره کننده ای داشته باشند.

ترکیب طلایی و نقره ایاگر فضای بزرگی دارید، آن را با گنجاندن لوازم طلایی در یک بخش و نقره ای در قسمت دیگر به دو فضای مجزا تفکیک کنید. در این اتاق خواب، قسمت پذیرایی آن دارای رنگ های نقره ای بیشتری است درحالی که تخت خواب طلایی بیشتری در خود گنجانده است که این باعث تمایز بین دو فضا می شود. با این حال، کل اتاق ظاهر انسجام یافته ای دارد چرا که پرده ها و رنگ در هر دو رنگ به کار رفته اند.

می توانید یکی از رنگ ها را به عنوان رنگ غالب و دیگری را به عنوان رنگ تزئینی استفاده کنید. این دو جفت پاوران های نقره ای مدل ژاپنی با پیوندی که با لوازم دکوری طلایی روی میز برقرار می کند به فضا روح می بخشد.

یا اگر می خواهید رنگ طلایی بیشتری داشته باشید سقف را به رنگ طلایی دربیاورید. یک تخت خواب با قاب نقره ای این انتخاب رنگ جسورانه را تکمیل می کند بنابراین از ناجور شدن طرح کلی جلوگیری می کند.

 

 

 

ترکیب طلایی و نقره ای

تحریریه پویانو: سجادی