ترکیب رنگ خاکستری و بژ در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ خاکستری و بژ در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ خاکستری و بژ ؛ در این مقاله می‌بینید که موقع کنارهم آوردن دو رنگ خنثی چگونه می‌توانید ویژگی و خصوصیت رنگارنگ به آن بدهید. این جالب است که چطور استفاده از تن‌های رنگی خنثی نظیر خاکستری و بژ می‌توانند یک جلوه غیرطبیعی ایجاد کنند.

شاید این طور فکر کنید که هرگز نمی‌توان رنگ های خنثی را در کنارهم استفاده کرد یا استفاده از یک رنگ سرد خاکی در کنار یک رنگ گرم عجیب به نظر می‌رسد.

با هر تردیدی که داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که رنگ های خاکستری در کنار رنگ های بژ، برنژی یا قهوه ای می‌توانند بدون هیچ گونه اختلال در کنار هم بیایند همانطور که در طبیعت نیز در کنار هم هستند. یک راه شیک برای استفاده از این رنگ ها در کنار هم، با ترکیب متریال ها و بافت ها و اضافه کردن جرقه‌ای از یک رنگ شاد میسر می‌گردد. در این جا چندین مثال خوب آورده شده است. در ادامه با پویانو همراه باشید.

بله، همانطور که در تصویر می‌بینید شما می توانید رنگ های بژ و خاکستری را روی دیوارها و صندلی ها ترکیب کنید. ببینید که چطور تابلو نقاشی روی دیوار این دو رنگ خنثی را با یکدیگر پیوند می‌دهد؟ این اتاق نمونه خوبی از هارمونی رنگ ها می باشد.

در این اتاق خاکستری، تن های خاکی گرم تر، از طریق کفپوش چوبی و مبل برنزی اضافه شده اند. در چنین پالت رنگی خنثایی، پاشیدن رنگ های تاکیدی پرچنب و جوش جلوه گرم و دعوت کننده ای پدید آورده اند. در این جا، یک قطعه هنری سورمه ای رنگ  و لوازم دکوری فیروزه ای بسیار پرطراوت و پویا به نظر می‌رسند.

چوب بلوط رنگ روشن در این ست ناهارخوری مکمل خوبی برای دیوارهای خاکستری کمرنگ می باشد. البته، کانون توجه این اتاق بوفه قرمز رنگی است که همچون ستاره ای در این اتاق می‌درخشد. چه رنگ پاشی زیبایی.

خاکستری، برنز طلایی و سفید فضای آرامش بخش و لطیفی در این اتاق فراهم می کنند. من عاشق رنگ کهربایی این آباژورهای پرزرق و برق هستم. این ها از آن جایی که با دیوارهای خاکستری احاطه شده اند نمای کاملا پرزرق و برقی پیدا کرده اند.

ترکیب رنگ خاکستری و بژ
ترکیب رنگ خاکستری و بژ

دیوارهای خاکستری دودی در این فضا به پس زمینه ای برای ترکیب التقاطی صندلی های ناهارخوری درآمده اند. به کل بافت های زیبای موجود در این عکس نگاه کنید؛ چوبی، چرمی و مخمل که همگی به رنگ های قهوه ای و برنزی آمده اند. ناهماهنگی هم گاهی می‌تواند جالب و سرگرم کننده باشد!

پهن کردن یک فرش همیشه راه خوبی برای آوردن رنگ و بافت متمایز به یک فضای خنثی است. در این جا تن های خاکستری، خاکی و چوبی عسلی توسط یک فرش زیبای بنفش به زیبایی استقرار یافته اند.

ترکیب رنگ خاکستری و بژ
ترکیب رنگ خاکستری و بژ

دیوارهای ذغالی-خاکستری تیره که در کنار کفپوش و کابینت های چوبی کمرنگ آورده شده اند جلوه دراماتیکی در این حمام ساخته اند. مقداری از رنگ سبز روشن باعث می شود تا این فضا هرگز جلوه یکنواخت و خسته کننده ای نداشته باشد.

ورق خاکستری اطراف شومینه در این جا کانون توجه اتاق است اما حضور پررنگ آن با یک جفت شلف چوبی خنثی روی هر دو سمت ملایم شده است. ترکیب متریال های خنثی جلوه ای ارگانیک می سازد درحالی که صندلی های متمایز نارنجی جرقه هایی از رنگ هستند و به فضا روشنی می بخشند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz