ترند های رنگ در طراحی داخلی و برترینهای سال ۲۰۱۷

ترند های رنگ در طراحی داخلی و برترینهای سال ۲۰۱۷

برترین ترند های رنگ ؛ شاید بیش از نیمسال از ۲۰۱۷ گذشته باشد و در این مدت شاهد ترندهای مختلف در زمینه دیزاین و طراحی داخلی بودیم. اما یکی از موضوعاتی که بیش از همه چشمگیر است “رنگ” میباشد. از رنگ‌های گرم جدید تا طیف‌های غیر منتظره ، این گزارش ترندهای اواسط سال ۲۰۱۷ است در رنگی ترین ایده‌ها در سال.

رنگ های خنثی گرم شده‌اند!

رنگ‌های خنثی در سبک اسکاندیناوی و مینیمالیسم که در سال‌های اخیر گسترش یافته‌اند به سوی رنگ‌های گرم‌تر رفته‌اند. در سال ۲۰۱۷ رنگ‌ها گرم‌تر شده‌اند و میتوانیم بگوییم که مدیون دکورهای الهام گرفته از سبک‌های میدسنتری و بوهمین برای رنج بژ، قهوه‌ای و کرم هستیم که میتوانیم در هر نقطه‌ای به کار ببریم.

فیزیولوژی رنگ نکته کلیدی است

جان بخشیدن به یک اتاق سرد و بی روح تنها انتخاب یک رنگ شاد نیست. باید بدانیم که هر کدام از رنگ‌ها به لحاظ فیزیولوژیک چه حسی را ایجاد میکنند. تاکید روی فیزیولوژی رنگ‌ها است و اینکه چگونه رنگ‌هایی مشخص را برای القا کردن حسی خاص از آرامش و سکوت گرفته تا نشاط و پویایی انتخاب کنیم. به هر حال چه بخواهید رنگ‌های موجود در منزلتان چه خاصیت‌هایی دارند و چه بخواهید رنگ جدیدی را برای وارد کردن به منزل انتخاب کنید ، ۲۰۱۷ سالی است که فیزیولوژی رنگ‌ها در آن حائز اهمیت اند.

سبز

همانطور که میدانید سبز رنگ سال ۲۰۱۷ است و سبز نعنایی از طیف‌های محبوب آن در این سال است. بنابراین سبز رنگ با طراوتی است که در سال ۲۰۱۷ میتوانید از آن استفاده کنید. از مبلمان سبز تا ایجاد الگوها و بازی با طیف‌های مختلف این رنگ.

ترکیب و مخلوط رنگ‌ها

به نظر میرسد که ۲۰۱۷ سال بولدتر و روشن‌تر شدن رنگ‌ها است و ما ترکیب رنگ‌های مختلف و بافت‌ها و الگوها را پذیرفته‌ایم. به عبارت دیگر آن را تقویت کرده‌ایم.

ترکیب رنگ آبی و طلایی

یکی از جالب توجه ترین و غیر قابل پیش بینی ترین ترکیب‌های رنگی ، ترکیب رنگ آبی لاجوردی و طلایی است که در یکی از محبوب‌ترین ترند های رنگ سایت پینترست قرار گرفت. در حالی که توجه پایه روی آبی باشد از اینکه فضای خود را پر از اسباب و وسایل طلایی کنید نترسید. طلایی رنگ جلفی نیست! بر عکس بسیار هم رنگ لوکس و تاثیرگذاری است در صورتی که به درستی به کار برده شود.

صورتی کالباسی

بر خلاف سال ۲۰۱۶ که صورتی پررنگ استفاده میشد امسال به سوی کمرنگ‌تر کردن و خنثی کردن رنگ صورتی قدم برداشته‌اند و از شدت آن کاسته‌اند. صورتی کالباس با رنگ‌های خاکستری ، قهوه‌ای و کرم بسیار زیبا میشود.

شتری

یکی از جذاب‌ترین‌هایی که در این لیست وجود دارد رنگ شتری است. رنگ شتری به خوبی با ترکیب رنگ‌های دیگر سازگار میشود. همچنین دست یافتن به پالت تک رنگ را بدون اینکه بیش از حد توجه را جلب کند. اگر آن را در میان بافت‌ها جستجو میکنید ، چرم و انواع مختلفی از چوب شتری مناسب است.

فرقی نمیکند سبک منزل چه باشد ، مدرن یا راستیک؛ شتری میتواند اثری از زیبایی و تمیزی برای منزلتان به ارمغان بیاورد.

ترند های رنگ

انتخاب رنگ بر اساس محلی که زندگی میکنید

اگر میخواهید ترند های رنگ را بر حسب موقعیت جغرافیایی خودتان بدانید ، دقت کنید که محبوب‌ترین رنگ در اطرافیان شما چیست. ممکن است از اینکه بدانید همسایه‌هایتان چه رنگی را به کار برده‌اند هیجان زده شوید و حتی ممکن است یک مورد به علاقه‌هایتان اضافه شود.

 

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: elledecor