تاثیر رنگ نارنجی و کابرد آن در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ نارنجی و کابرد آن در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ نارنجی : قصد دارید فضایی برای دور هم نشینی افراد و گفت و گوی صمیمانه ایجاد کنید؟ سعی کنید رنگ نارنجی را در دکوراسیون خود به کار ببرید. ما در این مقاله رنگ نارنجی را از دیدگاه‌های مختلف طراحی، روانشناسی، فلسفه و طبیعت مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما در مقالات قبلی به معنای رنگ زرد و قرمز پرداختیم اکنون نوبت رنگ نارنجی است؛ از احساسی که این رنگ برای ما ایجاد می‌کند گرفته تا نحوه استفاده از آن در خانه، بیایید اندکی بیشتر در مورد رنگ نارنجی بدانیم.

رنگ نارنجی و احساسات

نارنجی رنگ شادی، خوش بینی و ارتباطات اجتماعی است. رنگ نارنجی زعفرانی جلوه‌ای گرم و دلپذیر دارد درحالی که نارنجی پوست نارنگی جلوه‌ای فرح بخش، نشاط انگیز و جذاب دارد.

رنگ نارنجی و فنگ شویی

همانند قرمز، رنگ نارنجی به عنوان رنگ آتش در فنگ شویی در نظر گرفته می‌شود و آن را به انتخابی خوب برای فضاهای اجتماعی نظیر اتاق پذیرایی تبدیل می‌کند. از این رنگ در هر جایی که می‌خواهید افراد دور هم جمع شوند و گفت و گویی صمیمانه داشته باشند یا هر جایی که می‌خواهید گرما و صمیمیت آن را زیاد کنید استفاده کنید.

رنگ نارنجی و طبیعت

از برگ‌های در حال تغییر رنگ درختان تا کدو حلوایی های رسیده روی زمین، نارنجی بیشتر از هر رنگ دیگر علامت تغییر فصل تابستان به پاییز است.

رنگ نارنجی که علامت گذر فصل و در عین حال زمان برداشت و درو محصول است رنگی گرم و غنی است که روشنایی طلایی پاییز و برگ‌های نارنجی زیبای درختان افرا را در ذهن تداعی می‌کند.

تاثیر رنگ نارنجی و چاکرا ها

چاکراها به عنوان مراکز انرژی بدن در نظر گرفته می‌شوند که از پایین ستون فقرات شروع می‌شوند و تا فرق سر ادامه پیدا می‌کنند.

چاکراهای پایین تر بیشتر به فیزیک بدنی مرتبط می‌شوند در حالی که چاکراهای بالاتر مرتبط با روح و ذهن شما هستند.

چاکرای اسکرال که با رنگ نارنجی مرتبط است در زیر شکم حدود 2 اینچ زیر ناف قرار دارد. این چاکرا نشان دهنده خلاقیت و تمایلات جنسی است. این چاکرا اگر متعادل باشد می‌تواند احساس خوب بودن و رفاه را به ارمغان بیاورد.

تاثیر رنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون

اگرچه رنگ نارنجی به اندازه قرمز آتشی نیست اما همچنان رنگ جذاب و خیره کننده ای است که می‌توانید برای گرما بخشیدن به منزل تان به عنوان مکمل استفاده کنید.

علاوه بر این اگر نارنجی را در طیف‌های ملایم استفاده کنید می تواند رنگ دلپذیر و خوشایندی برای دیوار ها باشد.

نارنجی های روشن تر و درخشان تر معمولا مدرن تر و جوان پسندتر هستند درحالی که نارنجی با تن های تیره تر گرما و صمیمیت کلبه های روستایی و پیچیدگی را انتشار می‌دهند.

استفاده از رنگ نارنجی در خانه

رنگ گرم و آتشین نارنجی پس زمینه زیبایی برای قفسه‌های کتاب یا دیوار هنری سبک سالنی است.

طیف‌های تیره تر نارنجی می توانند طرح های تماما خنثی را گرما ببخشند. سعی کنید برای تغییر دکوراسیون فوری یک پتوی نارنجی لوکس کشمیر روی یک مبل چرمی بیندازید یا یک ردیف گلدان نارنجی شیشه ای روی شومینه قرار دهید.

تاثیر رنگ نارنجی و خود شما

رنگ یک انتخاب شخصی است. بنابراین قبل از استفاده از رنگ ها در منزل تان توجه کنید که آن ها چه احساسی را به شما منتقل می کنند.

آیا به دنبال انرژی و نشاط نارنجی روشن هستید یا رنگ خاکی تر و ملایم تر را ترجیح می‌دهید؟ اگر زیبایی رنگی نگاه شما را جلب کرد هیچ قانون یا مکان اشتباهی برای استفاده کردن از آن رنگ وجود ندارد.

بررسی بیشتر:

سعی کنید یکی از بررسی‌های زیر را انجام دهید تا میزان آگاهی از رنگ مورد علاقه خود را بالا ببرید.

به یک مغازه گل و گیاه رفته و چند شکوفه نارنجی رنگ با خود بیاورید تا جلوه میز خود را درخشان کنید.

از تمام اشیاء نارنجی که در طول یک هفته می‌بینید عکس بگیرید و در آخر هفته عکس ها را در یک اسلایدشو یا کولاژ گرد هم بیاورید.

به یک مغازه پارچه فروشی یا مرکز طراحی، جایی که پارچه ها بر اساس رنگ شان دسته بندی شده باشند بروید و به قسمت رنگ نارنجی سر بزنید و ببینید که کدام طیف از آن بیشتر شما را به خود جذب می‌کند.

به یک مغازه رنگ فروشی بروید و چند نمونه تراشه رنگی نارنجی تهیه کنید.

یکی از اثاثیه و مبلمان رنگ و رفته خود را با رنگ براق نارنجی نو کنید.

 

 

 

 

تاثیر رنگ نارنجی

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz