تبدیل پنت‌هاوس لیسبون به یک آبادی شهری با استفاده از نور و گیاهان سبز

تبدیل پنت‌هاوس لیسبون به یک آبادی شهری با استفاده از نور و گیاهان سبز

آتلیه دیتا از نور و گیاهان سبز برای تبدیل و بازسازی پنت هاوس لیسبون به یک آبادی شهری استفاده می‌کند

یک فضا جمعی طویل با نقاط سبز در آن، نصف یک آپارتمان را تشکل می‌دهد که واقع در محله 1930 در لیسبون، پرتغال می‌باشد.

 تبدیل و بازسازی پنت هاوس لیسبون
تبدیل و بازسازی پنت هاوس لیسبون

آتلیه دیتا با تخصص در حوزه معماری و طراحی داخلی، آپارتمان BA را با هدف ایجاد فضاهای خاص جمعی و خصوصی بازسازی کرد، که در میان دو طبقه بالایی ساختمان این مجموعه واقع است.

2

علاوه بر این، استودیو دیتا خواهان این بود که نور طبیعی بیشتری را وارد فضا نماید و جایگاهی برای گیاهان سبز تعبیه کند، گیاهانی که از مناظر سبز ضلع جنوبی ساختمان گرفته شده‌اند.

تیم طراحی به طور کلی طبقه پایین از این فضای 180 متری را به فعالیت‌های جمعی اختصاص داده و طبقه بالا را در اختیار فضاهای خصوصی گذاشته‌است.
3

در هر حال، فضاهای طبقه پایین در طول یک دیوار منفرد یازده و نیم متری با پنل‌های قابل جابجایی چیده شده‌اند، و به‌این طریق امکان ایجاد فضاهای نیمه خصوصی در صورت نیاز فراهم شده‌است.

4

این پنل‌های سفید، کوکتاپ و انبار موجود در آشپزخانه را مخفی می‌کند. سپس دیوار به یک قفسه‌بندی چوبی باز می‌رسد، و به محض رسیدن به فضای نشیمن به‌عنوان یک کمد بسته با درهای سفید ایفای نقش می‌کند.

4

این، یک قاب ساده و مینیمال را برای فضای زندگی فراهم می‌کند، که به شیوه‌ای متفاوت با آثار هنری در رنگ‌های نارنجی سوخته و سبز جنگلی، دارای کاکراکتری خاص شده‌است.

5

این رنگ‌ها مجدد در اتاق غذاخوری‌ای با صندلی‌های شفاف نارنجی رنگ و در تراس مجاور خارجی به‌کار رفته است؛ فضایی که در آن صندلی‌های سبز در میان گیاهان علفی قرار دارند.

 تبدیل و بازسازی پنت هاوس لیسبون
تبدیل و بازسازی پنت هاوس لیسبون

در طول سقف، برای هماهنگ کردن فضای اتاق و جلب توجه به ابعاد آن از تیرهای قطعه‌‌قطعه و سفیدرنگ استفاده شده‌است.

در طبقه پایین، یک ناحیه جدا به عملکردهای خدماتی شامل دفتر، لباسشویی، توالت‌ها و پله‌ها اختصاص یافته‌است، و در طبقه بالا سه اتاق خواب و دو حمام قرار گرفته‌است.

7این فضاها زیر سقف شیبدار و در اتاق زیرشیروانی قرار دارند و پنجره‌های سقفی موجود در این بخش، به جاری شدن نور طبیعی در فضا کمک می‌کند.

دیوارهای سفید و صفحات چوبی و گرم کف، همانند پروزه قبلی آتلیه دیتا –کاساسل، که در آن یک قسمت بتنی به خانه‌ای از دوران 1930 اضافه شده‌است- خودنمایی می‌کنند.

منبع: DEZEEN

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|فاطمه زنگی