تبدیل دو آپارتمان به یک خانه بزرگ با طاق های نمایان در تریبکا / Raad Studio

تبدیل دو آپارتمان به یک خانه بزرگ با طاق های نمایان در تریبکا / Raad Studio

تبدیل دو آپارتمان به یک خانه : شرکت طراحی نیویورکی به نام استودیو «راد» دو خانه شهری را به یکدیگر متصل و بازسازی کرده‌است تا با استفاده از یک دیوار طاق‌دار مرکزی بعنوان مرکز فضا، خانه‌ای بزرگ‌تر بوجود آورد. آجرکاری نمایان و مجموعه‌ای از درگاه‌های فلزی به رنگ مشکی در طول خیابان 110 فرانکلین خانه‌ای را واقع در همسایگی پایینی‌تر «تریبکا» در منهتن به تصویر می‌کشد. استودیو راد قبلا در همسایگی این ملک، خانه‌ای را برای همین مشتریان طراحی کرده‌بود و اکنون برای آن‌ها متناسب با خانواده رو به گسترششان خانه‌ای را طراحی کرده‌است.

جیمز رمزی، که استودیو راد را در سال 2004 بنیان‌گذاری کرده‌است در ارتباط با مشتریان خود می‌گوید: «جدای از دوستی نزدیکی که با «جون» و «آروم» کسب کردیم، آنها را همکارانی بزرگ در امر طراحی یافتیم که می‌توانستیم نظرات خود را در ارتباط با زیباییشناسی به اشتراک بگذاریم.»

این آپارتمان پنج اتاق‌خوابه در اصل دو آپارتمان بود که با یک دیوار آجری از هم تفکیک شده‌بودند. استودیو راد این دو آپارتمان را به یکدیگر متصل ساخت و دیوار اولیه را نگه داشت تا خانه‌ای جدید و بزرگ‌تر ایجاد کند که بیش از 371 متر مربع مساحت دارد.

 

طراحان در مورد دیوار آجری جداکننده گفتند: «ما بررسی‌هایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که دیوار آجری‌ای که این دو واحد را از هم تفکیک می‌کرد در واقع مجموعه‌ای از طاق‌های آجری بوده‌است.»

این درگاه‌های طاقی‌شکل، ترکیب‌بندی فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر یک دارای درب‌های استیل مشکی است که افراد را به مجموعه‌ای از اتاق‌ها خارج از محدوده نشیمن هدایت می‌کنند.

 

دیوار آجری اصلی خانه را به فضاهای جمعی و فضاهای خصوصی تقسیم می‌کند و آشپزخانه‌ای با پلان آزاد به همراه اتاق غذاخوری در یک سو و اتاق‌های خواب در سوی دیگر این دیوار قرار می‌گیرند. کف‌های چوبی روشن و دیوارهای سفیدرنگ بخش اعظم فضای داخلی را پوشش می‌دهند.

به محض ورود از یک آسانسور، یک سالن ورودی با کف بتنی و مجموعه‌ای از گیاهان دیده‌ می‌شود که بازدیدکننده را به فضای اصلی خانه هدایت می‌کند.

 

یک میز غذاخوری بزرگ به طول 5.5 متر ساخته شده از یک قطعه چوب ضخیم توسط دوازده صندلی ویشبون سفید محصور شده‌است که طراحی «هانس جی وگنر»، هنرمند دانمارکی هستند.

یک آشپزخانه نیمه متصل و یک فضای کوچک غذاخوری در گوشه پوشیده از کاشی‌های سفید، قفسه‌های باز، کابینت‌های تیره و کف‌ بتنی است. یک اتاق نشیمن در سوی دیگر دارای قفسه‌های معلق در کنار ردیفی از پنجره است.

فضاهای متنوع دیگر بعد از درگاه‌های طاقی‌شکل شامل یک اتاق مدیا با یک مبل بزرگ سفید رنگ L شکل، یک اتاق بازی و یک سوییت بزرگ مستر است.

استودیو در ادامه افزود: «فضاهای سمت دیگر طاق‌ها موقعیتی جالب فراهم می‌کرد که طراحی را با چاشنی کنجکاوی و اکتشاف همراه کنیم. به این ترتیب ما قادر شدیم با قراردادن فضاهای کوچک و دنج در کنار یک فضای بزرگ اصلی، بزرگی قابل درک فضا را افزایش دهیم.»

سه اتاق خواب دیگر به همراه اتاقی که بعنوان یک دفتر خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد در سمت دیگر دیوار آجری نمایان قرار دارند. هر اتاق حمام اختصاصی خودش را دارد و یک رختشویخانه و حمام جدا در نزدیکی فضای ورودی این بازسازی را تکمیل می‌کنند.

تریبکا مخفف عبارت «مثلث پایین خیابان کانال» است و درست در سمت شمال مرکز تجارت جهانی قرار دارد.

این ناحیه تبدیل به محلی پرطرفدار میان طیف وسیعی از مردمی شده‌است و از جمله آثار معماری مسکونی ساخته‌شده در آن می‌توان به خانه‌های بازسازی شده با ستونهای نمایان استیل طراحی شده توسط « Office of Architecture»، خانه دوبلکس سفیدرنگ طراحی‌شده توسط « Space4Architecture» و یک خانه توسعه یافته دیگر با بام شیشه‌ای زاویه‌دار به طراحی « WORKac» اشاره نمود.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen