تاثیر معماری اسکاندیناویایی در طراحی داخلی خانه جدید در کالیفرنیا را روشن و خوشایند کرده است

تاثیر معماری اسکاندیناویایی در طراحی داخلی خانه جدید در کالیفرنیا را روشن و خوشایند کرده است

تاثیر معماری اسکاندیناویایی خانه ؛ استودیو معماری Electric Bowery به تازگی خانه ای جدید را در ساحل ونیز، کالیفرنیا طراحی کرده و ساخته است که از سبک دیزاین اسکاندیناویایی میانه قرن الهام گرفته، مانند معماری ساختمان های همسایه این خانه.

در جلوی این خانه، یک سالن نشیمن باز وجود دارد که در میان یک محوطه سازی کامل قرار گرفته است.

وقتی وارد خانه می شویم، چه از طریق درب ورودی و یا درب های شیشه ای کشویی بزرگ (کف تا سقفی)، به سرعت مشخص می شود که طبقه اصلی خانه دارای پلانی باز می باشد که شامل فضای نشیمن، فضای ناهارخوری و آشپزخانه است که همگی یک فضای یکپارچه را اشغال کرده اند.

سالن نشیمن دارای وسایل چوبی سنتی گرمی است که به شکل قفسه هایی در دو طرف شومینه قرار گرفته اند، و همچنین این فضا به طور مستقیم به فضای نشیمن باز در بیرون نیز راه دارد.

در کنار قفسه های سالن نشیمن یک نیمکت چوبی وجود دارد که در واقع صندلی میز ناهارخوری محسوب می شود. کف سازی در سراسر طبقه اصلی خانه از جنس بتن می باشد.

در مقابل فضای ناهارخوری، آشپزخانه خانه قرار گرفته است. کابینت های چوبی آشپزخانه در کنار کانترهای مرمر سفید رنگ قرار گرفته اند و با بقیه ابزار چوبی و دیوارهای سفید فضای باز سالن هماهنگ شده اند.

یک میز کار چوبی ساده در انتهای کابینت های آشپزخانه و در زیر پله ها نصب شده است.

در طبقه بالا، زمین توسط کفپوش هایی از جنس بلوط پوشیده شده است، و قفسه ها و نیمکت چوبی در این طبقه مکان بسیار مناسبی را برای به نمایش گذاشتن وسایل شخصی افراد و یا نشستن و تماشا کردن منظره بیرون خلق کرده است.

دیزاین اتاق خواب های خانه ساده نگه داشته شده است؛ دیوارهایی سفید رنگ با تنها یک تابلو هنری، و استفاده از گیاه و بالشت های رنگی برای روح بخشیدن به فضا.

در کنار اتاق خواب یک حمام وجود دارد که توسط اتاق خواب دیگری نیز قابل دسترسی می باشد. این حمام دارای قفسه هایی چوبی در بالای توالت و شیرآلات سیاه رنگ می باشد که با کاشی های مربعی سفید رنگ فضا کنتراست ایجاد کرده است.

همه اتاق خواب ها دارای پنجره هایی می باشند که مناظری از اطراف خانه را فراهم کرده اند.

اتاق لباس شویی در فضایی کوچک در نزدیکی اتاق خواب ها قرار گرفته است. از چوبی مشابه دیگر فضاها برای قفسه بندی وسایل و ایجاد فضاهای ذخیره سازی در این اتاق استفاده شده است.

پله هایی که طبقات مختلف خانه را به یکدیگر وصل می کنند، از جنس چوب بلوط ساخته شده اند و نرده های سیاه رنگ این راه پله نیز با فلزآلات به کار رفته در درب های مختلف خانه هماهنگ می باشد.

در سمت دیگر راه پله، اتاق خواب مستر خانه واقع شده است. این اتاق دارای سقفی طاق دار است که همین امر فضای آن را بازتر و روشن تر کرده است. بالکنی که تقریبا در سراسر جلوی خانه امتداد یافته، چشم اندازهایی از سالن نشیمن باز بیرون و خیابان کنار خانه پدید آورده است.

تاثیر معماری اسکاندیناویایی خانهحمام مستر در پشت یک دیوار پارتیشنی قرار گرفته است و داخل آن یک کابینت چوبی با دو روشویی، یک وان و یک فضای دوش قرار گرفته اند.

پشت بام خانه تبدیل به یک عرشه بر روی سقف ساختمان شده است و دارای یک آشپزخانه در فضای باز با باربیکیو، یک فضای استراحت و یک فضای ناهارخوری می باشد.

 

 

 

تاثیر معماری اسکاندیناویایی خانه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist