ترفندهای منظم تر شدن دکوراسیون خانه از آن چه که هست

ترفندهایی که دکوراسیون خانه شما را تمیز و منظم تر از آن چه که هست نشان می‌دهد

ترفندهای منظم تر شدن دکوراسیون خانه از آن چه که هست

ترفندهای منظم تر شدن دکوراسیون خانه : در بعضی از خانه ها بدون این که شما کاری بکنید که منجر به بی‌نظم شدن شان شود خودشان ظاهری نامنظم و آشفته دارند. در این مقاله یاد می‌گیرید که انتخاب چه لوازمی باعث ایجاد حس تمیزی و آرامش یا برعکس بی‌نظمی و آشفتگی می‌شوند. برخی از افراد تصویرهای شلوغ و مهیج را دوست دارند درحالی که دیگران آن را هرج و مرج می‌دانند و با دیدن آن ها احساس ناراحتی می‌کنند.

با ترفندهای دکوراسیون ، نکات و ملاحظات زیر فضای راحت و منظمی را برای خود ایجاد کنید.

رنگ‌های کمتر در دکوراسیون داخلی منزل

دانستن این که چطور رنگ های مختلف صرفا با یک تکرار کافی، ترکیب می شوند برای ایجاد اتاقی است که جلوه یکنواخت و انسجام یافته و در عین حال جذاب ودلنشین دارد نکته کلیدی محسوب می شود.

ترفندهایی که دکوراسیون خانه شما را تمیز و منظم تر از آن چه که هست نشان می‌دهد

همه چیز را باید در حد تعادل نگه دارید از یک طرف عناصر دکوراسیون تان نباید در رنگ هایی باشند که همگی اثر متقابل داشته باشند و از طرف دیگر هم نباید دکوراسیون کاتالوگی کاملا هماهنگ و یکدست که همه رنگ های آن با هم ست باشد داشته باشید.

به جای استفاده از چندین رنگ، یک رنگ واحد را انتخاب کرده

اگر می ترسید که با انتخاب رنگ های زیاد ممکن است فضای تان را شلوغ کنید پس به جای استفاده از چندین رنگ، یک رنگ واحد را انتخاب کرده و آن را در طیف های رنگی متفاوتش به کار ببرید. با این کار به فضای اتاق تان عمق و جذابیت اضافه می‌شود بدون این که فضا بیش از حد شلوغ و آشفته نشان داده شود.

انتخاب مبلمان در اندازه‌های یکسان

صندلی هایی که هم شکل هستند یک خط ممتد ایجاد می کنند درحالی که صندلی هایی در ارتفاع های مختلف ذهن شما را کمی شلوغ می کنند چرا که آن را برای پردازش اطلاعات به تلاش وا می دارد.

انتخاب مبلمان در اندازه‌های یکسان

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی منزل تان جلوه ای تمیز و منظم داشته باشد پس مبلمان و اثاثیه تان را در اندازه های یکسان انتخاب کنید.

سبک طراحی واحد

خانه‌هایی که چندین سبک طراحی را درون خود جای داده اند جلوه ای پویا و جالب دارند. اما ترکیب بیش از اندازه آن ها باعث می‌شود نگاه شما مرتب به این طرف و آن طرف برود و احساس گیجی و ناراحتی کنید.

سبک طراحی واحد

هر قطعه از یک سبک خاص را با حداقل یک مکمل که یک رنگ، جلوه یا دوره زمانی مشترک را به نمایش می‌گذارد جفت کنید. با اتصال عناصر طراحی در فضای تان با استفاده از ویژگی های مشترک، اجازه می دهید که نگاه ها به راحتی و بدون گیج شدن در حول فضای اتاق تان بچرخند.

آثار هنری بزرگ در دکوراسیون داخلی

آویزان کردن چندین قاب عکس متفاوت روی یک بخش از دیوار روش خوبی برای پر کردن یک فضای بزرگ است، اما عیب این روش این است که باعث بی‌نظمی یا آشفتگی بصری می‌شود که به خاطر آویزان کردن چندین قطعه در فاصله های نزدیک به هم به وجود می آید.

آثار هنری بزرگ در دکوراسیون داخلی

بدون شک چینش قاب عکس ها به صورت گالری دیواری ایده ای هنری و متعادل است و ما آن ها را دوست داریم اما از نظر برخی افراد ممکن است آن ها زیادی شلوغ و آشفته به نظر برسند. شما با انتخاب یک اثر هنری بزرگ می‌توانید هم از زیبایی آن بهره مند شوید و در عین حال همه چیز را ساده تر نگه دارید تا هیچ شخصی از دیدن آن حس آشفتگی و سرگیجه نگیرد.

انتخاب یک اثر هنری بزرگ

تقارن

تقارن یک روش طبیعی برای ایجاد حس نظم و تمیزی در یک فضاست. این روش هم تعادل بصری را حفظ می کند و هم ریتمی ایجاد می کند که نگاه ها می توانند به راحتی حول فضا بچرخند.

تقارن یک روش طبیعی برای ایجاد حس نظم و تمیزی در یک فضا

از سوی دیگر، دکوراسیونی که نتواند به درستی خود را منعکس کند نمی‌تواند آن حس نظم و آرامشی که گفتیم را ایجاد کند. در واقع منظورمان این است که اگرچه تقارن جذاب است اما تقارن صد درصدی اغلب حسی به وجود می آورد که افراد فکر می‌کنند همه چیز باید دست نخورده بماند واز این رو احساس راحتی ندارند و با فضا به خوبی انس نمی‌گیرند. برای مثال زمانی که همه چیز تقارن صددرصد داشته باشد کوچک ترین تغییر ممکن است به چشم بیاید و افراد همیشه سعی می‌کنند مواظب باشند تا تغییری ایجاد نشود که این تجربه راحتی در زندگی واقعی مخصوصا برای افراد دارای بچه هستند ایجاد نمی‌کند.

دکوراسیونی که نتواند به درستی خود را منعکس کند نمی‌تواند آن حس نظم و آرامشی که گفتیم را ایجاد کند

 

 

 

 

 

ترفندهای منظم تر شدن دکوراسیون خانه

تحریریه پویانو

منبع: apartmenttherapy