تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا با 10 تا از بهترین برنامه‌های آنلاین و رایگان اتاق مجازی

تجسم طراحی داخلی قبل از اجرا

تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا با 10 تا از بهترین برنامه‌های آنلاین و رایگان اتاق مجازی

تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا : اگر قبل از عملی کردن ایده‌های طراحی داخلی منزل خود می‌توانستید بیینید که آن ها در واقعیت چه نمایی خواهند داشت عالی نبود؟  خوشبختانه شما اکنون می‌توانید این کار را انجام دهید و آن هم بدون هیچ هزینه ای! امیدواریم از برنامه‌هایی که امروز برای تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا معرفی می‌کنیم خوش تان بیاید. هیچ نیازی نیست که نرم افزار کامپیوتر، کتاب یا فیلم های آموزشی خریداری کنید؛ فقط باید اطلاعات مربوط به این لیست بهترین برنامه‌های مجازی آنلاین و رایگان برای طرح بندی و طراحی دکوراسیون منزل را مطالعه کنید.

ما دریافته‌ایم که کار کردن با برنامه های زیر در مورد تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا آسان است و نیاز به دانش قبلی در مورد استفاده از نرم افزارهای طراحی فضا ندارد.

آن ها این قابلیت را دارند تا بیشتر از یک کار را برای شما انجام دهند، برای مثال می‌توانید گزینه های طراحی خود را از میان گالری دکوراسیون و تزئینات از پیش بارگذاری شده انتخاب کنید و اتاق ها و فضاهای مختلف را ترسیم کنید. اما مهم تر از هر چیز دیگر رایگان بودن این برنامه هاست. می‌توانید رنگ های مختلف را در اتاق ها امتحان کنید و دیوارها را در نقشه طراحی داخلی منزل تان جابه‌جا کنید بدون این که نیاز به خرید چیزی داشته باشید.

تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا

1- برنامه Planner 5D

برنامه Planner 5D جامع ترین ابزار رایگان طراحی فضا داخلی در بازار می‌باشد. با این برنامه می‌توانید اتاق های خود را با ریزترین جزئیات معماری از جمله پنجره ها، پله ها و پارتیشن ها طراحی کنید. فقط به طراحی داخلی بسنده نکنید. این برنامه حتی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید طراحی محوطه و استخرتان را نیز انجام دهید و همگی این‌ها با تصاویر گرافیکی سه بعدی جذاب ایجاد می‌شود.

برنامه Planner 5D جامع ترین ابزار رایگان طراحی فضا داخلی

2- برنامه طراحی فضا Roomstyler 3D Home Planner

اگر می‌خواهید پلان طبقه خود را آپلود کنید یا روی پلان طبقه های پیش فرض کار کنید این برنامه مناسب شماست. برنامه طراحی فضا Roomstyler 3D که قبلا اسم آن My Deco 3D Planner بود به شما اجازه می‌دهد دیوارها، درب ها و پنجره ها را اضافه کنید و از  بین یک گالری تصاویر طراحی داخلی، گزینه های خود را انتخاب کنید.

رابط کاربری این نرم افزار طوری است که استفاده از آن را ساده کرده است و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید پلان و تصویر سه بعدی آن را همزمان مشاهده کنید. شما می‌توانید دوربین را در اطراف پلان حرکت دهید تا آن را از منظرهای مختلف مشاهده کنید و حتی می‌توانید دیوارها و سقف ها را با داشتن یک انتخاب رنگ گسترده نقاشی کنید. لوازم و اثاثیه واقعی برای اضافه شدن به طرح شما استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از کوچکترین لوازم آشپزخانه تا ابزارهای باغبانی موجود در انبار خود را انتخاب کنید. اگر دکوری که در مدل ارائه شده خود ایجاد کردید را دوست داشتید روی دکمه موجود برای خرید “Available for purchase” کلیک کنید تا قیمت های هر کدام از لوازم را ببینید و بدانید که از کجا نمونه‌های واقعی آن ها را برای منزل خود خریداری کنید.

شما می‌توانید از این نرم افزار بدون عضو شدن نیز استفاده کنید اما با عضویت می‌توانید مدل طراحی داخلی خود را در فیس بوک تان آپلود کنید و به دوستان تان نشان بدهید. اپلیکیشن رایگان این برنامه نیز موجود هست که می‌توانید روی گوشی خود دانلود کنید.

برنامه طراحی فضای داخلی Roomstyler 3D Home Planner

روی دکمه موجود برای خرید “Available for purchase” کلیک کنید تا قیمت های هر کدام از لوازم را ببینید

 

3- ابزار طراحی منزل ایکیا Ikea Home Planner Tools

تا به حال اتفاق افتاده که موقع ورق زدن کاتالوگ محصولات ایکیا پیش خودتان فکر کنید که ای کاش می‌توانستید برای مثال ببینید که فلان میز یا قفسه کتاب این برند در منزل شما چه شکلی و نمایی خواهد داشت؟ اکنون می‌توانید آن هم بدون هیچ هزینه‌ای.

این ابزار طراحی منزل که استفاده از آن ساده است به شما اجازه می‌دهد پلان طبقه خود را پیکربندی کنید، از بین گالری مبلمان و دکوراسیون فروشگاه ایکیا انتخاب کنید، هزینه را محاسبه کنید و سپس این لیست را پرینت بگیرید و موقع خرید با خود به فروشگاه ایکیا ببرید.

ابزار طراحی منزل ایکیا Ikea Home Planner Tools

گالری مبلمان و دکوراسیون فروشگاه ایکیا انتخاب کنید، هزینه را محاسبه کنید

 

4- برنامه طراحی آشپزخانه ایکیا Ikea Kitchen Planner

علاوه بر برنامه قبلی، ایکیا ابزاری طراحی کرده که به طور خاص برای آشپزخانه استفاده می‌شود. این برنامه به شما اجازه می دهد پیش نمایش لوازم آشپزخانه، کابینت ها و دیگر لوازم آشپزخانه ایکیا را به راحتی و در کامپیوتر خود قبل از هر گونه هزینه‌ای مشاهده کنید. همچنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد یک لیست خرید از لوازم Ikea را تهیه کنید تا ببینید طراحی جدید آشپزخانه تان چقدر هزینه دربردارد.

با وارد کردن ابعاد فعلی آشپزخانه و فضاهای خالی آن نظیر درب ها و پنجره ها می‌توانید نحوه کار کردن و استفاده از فضای خود را طرح ریزی کنید و سپس ببینید که کدام یک از کابینت‌ها، لوازم و محصولات سازمان دهنده ایکیا نیازهای شما را برآورده می‌کند.

برنامه طراحی آشپزخانه ایکیا Ikea Kitchen Planner

پیش نمایش لوازم آشپزخانه، کابینت ها و دیگر لوازم آشپزخانه ایکیا را به راحتی و در کامپیوتر خود قبل از هر گونه هزینه‌ای مشاهده کنید.

 

5- ابزار طراحی فضا Design a Room

آیا شما هم از این که از چندین مغازه نمونه پارچه یا متریال بگیرید تا تمام ترکیبات موجود را در فضای تان امتحان کنید متنفر هستید؟ مشکل شما دیگر حل شده است. Armstrong دارای یک برنامه مجازی سه بعدی است که به شما اجازه می‌دهد ترکیبات رنگی مختلف برای کف، سقف و دیوارها و حتی سطوح کار آشپزخانه را به راحتی و از پشت کامپیوتر خود مشاهده کنید.

برنامه Design a Room این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید یک اتاق از منزل تان را انتخاب کنید، یک سبک طراحی داخلی(معاصر، سنتی، ترکیبی) را برای آن برگزینید و سپس با رنگ‌ها، بافت ها و لوازم تزئینی روی آن کار کنید تا به دکوراسیون مورد نظر خود برسید.

انتخاب متریال و تزئینات نهایی یک اتاق می‌تواند کار دشواری باشد اما این برنامه به شما اجازه می‌دهد که از بین کل آپشن‌های تزئینی مربوط به Armstrong انتخاب کنید.

شما حتی می‌توانید رنگ های نقاشی شروین ویلیامز، PPG و بنجامین مور را طوری تنظیم کنید تا با کفپوش چوبی هاردوود یا کاشی‌های سرامیک اونیکس(عقیق سیاه) منزل شما ست شود.

این ابزار برای آن‌هایی که می خواهند نتایج را قبل از تغییر دکوراسیون یک اتاق و قبل از پرداخت یک ریال مشاهده کنند عالی است.

بهترین مشخصه این ابزار رایگان این است که می‌توانید قبل از خرید محصولات در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید. برای مثال، موقع طراحی حمام و سرویس ممکن است شما کفپوش هاردوود را برای آن انتخاب کنید و با پیغام «کف پوش هاردوود در این جا توصیه نمی شود» برخورد کنید. این باعث می‌شود که مطمئن شوید نه تنها طراحی و ظاهر اتاق شما جذاب خواهد بود بلکه از نظر کاربردی و عملکردی نیز بی عیب و نقص خواهد بود.

ابزار طراحی فضای داخلی Design a Room

ابزار طراحی منزل Autodesk Homestyler

 

6- ابزار طراحی منزل Autodesk Homestyler

اتودسک Autodesk شرکت سازنده برنامه‌های اتوکد، REVIT و 3ds Studio Max با برنامه‌های حرفه ای که برای طراحی ساختمان، مدل سازی سه بعدی اطلاعات ساختمان و قابلیت های رندر سه بعدی طراحی کرده  شناخته شده است. همچنین این شرکت برنامه عالی دیگری برای طراحی فضاهای منازل، اداره جات و آپارتمان ها با نام Homestyler به بازار عرضه کرده است.

این برنامه کاربرپسند برعکس برنامه‌های حرفه ای دیگری که این شرکت ارائه کرده است نیاز به آموزش خاصی ندارد. پس حتی اگر در معماری و طراحی داخلی سر رشته ای ندارید هم می‌توانید به راحتی برای تغییر دکوراسیون منزل خود از آن استفاده کنید. برای ترسیم پلان طبقه به سادگی می‌توانید با کشیدن(drag) و رها کردن(drop) تغییرات مورد نیازتان را اعمال کنید، به فضای خود عمق بدهید و حتی دیوارهای کج و شیب دار را به طراحی تان اضافه کنید.

درب ها و پنجره هایی که می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید بسیار گوناگون و متنوع هستند و شما نیاز دانستن به هیچ گونه اطلاعات قبلی درباره انواع، فاصله ها و …ندارید.

ابزارهای طراحی اتاق و ترسیم پلان طبقه سه بعدی  Homestyler برای استفاده افراد مبتدی عرضه شده است. افراد حرفه ای می‌توانند نسخه حرفه ای برنامه Homestyler  را خریداری کنند که قابلیت های بیشتری دارد. ابزار دکوراسیون و مبله کردن این برنامه به شما اجازه می‌دهد که کابینت ها، لوازم، مبلمان و تقریبا هر دکوری که به فکرتان می‌رسد را انتخاب کنید.  سپس با انتخاب فرش ها و آیتم های دکوری و تزئینی از چندین تولید کننده می‌توانید طراحی فضای خود را سفارشی کنید. زمانی که طراحی تان را تکمیل کردید می‌توانید از آن پرینت بگیرید.

برنامه طراحی دکوراسیون منزل Home Renovator

برنامه طراحی دکوراسیون منزل Home Renovator

 

7- برنامه طراحی دکوراسیون منزل Home Renovator

آن هایی که می خواهند خودشان همه کارها را انجام دهند چند برنامه بعدی مناسب شان است. بعد از این که متوجه شدید طراحی فضای شما به چه شکلی درخواهد آمد، آماده اید که بروید لوازم و متریال لازم را بخرید و شروع کنید؟ همینطور است؟

برنامه Home Renovator این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید از بین پروژه های ساخت و طراحی عایق ها، گچ، رنگ ها، کاشی های سرامیک، تایل های سقف و عرضه انتخاب کنید. شما حتی می توانید از صفحات گسترده رایگان سایت آن برای اندازه گیری فضای تان استفاده کنید. بدین صورت که ابعاد و اندازه گیری های تان را وارد می کنید و تمام ابزارهای مورد نیاز را مشاهده می کنید. سپس گزارشی دریافت می کنید که در آن نشان داده شده که چقدر متریال و مواد برای پرژوه شما نیاز است که هزینه شما را برآورد می کند و شما می توانید با توجه به آن با نمایندگان و خرده فروشان محلی تان مذاکره کنید. علاوه بر این دستورالعمل هایی نیز در این گزارش هست که نشان می دهد هر متریال کجا باید قرار بگیرد و از کدام قسمت برش بخورد.

برنامه سه بعدی Sweet Home 3D

برنامه سه بعدی Sweet Home 3D

 

8- برنامه سه بعدی Sweet Home 3D

این نرم افزار سه بعدی برای کسانی که به دنبال آپشن‌های سفارشی تر در برنامه های تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا می‌گردند ایده ال است. این نرم افزار آنلاین، رایگان است و فقط نیاز به لاگین شدن و وارد کردن چند اطلاعات دارد. همچنین نسخه پیشرفته تر Sweet Home 3D را می‌توانید برای ذخیره کردن، استخراج و دستکاری و تغییر پلان‌های تان دانلود کنید.

رابط کاربری این برنامه چهار بخش دارد. بخش کاتالوگ مبلمان به شما اجازه می‌دهد تا اجزاء را بر حسب نام انتخاب کنید و سپس آن ها را مستقیما داخل پلان طبقه تان بکشید و رها کنید. این لیست مبلمان، ابعاد هر قطعه را همراه با نام و سایز آن نمایش می‌دهد.

بخش پلان خانه به شما فرمت دو بعدی از این که دیوارها، پنجره ها، درب ها و مبلمان هر کدام در کجا قرار دارند نشان می‌دهد که از زاویه دید بالا هست.

بخش نمایش 3D ، پلان شما را در سه بعد به نمایش می‌گذارد. بنابراین شما می‌توانید در حین طراحی پلان خود را به صورت سه بعدی تجسم کنید. برای وارد کردن پلان طبقه خود می‌توانید آن را درون فضای Sweet Home 3D بریزید، مقیاس بندی و ترسیم کنید بنابراین دیگر نیاز به حدسی کار کردن ندارید.

این برنامه ساده است اما برای کسانی که نیاز به طراحی مجازی 3D بیشتری دارند ویژگی‌های پیشرفته ای دارد.

SmartDraw برنامه ای مناسب برای ارائه و تصاویر گرافیکی

طراحی فضای اداره، آپارتمان، اتاق و حتی ارتفاعات ساختمان9- برنامه SmartDraw

SmartDraw برنامه ای مناسب برای تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا در خصوص ارائه و تصاویر گرافیکی می‌باشد که شامل چارت های پروژه، جدول زمانی، چارت های بازاریابی و فلوچارت ها می‌باشد. زیر اپلیکیشن فلوچارت، پلان های طبقه و پلان‌های تک تک اتاق ها وجود دارد. این برنامه به شما امکان طراحی، سفارشی کردن و ارائه نقشه‌ها در سطح مبتدی و پیشرفته را می‌دهد.

از این برنامه می توانید برای طراحی فضای اداره، آپارتمان، اتاق و حتی ارتفاعات ساختمان استفاده کنید. SmartDraw برای افراد یا کسب و کارهایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای نرم افزار طراحی بپردازند ایده آل است. این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان دارد که اگر از آن راضی بودید می‌توانید برنامه کامل را خریداری کنید.

برنامه HomeByMe یک ابزار طراحی اتاق رایگان

10- برنامه HomeByMe

HomeByMe از برنامه های تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا یک ابزار طراحی اتاق رایگان و قابل دانلود است. ابتدا با دو بعدی شروع کنید و اتاق خود را از کف تا سقف ایجاد کنید و سپس با مبلمان و اکسسوری آن ها را تجهیز کنید. زمانی که آماده شدید، آن را به 3D تبدیل کنید که در این جا دیوارها برداشته می‌شوند و شما می‌توانید درون پلان طراحی داخلی که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید.

 

 

 

 

تجسم طراحی داخلی پیش از اجرا

تحریریه پویانو

منبع: freshome