تجلی معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی توسط استودیو Ossidiana

تجلی معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی توسط استودیو Ossidiana

معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی ؛ استودیو “Ossidiana” که توسط الساندرا کوینی و توماس دیریکس تاسیس شده است، بر اساس پروژه‌های تحقیقاتی تجربی خود بر روی نوعی از متریال یا مصالح معماری به پژوهش و بررسی پرداخته است. کار اخیر خود که تحت عنوان  “Petrified Carpets” یا ” فرش‌های حجاری شده” می باشد در حقیقت در جستجوی ” باغ ایده‌آل” یا  “IDEAl CARPEt ” که در فرش‌های ایرانی به چشم می‌خورد می‌باشد. این اثر در فستیوال طراحی هلند 2016 در کنار نمایشگاه‌های دیگر در معرض نمایش قرار گرفت.

Ossidiana
متریال بتنی

فرش در اینجا به عنوان یک نماد پلنیمتریک ( نوعی نقشه جغرافیایی افقی:planimetric)  از یک باغ تفسیر شده است.

متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی
متریال بتنی

این نمایشگاه در اصل مجموعه‌ای از اشیاء بتنی معماری را دارا می‌باشد که اجزا و ویژگی‌های شبیه به باغ ایرانی را به نمایش گذاشته است که به عنوان مثال می توان از حوض آب یا چشمه های مرکزی ، کوشک ، دروازه های ورود به باغ و .. نام برد.

متریال بتنی
متریال بتنی
11
معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی

12
استودیو اوسیدیانا استراتژی های مختلفی را در ریخته گری و ایجاد طرح و بافت روی بتن به کار برده است تا بتن به شکل خاصی از باغ های مهشور ایرانی درآید.

ترکیب کردن پیگمنت ها ، سنگ ها و شن و ماسه ها و همچنین سیمان در نسبت‌های مختلف با یکدیگر خطوط ، تنالیته رنگی و سایه‌هایی از باغ را نشان می دهد.

هر یک از این نمونه‌ها به نحوی خیره‌ کننده خود را بیان می‌دارند که چشم‌ها را به خود جذب می کند. تولید و ساخت این بتن پیش ساخته از نوع high-end( بتن دیرگیر) با همکاری شرکت Hurks انجام گرفته است. هر نمونه از این بتن ساخته شده است تا ” کاراکتر شفاف و سرزنده متریال خود” را به نمایش بگذارد.

16

در کنار تیم طراحی Team Thursday ، استودیو اوسیادانا در حال کار بر روی نشریه‌ای درباره “فرش‌های حجاری شده” با عکس‌هایی که توسط کیونگتایی کیم گرفته شده است می‌باشد.

21 معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی
معماری باغ ایرانی در متریال‌های بتنی

انجام این نمونه‌ها که فعلا بدون سفارش های معینی در نمایشگاه توسط آگاتا ژوارسکا صورت گرفته است تحت حمایت صندوق برنامه‌های توسعه استعدادهای درخشان از صنایع خلاقانه NL  برگزار شده است.

منبع: archdaily

تحریریه پویانو پردیس ترکمان زاده